Vraag over de benchmarks bij het PS4 artikel

Pagina: 1
Acties:

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-07 12:11

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Vroeg me af waarom de keuze was gemaakt te benchmarken, deze mensen beschrijven het wel in goede mate waarom het toch wat vreemd kan zijn om deze vergelijking te doen.

Astennu in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

MazeWing in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

johnbetonschaar in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

J-M in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

Echt niet verkeerd bedoelt maar ik vraag me af wat de gedachte gang is geweest om te benchmarken terwijl bovenstaande toch uiteenzetten waarom het weinig zeggend zou zijn, en dacht laat ik het gewoon hier vragen hoe jullie tegen dat soort argumenten aan kijken ipv in het artikel zelf te posten.
Fijn weekeind!

[ Voor 191% gewijzigd door pino85 op 22-02-2013 20:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-07 13:27

Tweakjur

Redacteur
pino85 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:30:
Vroeg me af waarom de keuze was gemaakt te benchmarken, deze mensen beschrijven het wel in goede mate waarom het toch wat vreemd kan zijn om deze vergelijking te doen.

Astennu in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

MazeWing in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

johnbetonschaar in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

J-M in 'reviews: Wat brengt de PlayStation 4? '

Echt niet verkeerd bedoelt maar ik vraag me af wat de gedachte gang is geweest om te benchmarken terwijl bovenstaande toch uiteenzetten waarom het weinig zeggend zou zijn, en dacht laat ik het gewoon hier vragen hoe jullie tegen dat soort argumenten aan kijken ipv in het artikel zelf te posten.
Fijn weekeind!
Over de keuzes die gemaakt zijn op hardwaregebied kan ik weinig zeggen, want dat is mijn expertise niet helemaal. Het idee was om een systeem te bouwen op basis van de PS4 Devkits, waarvan de specs grotendeels bekend waren. Dat staat volgens mij ook duidelijk in het artikel. Nergens wordt beweerd dat dit een benchmark van de PS4 is, of van een systeem dat gelijk is aan de PS4. Wat er staat is dat dit ongeveer de setup van de Devkits is, en dat je er (om de logische reden dat een game op Devkit en op de uiteindelijke console moet draaien) van uit mag gaan dat die qua prestaties niet heel erg ver bij de PS4 vandaan zal liggen.

De test is dus met name representatief (en ook daar mag nog een slag om de arm) voor de Devkits. Duidelijk vermeld is dat er aan de PS4 zelf nog een hoop anders zal zijn.

Vergeet trouwens ook niet dat de test-setup VOOR de aankondiging al in elkaar geschroefd was. Het is dus niet zo dat we naar de PS4-details hebben kunnen kijken en toen een systeem in elkaar hebben gezet. Niet alles was bekend. Wat betreft de cpu en gpu zaten we volgens mij aardig in de juiste richting, maar het geheugen blijkt net wat anders te zijn, geloof ik. Daar konden wij vooraf niet zoveel aan doen natuurlijk.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-07 12:11

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Ah ok wellicht lag het dan aan mij en aan anderen zoals boven genoemd dat we het anders hebben begrepen, het kwam over alsof jullie even gingen benchen hoe de ps4 straks zou moeten presteren ten opzichte van de pc hardware en dat beeld wat hier uit kwam was in de benchmarks nogal matig en wellicht dat hier daarom dat soort reacties op kwamen omdat je dit echt niet zo kan vergelijken.
Dank voor je reactie op de Vrijdagavond, ik heb het artikel echt gelezen maar bij mij kwam het ook zo over als ik hierboven beschreef, snap eigenlijk niet waarom ik het zo las want ik heb het toch paar keer door gelezen maar goed kan gebeuren toch?
Nu is het echt duidelijk :)

[ Voor 72% gewijzigd door pino85 op 22-02-2013 22:01 ]

Liefhebber van Tweakers