Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies nieuwe TV (46+ inch, +/- 900 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Beste tweakers,

Aangezien onze nieuwbouw woning bijna af is is het tijd om te shoppen voor een nieuwe tv. Ik heb al een hoop van de andere advies topics hier gelezen, maar advies op maat is nooit mis.

Wat ben ik er mee van plan:
TV kijken (duh), vooral series en voetbal
Misschien af en toe een console spelletje, geen uren in ieder geval.

Mijn eisen:
46 inch of groter.
+/- 900 euro.

Wensen:
Smart TV? In principe alleen voor Youtube ofzo. Browsen, social media, etc. doe ik wel via laptop.
Video's afspelen van netwerk. Ik weet niet of er voor het afspelen van de verschillende containers en codecs eisen zijn aan de tv?

Verder twijfel ik tussen een LCD en Plasma. Ben in de MM geweest, maar daar lijken de beelden zo afgesteld dat de TV's waar ze het meeste marge op hebben, er het beste uit zien? Bijvoorbeeld een Plasma van Panasonic (Weet even niet meer welk model) zag er niet uit tussen de andere schermen.

Bij mijn schoonouders staat een Sony van een jaar of 2 oud, en dat vind ik wel aardig beeld.

Verder vond ik de plasma nogal flikkeren. Ligt dit aan de foutieve instelling? Of is dit een eigenschap aan plasma? (Zo ja, dan valt plasma af voor mij)

Overige:
Ik geef niks om 3D, Wifi hoeft ook niet, ethernet is genoeg.

Wie o wie helpt mij op weg?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Verwijderd

Panasonic Viera Plasma :) TS serie

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27
De afstelling van TV's bij de grote ketens met al dat TL licht eigenlijk geen goed referentiekader.

Als ik nu een dergelijke TV zou kopen zou ik het volgende meenemen. De 4K (3840 x 2140 pixels) resolutie is hard aan een opmars bezig, deze TV's lijken volgend jaar in de goed betaalbare prijsklassen geïntroduceerd te worden.

Dus ben je iemand die voor een langere tijd (5 jaar of meer) een TV koopt, dan zou ik persoonlijk nu een goed prijs/kwaliteit modelletje kopen (Samsung 46ES5500 was bijvoorbeeld laatst € 560,00, wel even naar het paneel kijken) en over twee jaar een 4K TV kopen, deze kan je dan nog voor een leuke prijsje verkopen en overbrug je redelijk goedkoop. Hebben TV's bij jou een hoge omloopsnelheid en heb je er wat voor over (verander je elke 3 jaar of minder) dan zou ik gewoon nu een goede/de beste TV in jou ogen kopen met een goede deal.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Erkel
Jumpman schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:25:
De afstelling van TV's bij de grote ketens met al dat TL licht eigenlijk geen goed referentiekader.

Als ik nu een dergelijke TV zou kopen zou ik het volgende meenemen. De 4K (3840 x 2140 pixels) resolutie is hard aan een opmars bezig, deze TV's lijken volgend jaar in de goed betaalbare prijsklassen geïntroduceerd te worden.

Dus ben je iemand die voor een langere tijd (5 jaar of meer) een TV koopt, dan zou ik persoonlijk nu een goed prijs/kwaliteit modelletje kopen (Samsung 46ES5500 was bijvoorbeeld laatst € 560,00, wel even naar het paneel kijken) en over twee jaar een 4K TV kopen, deze kan je dan nog voor een leuke prijsje verkopen en overbrug je redelijk goedkoop. Hebben TV's bij jou een hoge omloopsnelheid en heb je er wat voor over (verander je elke 3 jaar of minder) dan zou ik gewoon nu een goede/de beste TV in jou ogen kopen met een goede deal.
Dank voor dit advies. Dit is mijn eerste "echte" TV, naast een aantal slaapkamer dingen. Mezelf kennende zal hij over een jaar of 3 naar de slaapkamer verhuizen. (Is een beetje afhankelijk van de vernieuwingen in de TV wereld. Als er geen grote veranderingen komen, ben ik ook minder snel geneigd te upgraden)

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
Jumpman schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:25:

Leuk zo'n hoge resolutie, maar heb je er ook wat aan als de meeste content niet eens in die resolutie beschikbaar is?

Ik zou dus eerst nagaan wat je vooral met de TV gaat doen, als je denkt veel content op die resolutie te gaan kijken , dan is het wellicht de moeite waard. Ik schat dat ik zelf bijvoorbeeld helemaal niks in die resolutie ga kijken de komende 5 jaar en zou me daar dan ook absoluut geen zorgen over maken.

Ik heb zelf vorig jaar zelfs nog een 51" 720p tv aangeschaft, aangezien mijn internet verbinding niet zo geweldig is (woon in China) en vrijwel al mijn content 720p is. Lekker goedkoop en ik moet zeggen dat ik tot dusverre niks te klagen heb en de TV nog altijd perfect aan mijn verwachtingen voldoet.

• Erkel
Ik geef niet zoveel om die hoge resolutie content. Kijk meestal 720 of 1080.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
In de winkel zijn alle televisies ingesteld op de winkelmodus. Dat is een stand waar alle instelling ontzettend overdreven staan en het beeld eigenlijk niet om aan te zien is. Plasma presteert daar heel slecht in, vooral wanneer er tientallen TL-balken erop staan, daar is plasma niet op gebouwd.

Die trillingen heeft plasma ja. Maar de meeste mensen zien dit niet. Wel in winkels maar dat komt doordat TL-verlichting ook trilt maar op een andere frequentie. Die twee gaan elkaar tegenwerken en dat maakt dat plasma in winkels een trillend beeld heeft.

• Erkel
Is er een winkel waar je wel normaal kan kijken? Dus een eerlijke winkel, om het zo te zeggen...

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Erkel schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:11:
Is er een winkel waar je wel normaal kan kijken? Dus een eerlijke winkel, om het zo te zeggen...
Ze zijn schaars maar ze zijn er wel. Dit zijn vaak de onbekende winkels met maar een enkel filiaal. En heel af en toe zie je binnen winkels ook verduisterde delen. Hier zou je, als je de televisie op film/cinema oid. zet, het beste het beeld kunnen vergelijken. Maar op de juiste manier vergelijken kan helaas niet zomaar. Gelukkig hebben we ook altijd nog websites zoals HDTVTest.co.uk, Cnet.com, Tweakers.net en AVSForum.com. Dat zijn goede websites waar je veel over televisies kan lezen.
Pagina: 1