• BigBear48
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10-2025
Hallo,

Ik heb een Compaq desktop met, volgens CPU-Z, het HP Asterope RS400/RC400/RC410 moederbord.

Bij het opstarten krijg ik eerst steeds het Compaq scherm maar daar wil ik van af. Ik heb in de BIOS gekeken maar weet niet hoe ik dit scherm kan uitschakelen. Google levert ook niets op.

Weet een van jullie hoe ik dit kan uitschakelen?

BvD.

Groet,

Jasper :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meestal is dit iets in de trand van het fullscreen bootlogo. Als dat niet in je bios staat is de kans groot dat je dit niet eens uit kunt zetten, dat heb ik vaker gezien op OEMsystemen.

• BigBear48
Dank voor je reactie.

Nee, ik kan helemaal niets vinden wat ook maar op fullscreenlogo of iets dergelijks lijkt. Bij andere moederborden heb ik dat wel gehad.

Hopelijk lukt het wel om het uit te schakelen want het kost toch seconden en we willen allemaal snel, toch?

Misschien dat er toch nog mogelijkheden zijn. Ik wacht het af.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit kost je geen seconden hoor, het systeem moet toch posten. Of je nu dat scherm ziet of de daadwerkelijke post, het zal even lang duren.

• BigBear48
Dank voor je reactie maar het kost wel degelijk een seconde of wat.

Hoeveel heb ik niet opgenomen, en daar gaat het feitelijk ook niet om, maar ik wil graag van dat Compaq scherm af.

Ik heb hier nog een andere pc staan (geen Compaq overigens) waarbij je dit WEL kunt uitschakelen via fullscreen etc. in het bios.

Dus het gaat niet zozeer om de tijd maar meer de irritatie.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

grote kans dat omdat het een OEMsysteem is, je er weinig aan kunt veranderen.

Je kunt ook gewoon je monitor later aanzetten natuurlijk ;)

• BigBear48
JaTerw Dan, feitelijk heb je wel gelijk waar maak ik mij druk om.

Ik dacht dat het eenvoudig was om dit uit te schakelen maar iets over het hoofd zag. Juist omdat het bij mijn andere pc zo eenvoudig was.

Bedankt voor je reacties, ik neem het voor lief.

Groet,

Jasper :)
Pagina: 1