Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik heb een domeinnaam geregistreerd staan sinds 2004 bij het bedrijf X en sinds 2009 is deze domeinnaam overgenomen door het bedrijf Y waarbij ik ook hosting heb ondergebracht. Op ISDN.nl kan ik dan ook zien dat dit vanaf 2009 het geval is.

Nu heeft bedrijf X tot en met heden nog steeds de kosten voor deze domeinnaam jaarlijks gefactureerd en heb ik deze netjes betaald. Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat het bedrijf Y, die voor mij de hosting verzorgt, ook voor deze domeinnaam betaald en bedrijf X dus ten onrichte factureert voor een dienst die ze helemaal niet verrichten.

Zijn er mogelijkheden tot het terugvorderen van deze facturen voor de jaren 2009 tot en met nu en hoe zou ik dat moet aanpakken? Het gaat om redelijke bedragen die ik toch liever aan iets anders had besteed.

(I.v.m privezaken even bedrijf X en Y).

Verwijderd

Qua mogelijkheden gaat het in eerste instantie om de vraag of je bij bedrijf X formeel je domeinnaam over het laten zetten naar bedrijf Y en of je ook bij bedrijf X ook de hosting formeel heb opgezegd.

Ten tweede kan je juridisch tot maximaal één jaar terug qua bestrijding m.b.t. de ontvangen factuur. Maar indien je hebt betaald, wat ik begrijp, vervalt dit recht omdat de betaling een bevestiging is van de juistheid van de facturen.

Mocht je echter de formele opzegging van de domeinnaam en hosting bij bedrijf X nog in jebezit hebben en je hebt van dat bedrijf een formele bevestiging (e-mail is ook goed) dan kan je het teveel in rekening gebrachte kosten die zijn betaald terug eisen. Echter leidt dit soort zaken vaak tot een juridische procedure en moet je je afvragen of in zo'n geval de kosten wel voor de baten uitgaat.