Toon posts:

Game Pc iets bezuinigen.. heeeeelpp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medium Game Pc samengesteld.

wat wil ik er op doen ;

World of warcraft, en dat soort spellen ( graag op de 'hoogste' of eenna hoogste settings,
als het er maar prachtig uitziet )

ik wil dat ie lekker snel loopt, kwa alles.. ook met gamen gewoon lekker snel!

dit is wat ik heb samengesteld :

( komt bij alternate.nl uit op €832.73 )

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,95€ 149,95
1Asus P8B75-V€ 79,15€ 79,15
1Asus GTX660-DC2T-2GD5€ 215,-€ 215,-
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 81,98€ 81,98
1Aerocool X-Warrior Devil Black Edition€ 45,48€ 45,48
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,95€ 79,95
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 40,95€ 40,95
1LG GH24NS70 Zwart€ 19,43€ 19,43
1XFX Pro 550W€ 52,60€ 52,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,49

Ik wil graag dat hij wat goedkoper word, vind dit eigenlijk net iets teveel geld..

jullie tips/ aan wat ik kan veranderen waardoor ie ff wat goedkoper word,
terwijl die wel gewoon nog snel loopt & op hoge graphics kan gaan spelen

(geen behuizing, die is goed van prijs en is ook nog is incl. 2 Ventilators)

bedankt people !

Verwijderd

pricewatch: ASRock B75M-DGS is een van de makkelijkste bezuinigingen. Behuizing kun je voor de fractal design core 1000 kiezen, maar dat is ook persoonlijk. pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 is ook nog een betere grafische kaart

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 20:04 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Videokaart kan wat goedkoper en een DVD brander? heb je die ECHT nodig?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Om te beginnen, de lijst die je zelf in de TS hebt geplaatst komt op dit moment uit op zo'n €764. Dat lijkt me al een aardig winstpunt t.o.v. de prijs bij Alternate.
Ten tweede; oftewel je kunt ook een wenslijstje maken in je profiel, en kijken waar je het goedkoopst uit bent voor alle hardware samen. Heb je dat al geprobeerd?

Wat SmokingCrop hier aangeeft.

edit 1; Het mobo is een goede kandidaat om iets vanaf te schaven, wat Redono zegt. Al zou ik eerder dan een pricewatch: ASRock B75 Pro3-M kiezen, omdat die iets meer mogelijkheden biedt voor het aansluiten van extra hdd's en videokaarten.

edit 2: pricewatch: Asus HD7770-DC-1GD5-V2 is een interessante videokaart. Als je ook af en toe een spel speelt dat iets meer vraagt dan WoW, dan kan een kaart als deze de meeste moderne spellen wel op medium instellingen of beter draaien.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 20:36 ]

Verwijderd

Als het puur om WoW gaat kun je dat al op Ultra spelen op een A10 processor of vergelijkbaar. Dan hoef je ook geen videokaart te kopen en spaar je dus al zeker 200 euro uit. Wil je meer spellen doen en ook FPS games dan zou ik wel een losse GPU nemen.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:05:
Als het puur om WoW gaat kun je dat al op Ultra spelen op een A10 processor of vergelijkbaar. Dan hoef je ook geen videokaart te kopen en spaar je dus al zeker 200 euro uit. Wil je meer spellen doen en ook FPS games dan zou ik wel een losse GPU nemen.
Dat kan met een A10 met een onspeelbare fps.

Verwijderd

Onzin, aangezien ik het met mijn A8-3870K op 1080P op ultra prima WoW speel.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:05:
Om te beginnen, de lijst die je zelf in de TS hebt geplaatst komt op dit moment uit op zo'n €764. Dat lijkt me al een aardig winstpunt t.o.v. de prijs bij Alternate.
Ten tweede; oftewel je kunt ook een wenslijstje maken in je profiel, en kijken waar je het goedkoopst uit bent voor alle hardware samen. Heb je dat al geprobeerd?
koudewinters, het is goedkoper bij Afuture ;) (769 euro + andere dvd burner)
(al paar keer bij Afuture.nl gekocht en nog nooit geen problemen gehad, shopreviews op tweakers zijn ook goed)

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 21-02-2013 21:23 ]

Verwijderd

b75 had ik eerst op 't oog maar ASUS schijnt in de moederborden toch beter te functioneren
(minder last van storing noem maar op)

en HD 7870 is van AMD he,, heb toch liever NVDIA ivm hoge stabiliteit qua gaming..

tjaa beetje pietje preciesje, ik weet het! maarja ik koop geen pakkie boter
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:03:
pricewatch: ASRock B75M-DGS is een van de makkelijkste bezuinigingen. Behuizing kun je voor de fractal design core 1000 kiezen, maar dat is ook persoonlijk. pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 is ook nog een betere grafische kaart

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:30:
b75 had ik eerst op 't oog maar ASUS schijnt in de moederborden toch beter te functioneren

en HD 7870 is van AMD he,, heb toch liever NVDIA ivm hoge stabiliteit qua gaming..

