[WP7] Dynamisch Xaml file creëren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 368649

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben een app aan het schrijven voor WP7. De app is een soort quiz. Eén van de vereisten van het project is dat de user via een xml bestand zelf de layout,vragen,antwoorden,afbeeldingen,... kan implementeren. Dit xml bestand wordt gemaakt op een externe bron. De app parsed dan de xml file en zou dan de xaml pagina's moeten creëren volgens de xml file. Nu vraag ik me af wat de efficiëntste manier is om dit te implementeren?

Ik dacht het op deze manier te doen:

http://www.devcurry.com/2...ing-xaml-dynamically.html

Het probleem is dat deze methode geen bindings kan creëren in de XAML file.
Een ander probleem is dat ik alleen XamlReader kan selecteren, XamlWriter is nergens te bespeuren. Ik heb nogtans de referenties toegevoegd.

Heeft iemand die al wat meer ervaring heeft een beter idee? Of is dit de enigste manier om Xaml pagina's te creëren.

P.S. De bedoeling is dus dat de Xaml pagina's daarna opgeslagen worden zodat deze niet telkens opnieuw moeten worden aangemaakt via de xml file.

Alvast bedankt!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:40

Sebazzz

3dp

XAML is toch niets anders dan XML? Je kan toch gewoon XmlDocument of XDocument gebruiken. En aangezien de invoer XML is kan je XSLT transform gebruiken om de XML bestanden te transformeren naar XAML 😉

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Anoniem: 368649

Topicstarter
Stel dat ik dan 5 Xdocument's variabelen heb aangemaakt met de de juiste XAML tags. Kan ik deze variabelen dan rechtstreeks gebruiken als XAML pagina's. Of moet ik deze variabelen converteren naar een XAML file?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:40

Sebazzz

3dp

Ligt eraan wat de XamlReader accepteert qua invoer.

Vergeet overigens niet om de juiste namespaces te gebruiken! Waarschijnlijk werkt de LINQ-to-XML / XDocument API het prettigst in dit geval.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]