Voetbal kijken gaat niet vloeiend zowel in HD als SD

Pagina: 1
Acties:

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Philips 47PFL8404
HTPC met nVidia GT 520

Ik heb het probleem dat ik geen vloeiend beeld heb bij snelle voetbal beelden of bij bepaalde scenes in films waarbij camera een snelle beweging maakt. Ik ervaar het als schokkerig beeld wat het kijken voor mij erg storend maakt.

Bij rustig bewegende beelden heb ik geen problemen.

Weet iemand of dit aan mijn LCD of juist aan de HTPC (nVidia) ligt en wat zou ik kunnen doen om dit te verhelpen?

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:58

Bluebe

Roar

Kijk je dan alles via je HTPC die met een HDMI kabel naar jouw tv loopt? Of gebeurt het ook als je gewoon digitale/analoge TV kijkt? Want als het alleen gebeurt als je via jouw htpc kijkt dan zou je kunnen testen of het ook gebeurt als je via een monitor kijkt ipv. de tv. Wat voor software draai je op de HTPC? en heb je misschien nog meer specs van je HTPC? Heb je al is gekeken wat je processor/geheugen doet tijdens het kijken? want het stotteren zou met de snelheid van je HTPC te maken kunnen hebben.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51

Klippy

Still Game

Kan aan jou omschrijving te zien vanalles zijn, om het uit te sluiten kan je eens een DVDspeler ofzo aansluiten, maar ik gok dat het aan je TV instellingen ligt.
Kijk om te beginnen eens naar de instellingen in je TV en zet alle beeldverbeteringen uit. Ik ken je TV zelf niet, maar dingen als "Film modus" of "Perfect natural motion" doen nabewerkingen op het TV beeld waardoor dat "onnatuurlijk" kan overkomen, al weet ik niet of je dat als schokkerig kan beschouwen.
Vaak is dat meer "niet scherp" of "wazig". Maar begin daar eens mee. Kijk ook eens of er iets als een PC modus bestaat, bij mijn Phlips zet dat al die dingen uit en stuurt het signaal van HDMI zo snel mogelijk door zonder nabewerkingen.

Verder eens kijken of de refreshrate van je PC en TV overeen komen, niet dat je PC op 24fps staat bijvoorbeeld (daar vraagt mijn PowerDVD altijd om bij BR) en je TV op 60, dan kan het ook lijken alsof er frames wegvallen.

Maar het kan goed zijn dat je heel iets anders bedoeld, maar ik ga even niet uit van echt haperen van je film want dat zou je moeten kennen..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik kijk alles via HTPC, Windows Media Center met een dvb-s2 (satelliet) kaartje.
HTPC:
AMD Athlon II X2 240
Asrock 785G moederbordje
nVidia GT520 video kaart

Het beeld is iig niet vloeiend. het is niet zo dat er sprake is van schokkerig beeld (ik ervaar het zo, zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarschijnlijk omdat je HTPC 60Hz uitzendt terwijl de uitzending 50Hz is en ook deïnterlaced moet worden. Vervolgens heb je 25 fields welke over 60Hz moeten worden afgespeeld en daar zal het wel fout gaan. Stel je HTPC output eens in op 50Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 12:37
Is inderdaad de meest logische verklaring
Pagina: 1