HDD aan het sterven?

Pagina: 1
Acties:

• TheDream07
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste Tweakers,

ik heb het idee dat mijn HDD aan het overleiden is.
ik heb van HDtune de benshmark test gedraaid.
zoude jullie mij misschien kunnen vertellen of dat hij nog goed is of aan het sterven is?

heb ook problemen met Diablo 3 dat het spel langzaam reageerd ingame.
om een aanval te doen duurt de tijd tussen het klikken en het zien gebeuren op het scherm gemiddeld 5 seconden. nu heb ik online gevraagd aan mensen of hun weten wat het is, en ze zeggen dan diablo nog al veel data overdracht en lees snelheid vraagd van de HDD.

ik heb een foto erbij gedaan van de benshmark. hopelijk kunne jullie mij verder helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/view.php?filename=154HDD_benshmark.jpg

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
beetje weinig informatie.. wat voor een schijf gaat het om? hoor je rare geluiden uit je kast komen die er eerst niet waren? Crashed je pc regelmatig?
Je kan even een checkdisk inplannen bij je volgende reboot en kijken of windows fouten vind

• TheDream07
geen rare geluiden crashed of weet ik het. ik ga eerst is even een checkdisk doen en kijken wat eruit komt.

Anoniem: 15758

Benchmark draai je als je de prestaties wilt weten, SMART bekijk als je iets wilt leren over de gezondheid van een hardeschijf. Post dus de SMART gegevens en we kunnen een begin maken met het beantwoorden van je probleem. De SMART kun je vinden onder 'Health' tabblad in HDtune. In het bijzonder gaat het om Current Pending Sector en UDMA CRC Error Count.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 12:36

DaRoot

Some say...

PC opstarten met SeaTools van Seagate.. ff test draaien.. weet je het zeker

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Anoniem: 15758

Seatools draaien of andere fabrikant utilities kan alleen maar je bewijs vernietigen omdat deze utility de bad sectors probeert te herstellen door ze te overschrijven. Dat is niet in jouw belang en ik raad dan ook af dat je deze stap neemt.

Bij een plaats delict zal de Politie ook eerst sporen en bewijs veiligstellen, niet zomaar de heleboel spik en span schoonmaken en daarmee elk bewijs vernietigen wat er ooit is gebeurd.

Als je bewijs wilt vernietigen en doen alsof er nooit wat aan de hand is geweest, heb je die Seatools ook niet nodig. Een lange format doet ongeveer hetzelfde en zal alle bad sectors (Current Pending Sector in de SMART output) doen laten verdwijnen. De pending sectors staat dan weer op 0 en ieder bewijs dat er ooit wat mis is geweest is weg.

Ik raad natuurlijk aan dat men eerst de SMART gegevens veiligstelt, dan weet je waarover je praat. 1 bad sector, 10, 100, 1000? Dat maakt nogal wat uit. Domweg je kop in het zand steken is denk ik enkel in het belang van de hardeschijffabrikant, want die krijgt van jou geen RMA opgestuurde hardeschijf die het onder garantie moet vervangen; hun utilities hebben immers de bad sectors gewoon overschreven en daarmee verborgen voor de gebruiker. Maar misschien is de schijf wel veel minder betrouwbaar geworden en wil je de bad sectors lekker laten zitten om garantie te claimen. Of misschien juist fijn om te weten dat het inderdaad maar 2 bad sectors waren en dus waarschijnlijk weinig aan de hand met de hardeschijf zelf. Meten is weten, maar zonder meetgegevens gaat die informatie permanent verloren.

• TheShellshock67
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Bovenstaande Klopt, helemaal mee eens. maar toch is die speed bar laag.

Minimum speed 2.3
maximum speed 94.1

Lijkt me nogal laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDream07
daarom dacht ik dus ook vanwege die speedbar dar de HDD zijn snelheid aan het verliezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je trouwens nog genoeg ruimte vrij op je hardisk?

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDream07
ik heb een schijf van 500GB, en heb nog zeker 230GB vrij.
Pagina: 1