Hallo,
Ik ben op zoek naar een zakelijke laptop, maar ondanks wat zoeken en configureren op websites, kom ik nooit aan een degelijk product, noch aan een aanvaardbare prijs (ik zoek onder de 1000 € te blijven).
Wat ik zoek:
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben op zoek naar een zakelijke laptop, maar ondanks wat zoeken en configureren op websites, kom ik nooit aan een degelijk product, noch aan een aanvaardbare prijs (ik zoek onder de 1000 € te blijven).
Wat ik zoek:
- Stevige behuizing: mijn vorige laptop was een HP ProBook, die zeer stevig aanvoelt en nooit problemen veroorzaakte. Toch een absolute must!
- SSD-schijf omwille van de snelheid. Er worden enkel lichte kantoortoepassingen gebruikt, maar die wil ik dan ook snel vooruit zien gaan. Echt veel opslag heb ik echter niet nodig.
- Mat scherm: er wordt dagelijks op gewerkt, dus een mat scherm is een absolute must! Alleen jammer dat een touchscreen niet mogelijk is op matte schermen...
- Connecties moeten niet extreem zijn, de basis is voldoende
- Een docking zou handig zijn, maar gaan absolute must
- Qua grootte heb ik momenteel 14", maar dat mag eventueel ook 15 zijn indien de behuizing niet al te groot is.
- Thin & licht is ok, hoeft geen prehistorisch beest te zijn
- Hoeft geen extreem goede batterij te hebben, gebruik hem vaak op kantoor zelf.
- HP ProBook series: enkel de duurdere varianten lijken W8 te draaien (ik zou dit liever hebben, gezien ik er wel enkele jaren mee verder wil). Bovendien hebben ze blijkbaar amper SSD's steken, en eigenlijk al bij al niet de meest performante hardware. Ik heb er wel zeer goeie ervaringen mee, dus overweeg dit toch...
- Dell Latitude: heb een collega die zo eentje heeft, en heeft wel wat problemen met het scherm gehad. Ook kom ik met mijn vereisten wel op een extreem hoge prijs (+1.600 € excl BTW)
- Samsung 9-series: NP900X4D: heel mooi, maar jammer genoeg nog steeds 1230 €. Ik heb ook geen idee over de bouwkwaliteit!
- Acer blijf ik zakelijk liever af, want vroeger voelden die toestellen vrij brak aan.
- Sony VAIO E14-serie (in de ideale config toch ook al 1350 €) of T15 (nog duurder)
Alvast bedankt voor de hulp!