[Live Mail] Bulk mail komt niet bij iedereen aan

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 128041

Topicstarter
Volgende is er aan de hand.

Ik verstuur in WLM via het bcc veld een nieuwsbrief naar 335 clubleden. Hostingtechnisch kan ik tot 1000 mensen tegelijk mailen. Na het versturen staat de mail keurig in de 'Verzonden map' met alle 335 personen.

Via via hoor ik dat sommigen mensen de mail helemaal niet binnen krijgen. Een aantal van de personen die de mail niet via de bulk hebben ontvangen, heb ik apart de nieuwsbrief nogmaals verstuurd. Ditmaal krijgen ze de mail wel binnen.

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
zijn het altijd dezelfde mensen die hem niet krijgen? Is er iets van een verband in te vinden? Zelfde provider voor de mailadressen bijvoorbeeld?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie nog niet echt een verband. Dit is pas de tweede maal dat de nieuwsbrief verstuurd wordt, waarbij er deze keer pas aan het licht komt dat niet iedereen m gekregen heeft. Misschien is er een verband met het volgende. Sommige mailaccounts (oa gmail) krijgen de mail in de spammap. Dit schijnt iets te zijn waar de hostingpartij op dit moment mee bezig is.

We hebben via een ander mailaccount een mail gestuurd naar alle leden met de vraag of ze de nieuwsbrief wel/niet hebben ontvangen. Ik heb enkele reacties terug gekregen.

Niet ontvangen - hotmail.com, hetnet.nl, live.nl
Niet in Bulk ontvangen maar wel wanneer apart verzonden - yahoo.com, live.nl, hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Ik zou dan inderdaad eerst eens afwachten wat er gebeurd als de hostingpartij de zaakjes helemaal geregeld heeft. Als hij bij sommige mensen als spam wordt gezien heb je best kans dat je dat voor de andere emails ook dwars zit.
Hadden die mensen hem de eerste keer wel gekregen of weet je dat niet?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van een aantal mensen weet ik dat ze de nieuwsbrief de eerste keer ook niet ontvangen hebben. Het lijkt allemaal zwaar willekeurig. Ik krijg ook berichten van gmail accounts die de mail niet hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan het ook met het volgende te maken hebben. Voor de SMPT gebruikte ik geen beveiligde verbinding maar gewoon poort 25. Ik hoor dat providers er niet al te happig op zijn om via deze poort bulk te versturen.

verder is er nog steeds geen verband te vinden. Sommigen krijgen m niet, anders weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 18:03
Misschien eens in 6 stukken versturen, tijdelijk.
En kijk of er geen spam achtige dingen in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In verschillende delen heb ik bij de eerste keer al gedaan. Toen zelfde probleem. Spam heeft met de provider te maken. Sommige partijen (oa gmail) ontvangt de mail als spam terwijl anderen dat weer niet doen. Zoals gezegd zijn ze daar mee bezig.

Om mensen hiervan op de hoogte te stellen, heeft een bestuurslid dezelfde mensen gemaild (kpnmail.nl). Deze wordt wel ontvangen.
Pagina: 1