Help! Computer doet zeer vreemd!

Pagina: 1
Acties:

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 10:51
Beste Tweakers,

Sinds deze week doet mijn PC erg vreemd. Als ik de computer aanzet (nadat deze een tijd heeft uitgestaan) geeft deze aan geen besturingssysteem te kunnen vinden. Als ik ctrl+alt+delete druk start hij opnieuw op en dan is er niets meer aan de hand. Sindsdien is het ook zo dat als mijn pc van de screensaver wordt gehaald het heel lang duurt voordat ik weer beeld krijg, ik krijg eerst ongeveer een halve minuut alleen de kleur blauw (van Windows 8) waarna alles weer in beeld komt. Ook het opstarten van programma's duurt extreem lang en hapert het geluid van bijv. internetradio, mp3-tje of tijdens een spel. Het lijkt net alsof mijn harde schijf niet snel genoeg meer op snelheid komt. Wie herkent dit of kan mij helpen?

Bedankt!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 17:09
Ik zou maar eens snel een backup gaan maken en je harde schijf testen op fouten.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:55
Heb je al geprobeerd om Tune HD te runnen en te kijken wat hij zegt of memtest,

Het klinkt als een harde schijf die bijna het loodje legt

• renevdeertwegh
Ik heb TuneHD Pro gedownload maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten. Als ik op fouten controleer krijg ik alleen maar groene vakjes dus geen errors!?

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:26
Het is raadzaam om geen quick scan te doen. Ik deed dat nml eerst ook en kwam er niks geks naar voren. Op de lange scan kwam ik 1 rode sector tegen.

• renevdeertwegh
Toevallig geen quickscan aangevinkt, geen rode sectors. Meer iets met opgang komen van de snelheid heb ik het idee. Vooral omdat de pc na het drukken op ctrl alt delete wel start omdat de harde schijf al op snelheid is en dan wel boot?

edit-had toch wel een quickscan gedaan. Nu loopt een normale scan, ik ben benieuwd!

[ Voor 15% gewijzigd door renevdeertwegh op 21-02-2013 21:55 ]

Pagina: 1