Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke versterker moet ik kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal , ik ben opzoek naar een juiste versterker die past bij mijn optie.
Ik zal eerst uitleggen van hoe ik het had en hoe het nou wil , anders wordt het mss moeilijk voor jullie.
Ik ben een enorme muziek freak en heb altijd met 2 Front-speakers en een actieve Sub geluisterd , en dat wil ik zo behouden.

Ik heb altijd gespeeld met een normale versterker met A en B speakers uitgangen.
Deze had dus geen Sub-uitgang en mijn enige optie was , de Lowlevel ingang (Cinch Rood/Wit) van de Sub te verbinden met de Out van tape 1 of 2 van de versterker en dat werkte.
Alleen moest ik iedere keer opstaan om het volume van de Sub harder of zachter te zetten wat erg vervelend was.
Dat kan ik nu ook niet meer want ben mijn kamer aan het verbouwen en de Sub hangt al boven tegen de wand , ja klinkt mss raar maar fantastisch geluid , gezien in een café en ook daar super geluid.
Tevens plaats besparend gezien de afmetingen van de Sub.

De Lowlevel kan ik dus niet meer gebruiken en heb het volgende bedacht.
Ik heb van een vriend een 5.1 versterker geleend puur om te testen en heb het volgende gedaan.
De Front-speakers normaal aangesloten op de Front-OUT van de versterker.
Deze versterker heeft welliswaar GEEN Pre-out voor de Sub.
Over de Pre-out Sub kom ik trouwens dadelijk nog op terug.
Nu de Sub heeft buiten de Lowlevel ingang ook nog eens 4x IN L+R en 4x OUT L+R voor speakers , klemmetjes Rood/zwart voor speakerkabel.
ik heb nou de 4x IN speakers L+R van de Sub verbonden met de 4x OUT L+R op de Rear-speakers van de versterker , waarom , ik kan nou de Sub regelen met de afstandsbediening via het display van de versterker van 0 naar +15 , of van 0 naar -15 .
De volume knop van de Sub heb ik op 50% gezet.

Zo en nou komt het waarom ik hier ben met de vraag "Welke versterker moet ik kopen"

ik heb eerst eens een bezoek gebracht bij een Pioneer verdeler , daar toegelicht wat ik hier heb gedaan , en ik kreeg het volgend antwoord: Ja dat kan , alleen moet je het nu via het "menu" doen van de versterker , dus via het beeldscherm , je kan het niet meer aflezen via het display van de versterker zelf.
Ja , en dat is net wat ik niet wil , ik ga toch niet iedere keer mijn beeldscherm omzetten zodat ik het menu zie en daar mijn instellingen kan bevestigen.

Mijn vraag is , hebben alle moderne versterkes dat , ik hoop het toch niet.
Dus het dient puur om alleen de Subwoofer harder of zachter te zetten en te kunnen aflezen in het display van de versterker.
Hopelijk zijn er mensen die over een moderne versterker beschikken en die mij meer toelichtingen kunnen verschaffen.

Pre-out Ja ik zei het al , nog even een vraagje , alle moderne 5.1 of 7.1 versterkers beschikken over een Pre-out al dan niet voor Sub en ook nog eens Zone 1 of 2 , kan ik hier (eveneens) een Sub op aansluiten , dus Cinch Rood:Wit OUT , en dus toch Lowlevel Rood/Wit IN cinch van de Sub , het moet natuurlijk wel regelbaar zijn.
Op vele versterkers heeft men ook nog eens een Sub-OUT Cinch Paars of Zwart , deze is voormij niet van toepassing.

Of moet ik echt terug naar de 5.1 modellen van de jaren '90 zoals de versterker die ik nou (voorlopig) heb

Zo hopelijk begrijpen jullie mijn problematiek een beetje anders vragen jullie maar.

PS: Mijn voorkeuren zijn Pioneer , Onkyo , Denon of Sony.(+/- 500 Euro) Nieuw of tweedehands.

Alvast bedankt voor jullie reaties.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:49
Deze moet je kopen: http://www.redcoon.nl/B25...0-zwart_Stereoversterkers

Met subwooferuitgang :) Er zullen er vast meer zijn, maar dit is vast een begin.

[ Voor 20% gewijzigd door Peenutzz op 21-02-2013 21:19 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Peenutzz schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:18:
Deze moet je kopen: http://www.redcoon.nl/B25...0-zwart_Stereoversterkers

Met subwooferuitgang :) Er zullen er vast meer zijn, maar dit is vast een begin.
Hoy dank je wel voor de reactie , deze heeft geen display , niet zo erg , maar hoe ken ik weten als ik de Subwoofer met de afstandbediening kan regelen , want daar gaat het om he.
Ik kan het nergens terug vinden.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Waarom wil je je sub constant harder en zachter zetten dan? Hang em aan welke amp dan ook aan de sub out en de volume regelt netjes mee met de speakers - na eerste keer goed afstellen natuurlijk.

Wat voor sub is het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Mikayu schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:32:
Waarom wil je je sub constant harder en zachter zetten dan? Hang em aan welke amp dan ook aan de sub out en de volume regelt netjes mee met de speakers - na eerste keer goed afstellen natuurlijk.

Wat voor sub is het eigenlijk?
Wel zoals ik vertelde ben ik muziek liefhebber en elke plaat is anders , de ene heeft meer bas dan de andere , en daarom is die regeling enorm belangrijk voor mij. Altijd ondervonden

De Sub is een JBL Digital 12

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:31:
[...]

Hoy dank je wel voor de reactie , deze heeft geen display , niet zo erg , maar hoe ken ik weten als ik de Subwoofer met de afstandbediening kan regelen , want daar gaat het om he.
Ik kan het nergens terug vinden.
Bij mijn weten gaat een subuitgang mee met het volume van de versterker en is het volume ervan ook nog eens apart te regelen. Gebrek aan display is inderdaad wat lastig.

Ben het met je eens dat het fijn is het volume van de sub aan te kunnen passen. Dat doe ik (vooral in de auto) omdat ik zoveel verschillende soorten muziek draai :)

nuttige edit: http://www.redcoon.nl/B25...0-zwart_Stereoversterkers

Met display, en tuner en ook nog eens een stuk goedkoper :) Er is ook nog de R-S700, die heeft meer vermogen en zit op zo'n 350 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door Peenutzz op 21-02-2013 21:58 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Zou met dat budget toch kijken naar een sub met remote :p

Maar gewoon even langs een audio boer met breed assortiment, elke amp even proberen die subwoofer levels kan aanpassen met de afstandsbediening.
Mijne kan dat ook maar is al een 5 jaar oude 5.1 JVC receiver. Vergelijkbaar met jou geleende amp

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Pagina: 1