[...]
Als ik vragen mag Romano, heb jij dezelfde vraag als koudewinters, of begrijp ik je verkeerd? Je lijkt namelijk in te gaan op de ideeën hierboven alsof je de topic-starter bent?!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:30:

[...]
1) Topic Raider? :Y)

2) Je zegt het goed, LIJKT beter te zijn, dit is immers niet meer zo, die andere zijn ook prima borden. (5 jaar + geleden zal dit misschien nog zo geweest zijn)

3) Ja, want AMD heeft vooral nog niet speciaal aangekondigd dat ze dit jaar ook vooral op driver updates zullen hameren. 8)7
Heb je trouwens bronnen die aangeven dat AMD geen hoge stabiliteit levert?

pietje preciesje is het niet in dit geval, eerder fanboy-isme :>

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 21-02-2013 20:52 ]

Verwijderd

ja , ik heb mijn samenstelling van de gekozen onderdelen gestuurd naar
een speciaalzaak in computer hardware/software.. die zetten dagelijks computers in
elkaar en weten precies welke onderdelen kwalitatief minder zijn
en hebben mij verteld dat je beter voor NVDIA kunt kiezen.

en bij 't moederbord hetzelfde verhaal.. hun werken al jaren met asus moederborden
en daar hebben ze nooit problemen mee!
het zou dus wel kunnen zijn dat die andere moederborden ook gewoon goed functioneren
maar 'k hou me toch liever aan wat ervaren deskundige zeggen
SmokingCrop schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:51:
[...]

1) Topic Raider? :Y)

2) Je zegt het goed, LIJKT beter te zijn, dit is immers niet meer zo, die andere zijn ook prima borden. (5 jaar + geleden zal dit misschien nog zo geweest zijn)

3) Ja, want AMD heeft vooral nog niet speciaal aangekondigd dat ze dit jaar ook vooral op driver updates zullen hameren. 8)7
Heb je trouwens bronnen die aangeven dat AMD geen hoge stabiliteit levert?

pietje preciesje is het niet in dit geval, eerder fanboy-isme :>

Verwijderd

ja sorry zit nu even op m'n broers account :p
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:34:
[...]

Als ik vragen mag Romano, heb jij dezelfde vraag als koudewinters, of begrijp ik je verkeerd? Je lijkt namelijk in te gaan op de ideeën hierboven alsof je de topic-starter bent?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:04:
ja sorry zit nu even op m'n broers account :p
[...]
Ah, op die manier :)

Zonder onaardig te willen zijn en met alle respect voor die lokale computerwinkel, ik ben bij redelijk wat van dat soort winkels klant geweest, en elke winkel heeft weer de eigen voorkeuren of goede ervaringen met een andere fabrikant.
Maar begrijpelijk dat je in dit geval voor Asus gaat, als je bij hen de computer in elkaar laat zetten.

Je begrijpt denk ik dat wanneer je als topicstarter stelt dat je 1) een bepaald niveau qua performance wilt (vergelijkbaar met de lijst uit de topicstart) 2) én van een bepaalde fabrikant, dat je jezelf klem zet, niet? Je blijft dan bij de eigen lijst uitkomen.

Er zal dus ergens een compromis gevonden moeten worden, als je iets van de prijs af wilt schaven.

Dus:
- wil je dan liever iets inleveren op de gehele performance (wees gerust, die 660 die je gekozen hebt draait WoW heel ruim, dus een iets mindere kaart lukt het ook wel) en dan bij alle onderdelen iets mindere exemplaren, maar wel van top merken.
- of wil je van de merken in de topicstart-lijst onderdelen met iets minder mogelijkheden
- of mogen bepaalde onderdelen ook van andere fabrikanten komen
- of iets anders :)

Althans, dat is hoe ik het zie.
En misschien is het ook handig om de TS aan te passen, zodat jouw merkvoorkeuren er in staan, dan is deze compleet. Makkelijk voor degenen die later in dit topic komen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 21:21 ]

