Beste iedereen,
een tijd geleden heb ik mijn CPU ge OC'd dmv AI suite II.
Grote fout, zoals iedereen weet
De volgende fouten traden op:
-De PC start bij opstarten 3 opnieuw op snel achter elkaar. Lijkt net of hij 3 keer nodig heeft voordat hij hem echt pakt.
-Als mijn pc te lang idle stond gaat het scherm uit (zoals altijd) maar als ik op het toetsenbord klik lijkt de PC wel uit zn slaap te komen maar het scherm gat niet aan. Scherm opnieuw aansluiten helpt niet. Ook de reset knop werkt dan niet en moet hem dus voorseren (uit knop 5 sec inhouden)
-Het opstarten gaat vele malen langzamer.
Nu heb ik dit proberen te verhelpen door de volgende OC guide te volgen:
YouTube: Intel i5 2500k Overclocking Guide 4.5ghz settings. Asus P8P67. Air cooling. Stable. GLHF Computers
Deze gaat door de bios met een vergelijkbaar systeem om naar 4.5GHZ te overclocken.
Hierna heb ik de test zoals CPU-Z, burn test, prime95 en hardware monitor overheen gegooid en alles lijkt te werken en zou stabiel moeten zijn.
Echter zit ik nog steeds met de eerder genoemde problemen..
Weet iemand wat ik hieraan zou moeten doen? Ik heb het gevoel dat ik mijn PC niet meer terug krijg naar het oude vertrouwde
mijn systeem:
Ik stel hulp heel zeer op prijs!
een tijd geleden heb ik mijn CPU ge OC'd dmv AI suite II.
Grote fout, zoals iedereen weet
De volgende fouten traden op:
-De PC start bij opstarten 3 opnieuw op snel achter elkaar. Lijkt net of hij 3 keer nodig heeft voordat hij hem echt pakt.
-Als mijn pc te lang idle stond gaat het scherm uit (zoals altijd) maar als ik op het toetsenbord klik lijkt de PC wel uit zn slaap te komen maar het scherm gat niet aan. Scherm opnieuw aansluiten helpt niet. Ook de reset knop werkt dan niet en moet hem dus voorseren (uit knop 5 sec inhouden)
-Het opstarten gaat vele malen langzamer.
Nu heb ik dit proberen te verhelpen door de volgende OC guide te volgen:
YouTube: Intel i5 2500k Overclocking Guide 4.5ghz settings. Asus P8P67. Air cooling. Stable. GLHF Computers
Deze gaat door de bios met een vergelijkbaar systeem om naar 4.5GHZ te overclocken.
Hierna heb ik de test zoals CPU-Z, burn test, prime95 en hardware monitor overheen gegooid en alles lijkt te werken en zou stabiel moeten zijn.
Echter zit ik nog steeds met de eerder genoemde problemen..
Weet iemand wat ik hieraan zou moeten doen? Ik heb het gevoel dat ik mijn PC niet meer terug krijg naar het oude vertrouwde
mijn systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Asus P8Z68-V | € 152,18 | € 152,18 |
| 2 | Sapphire HD6950 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Western Digital RE 4, 1TB | € 83,15 | € 83,15 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 45,90 | € 45,90 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 96,80 | € 96,80 |