Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[WP7] Dynamisch Xaml file creŽren

Pagina: 1
Acties:

• hansvdb
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-05-2014
Hallo iedereen,

Ik ben een app aan het schrijven voor WP7. De app is een soort quiz. Eťn van de vereisten van het project is dat de user via een xml bestand zelf de layout,vragen,antwoorden,afbeeldingen,... kan implementeren. Dit xml bestand wordt gemaakt op een externe bron. De app parsed dan de xml file en zou dan de xaml pagina's moeten creŽren volgens de xml file. Nu vraag ik me af wat de efficiŽntste manier is om dit te implementeren?

Ik dacht het op deze manier te doen:

http://www.devcurry.com/2...ing-xaml-dynamically.html

Het probleem is dat deze methode geen bindings kan creŽren in de XAML file.
Een ander probleem is dat ik alleen XamlReader kan selecteren, XamlWriter is nergens te bespeuren. Ik heb nogtans de referenties toegevoegd.

Heeft iemand die al wat meer ervaring heeft een beter idee? Of is dit de enigste manier om Xaml pagina's te creŽren.

P.S. De bedoeling is dus dat de Xaml pagina's daarna opgeslagen worden zodat deze niet telkens opnieuw moeten worden aangemaakt via de xml file.

Alvast bedankt!

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:45
XAML is toch niets anders dan XML? Je kan toch gewoon XmlDocument of XDocument gebruiken. En aangezien de invoer XML is kan je XSLT transform gebruiken om de XML bestanden te transformeren naar XAML 😉

[Website en online portfolio]

• hansvdb
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-05-2014
Stel dat ik dan 5 Xdocument's variabelen heb aangemaakt met de de juiste XAML tags. Kan ik deze variabelen dan rechtstreeks gebruiken als XAML pagina's. Of moet ik deze variabelen converteren naar een XAML file?

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:45
Ligt eraan wat de XamlReader accepteert qua invoer.

Vergeet overigens niet om de juiste namespaces te gebruiken! Waarschijnlijk werkt de LINQ-to-XML / XDocument API het prettigst in dit geval.

[Website en online portfolio]

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*