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 11:15
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:03:
een speciaalzaak in computer hardware/software.. die zetten dagelijks computers in

en bij 't moederbord hetzelfde verhaal.. hun werken al jaren met asus moederborden
het zou dus wel kunnen zijn dat die andere moederborden ook gewoon goed functioneren

[...]
**uhum, op Tweakers zitten natuurlijk helemaal geen ervaren deskundigen, uhum** (Hiermee zeg ik niet dat ik een deskundige ben! Maar er zijn zekers ervaren ICT-ers aanwezig!)
Ook ik ben van mening dat je beter een AMD kunt kiezen en een goedkoper moederbord die ook super werkt.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:03:

Je weet echter niet wat de winstmarges zijn op hun producten O-)
Het zijn beide goede producten.

als je ook kan zeggen waarom die andere geen goede producten zijn, dan staan we al wat verder.
Er zullen ook zeer veel speciaalzaken zijn die het omgekeerde zeggen ;)

Qua grafische kaarten zijn er ook veel verschillen.. misschien hadden ze net bv een hd 7850 vast die in alle reviews er als slechste uitkwam ingekocht? ;) (Qua merk & grafische kaart serie scheelt het best wel veel) (Geen enkel merk maakt telkens een heel goede grafische kaart tov andere merken ~ met merken bedoel ik dan gigabyte, msi, asus etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 21-02-2013 21:30 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:19

P_Tingen

omdat het KAN

Heb je nu niet al een Windows 7 licentie? Dan kun je die gebruiken op je nieuwe pc. Hoppa, 80 piek.

En WoW op een AMD A10-5800K Black Edition schijnt nog wel aardig goed te kunnen. Een bijbehorend mobo á la de ASRock FM2A75M-DGS erbij en kijk eens aan, weer 65 euro te pakken.

En heb je 8Gb nodig? Anders Crucial BLT4G3D1869DT1TX0CEU en weer 15 piek.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 107,95€ 107,95
1ASRock FM2A75M-DGS€ 51,95€ 51,95
1Asus GTX660-DC2T-2GD5€ 215,-€ 215,-
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 81,98€ 81,98
1Aerocool X-Warrior Devil Black Edition€ 45,48€ 45,48
1Crucial BLT4G3D1869DT1TX0CEU€ 25,-€ 25,-
1LG GH24NS70 Zwart€ 19,43€ 19,43
1XFX Pro 550W€ 53,90€ 53,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,69

Kijk, zo komen we de winter wel door.

[ Voor 94% gewijzigd door P_Tingen op 22-02-2013 07:27 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 22:17

Liveshort

Certified Crazy Person

Waarom zou je een A10-5800k kopen als je de interne grafische unit niet gaat gebruiken? Dat is gewoon not done. Als je voor een AMD-processor gaat (wat op dit moment eigenlijk alleen maar ten koste gaat van je energierekening) zul je toch echt moeten gaan kijken naar de nieuwe FX serie oid. De helft van het geld wat je aan een APU betaalt zit in die grfische unit, en dan is het gewoon zonde als je die niet gebruikt.

Qua echte concrete besparing kun je het beste je eerste systeem als uitgangspunt nemen en kijken naar een iets goedkoper moederbord. Verder valt er op je grafische kaart nog wel wat te besparen door een HD7850 of HD7870 (Zelfs Battlefield 3 op high is hiermee prima haalbaar, WOW is dus een eitje) te kiezen, de AMD grafische kaarten bieden nu een net iets betere bang/buck verhouding dan nVidea-kaarten.

Heb je verder echt 2 TB nodig? Hier valt ook nog wel wat te halen.

Persoonlijk ben ik van mening dat je met jouw wensen misschien zelfs beter uit kunt wijken naar een HD7770 en met het uitgespaarde geld een SSD aanschaft. Voor 60 euro heb je al een 64 GB schijfje waar je dan alleen Windows op installeert (user-files etc. naar HDD). Dit ga je veel meer merken dan alle andere hardware.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:45
Het zou handig zijn om te vermelden hoeveel goedkoper je de setup wilt hebben en wat je het liefst wilt in een systeem (hoeveelheid schijfruimte, stilte, wlan, etc.), zodat we nog beter advies kunnen geven. ;)

Een 5400rpm HDD gebruiken als primaire harde schijf vind ik trouwens niet zo'n strak plan, hier zie ik liever een 7200rpm HDD of een SSD.

[ Voor 48% gewijzigd door PCBaas op 22-02-2013 11:34 ]

5700X | RX 6600

Pagina: 1