Hulp bij aanschaf nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-11 23:41
Dag Tweakers,

Ik ben op zoek naar een muis voor mijn computer. De computer staat op een afstand van 3 a 4 meter. Nu heb ik een muis van Logitech (Wireless Mouse M235) die ik naast mijn draadloze toetsenbord gebruik. Echter hapert deze muis voortdurend, waardoor ik niet normaal kan werken (het draadloze toetsenbord, ook van Logitech, doet het helemaal prima).

Ik heb geen idee waarom deze muis hapert, dacht dat dit ook wel een goede was.
Ik heb voordat ik deze vraag stel het forum een beetje afgepluisd. Hier worden veel muizen genoemd. Echter hoe weet ik of deze niet ook gaan haperen?

Ik zoek dus een muis:
- die een lange draadloze afstand zonder hapering kan overbruggen
- Niet voor gamen maar meer voor school werk, youtube, etc.
- Budget: zeker niet meer dan 50

- Het mag eventueel ook een set zijn (muis + toetsenbord) als het een goede en mooie set is.

Alvast bedankt voor advies en/of tips!

Edit: Kan het zijn dat het signaal van de draadloze toetsenbord het signaal van de draadloze muis in de weg zit?

[ Voor 10% gewijzigd door giedo555 op 22-02-2013 01:40 ]

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik heb zelf al een paar jaar de Logitech Anywhere MX en ben er 100% tevreden over.
Gewoon een prettig muisje voor het 'normale' PC-gebruik (ben ook niet echt een gamer).
Problemen met haperen of wegvallen van signaal ben ik nog niet tegengekomen.

Verwijderd

Edit: Kan het zijn dat het signaal van de draadloze toetsenbord het signaal van de draadloze muis in de weg zit?
Ja dit kan heel goed. Het is mogelijk dat ze op de zelfde frequentie werken en dit veroorzaakt storing. Als je geluk hebt kan je de frequentie aanpassen van een van beide apparaten. Test ook de muis zonder tobo om dit uit te sluiten. Anders kan je nog contact opnemen met Logitech omdat hij nog niet zo oud is en hun support heel goed is! Anders zou ik een zo luxe mogelijke muis opzoeken voor jou budget en kom je snel weer op een Logitech zoals: pricewatch: Logitech Bluetooth Mouse M555b bv.? Voorkeur is een beetje aan jou er zijn er genoeg! BluTooth is trouwens veel minder vatbaar voor frequentie overlappingen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2013 01:50 ]

• giedo555
Bedankt voor de reacties!
Ik heb vandaag nog eens wat geprobeerd, maar volgens mij heeft het niks met het toetsenbord te maken. Ik ben benieuwd wat beter is qua lange afstanden 'bluetooth' of 'radiogestuurd'. Ik zal vanmiddag eens naar de Dixons gaan en kijken wat ze daar te zeggen hebben.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Had je al geprobeerd om de reciever die in je pc zit te verlengen zodat die dichterbij de muis komt?
Misschien ben je er dan al met een usb verlengkabeltje.

Abort, Retry, Quake ???

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wil je een beetje serieus gamen, ga dan niet voor Wireless.
Een mx518 (als je die nog ergens kunt vinden) icm usb verlengkabel?

Ik heb zelf goede ervaringen van de muis die bij de logitech MK320 zit. (bereik +5meter & goed ramplankje). Die mist helaas wel extra knoppen, die ik sinds ik mijn mx518 gebruik niet meer wil missen (back/ffwd). Ik zou voor intensief surfen zeker een back-button op de muis aanraden.

edit
Voorin idd, hoewel achterin bij ons ook goed is als ik op de bank zit (1,5-2 m)

[ Voor 66% gewijzigd door eL_Jay op 22-02-2013 14:58 ]

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 14:48
Waar heb je de receiver in zitten? Bij mijn htpc maakt het nml ook een enorm verschil of ik die achterin de pc steek of in een van de front usb poorten. Achterin heel veel haperen en storingen en voorin werkt alles vlekkeloos.

• giedo555
Oraijon schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:18:
Waar heb je de receiver in zitten? Bij mijn htpc maakt het nml ook een enorm verschil of ik die achterin de pc steek of in een van de front usb poorten. Achterin heel veel haperen en storingen en voorin werkt alles vlekkeloos.
Achterin omdat ik de usb-aansluitingen voorin niet aangesloten heb :P
Maar hele goede tip. Ga eens kijken of ik ze aan kan sluiten. Wellicht hoef ik dan geen extra kosten te maken! _/-\o_
Pagina: 1