1 6-pin PCI-E genoeg voor 2 Serial-ATA Power kabels?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 489146

Topicstarter
Ik heb een vraag over het verbindingen van mijn SSD en HDD met de voeding.
Momenteel beschik ik over de volgende kabel:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.cnetcontent.com/98/6f/986f0d4f-71f1-4988-80db-5afa500475a2.jpg

Is het mogelijk om beide Power Cables te gebruiken met alleen deze PCI-E kabel, of krijgen de SSD en HDD dan niet genoeg power?

Alvast bedankt :)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51
Deze kabel is juist om de PCI-E te voorzien van stroom, niet je harde schijven. Daarvoor mist er in ierder geval nog een 5 volt-ader.

Anoniem: 15758

Je hebt twee gele aders. Eén zo'n ader is wel genoeg om 8 schijven te laten opspinnen. Dus met deze kabel zou je stroom kunnen leveren voor 16 schijven. Echter, zoals darkmage zegt mis je de rode +5V kabel waardoor 3,5" disks niet zullen werken. 2,5" notebook disks gebruiken zelfs louter +5V en geen +12V dus die krijgen dan helemaal geen stroom.

Dit is dus best een apart kabeltje, wellicht voor zeer speciale hardware die een SATA power stekker gebruikt maar wellicht geen normale hardeschijf. ;)

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 09:30
Afgezien dat je inderdaad een 5v kabel mist zit je er ook mee dat het een male sata powerconnector is die dus niet op je hdd gaat passen.. Die heeft female nodig

Toch even op zoek naar een andere kabel :)

Topicstarter
Hmm, ik dacht er even snel een plaatje bij te zoeken. Iets te snel, want dit is niet de kabel die ik heb... 8)7

Ik heb een female sata powerconnector en de connectors hebben in volgorde: geel, zwart, rood, zwart en oranje kabels. Het past iig wel..

Als ik het goed begrijp moet dit dus meer dan genoeg zijn voor twee schijven? Is het daarnaast niet erg als er een bocht in de kabel komt (schijven zitten boven elkaar)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is dit geen PCIe, maar waarschijnlijk gewoon een kabel van je modulaire voeding. PCIe is 12V + ground, geen 5V en 3.3V. 2 schijven aan 1 kabeltje hangen kan natuurlijk makkelijk.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Als ik goed kijk is dit een kabel om een PCI-e apparaat van power te voorzien door SATA power aansluitingen te gebruiken. Niet SATA devices vanuit PCI-e

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:38:
Dan is dit geen PCIe, maar waarschijnlijk gewoon een kabel van je modulaire voeding. PCIe is 12V + ground, geen 5V en 3.3V. 2 schijven aan 1 kabeltje hangen kan natuurlijk makkelijk.
Zou goed kunnen, ik heb er (dat had je vast al door) niet veel verstand van.
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!
Pagina: 1