Toon posts:

Teveel geheugen maakt pc langzaam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

We hebben twee pc's met 16gb geheugen en I7 processoren. Beide PC's zijn nieuw en er staat Windows XP op(vanwege testomgeving). XP kan maar max 4 gb aan. Is het mogelijk dat dit conflicten opleverd? in de vorm van een erg trage pc? Er valt haast niet mee te werken...zo traag dat die is.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je alle drivers geïnstalleerd? Waarom draai je niet gewoon een moderner OS (7 of 8) en virtualiseer je XP niet gewoon?

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
waarom haal je niet gewoon al het geheugen op 2gb na eruit en test je het even

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Memory wat niet gebruikt wordt zorgt niet voor vertragingen.

Verder eens met mijn voortganger. Zeker voor testdoeleinden is virtualiseren een uitkomst. Door middel van snapshots en clones kun je raaktesten..

Overigens Windows XP X64 kan 128 GB aan...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20

Quad

Doof

Windows 7 Pro licentie -> kosteloos Windows XP via Virtual PC, zo moest een klant van mij een enorm oud boekhoud programma bij houden die enkel zo werkte. Uiteindelijk bracht de uitgever een Windows 7 variant hiervan en dus kon hij eindelijk over stappen.

Maar zoals gezegd, teveel geheugen zorgt niet voor vertragingen, Windows XP x86 kan gewoon niet meer addresseren als 3,25GB.

In dit geval ligt het probleem ergens anders denk ik.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 12:47
Waarom haal je niet wat geheugen eruit?
Ik kreeg sprake van een langzame pc toen ik juist naar 64 bit was gegaan (terwijl er al een hele tijd 8GB op 32 bit in zat) . Blijkbaar was er toch een probleem met het geheugen. Toen het geheugen eruit (dus nog maar 4GB) liep de pc 8)7 als een zonnetje.

[ Voor 8% gewijzigd door lordloeder op 21-02-2013 16:08 . Reden: gezegde door elkaar halen is een altijd fijn... liep als een trein / zonnetje. ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oei je draait supermoderne hardware op een zwaar verouderd software systeem uit 2001, toen er nog Pentium 3's met 128MB geheugen werden gebruikt. Ik zou inderdaad ook maar upgraden naar Win 7.

🌞🍃

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoeveelheid geheugen is vrijwel zeker niet je probleem. Dat moet je in de driverhoek zoeken. Heb je wel chipsetdrivers voor je moederbordchipset geinstalleerd? Bestaan die überhaupt voor een 12-jaar oud OS?

Met anderen hier, virtualiseer die zooi gewoon. Ik heb testlaptop met VMs voor 12 verschillende OSsen erop. Enige wat je nuet kunt testen zijn features die direct hardware aanspreken, buiten dat draait alles.

Oslik blyat! Oslik!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:35:
Hoeveelheid geheugen is vrijwel zeker niet je probleem. Dat moet je in de driverhoek zoeken. Heb je wel chipsetdrivers voor je moederbordchipset geinstalleerd? Bestaan die überhaupt voor een 12-jaar oud OS?

Met anderen hier, virtualiseer die zooi gewoon. Ik heb testlaptop met VMs voor 12 verschillende OSsen erop. Enige wat je nuet kunt testen zijn features die direct hardware aanspreken, buiten dat draait alles.
Dat gok ik ook.. drivers die ergens missen / niet aanwezig zijn.. en dat daarom de boel hordes traag is :)

installeer maar eens XP op een bak waar eigenlijk geen drivers in de XP setup zitten.. tot je de drivers installeerd is het niet te pruimen :P

404 Signature not found

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Duidelijk een driver probleem zoals andere al aangaven. Zowiezo wordt die i7 al niet vol benut door xp.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:35:

Voor de Z77 zijn er nog XP drivers bij sommige merken , je mist toch alleen de nieuwe instructiesets voor de cpu wat geen probleem moet zijn omdat alle vorige instructiesets gewoon gebruikt worden . Dus een i7 met goede drivers kan gewoon goed presteren onder xp .Voor mijn pc gebruik ik een Z77en Sandy bridge i3 met xp draait het gewoon goed vergeleken met W7 .Op sommige fronten wint xp het elke keer van w7 , dus ik denk dat xp onder bepaalde omstandigheden erg snel kan zijn en minder recources inneemt .

Kan zijn dat de IVy bridge niet goed ondersteund wordt , je ziet dat de techniesche XP ondersteuning door bv. de RST van intel al gestopt is bij versie 10.****

Check eerst de XP ondersteuning bij de fabrikant , we zitten op een overgang waarin hardware niet meer ondersteund gaat worden door XP .Grote kans dat de volgende generatie chipsets helemaal niet meer compatibel is met xp :9~

• robobeat
  • Laatst online: 15-01 22:21
ik zit hier bij een bedrijf die Dell laptops gebruikt, welke zijn uitgevoerd met ivy bridge CPUs, ssd's en 8GB ram. En.... het geheel draait nog op XP. Wel zijn we bezig met de migratie (waar ik zelf deel van uit maak), maar in het algemeen draait het geheel stabiel en zonder problemen. Drivers kunnen zeker een issue zijn.

maaruh... waarom installeer je niet Windows 7 pro of hoger samen met windows xp Vitrual pc, die krijg je voor niets erbij en is een volledig werkende xp omgeving.

Verwijderd

robobeat schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:54:

maaruh... waarom installeer je niet Windows 7 pro of hoger samen met windows xp Vitrual pc, die krijg je voor niets erbij en is een volledig werkende xp omgeving.
Omdat het al een 32 bit XP/W7 dual boot pc is met twee aparte 40GB ssd bootdisk , elk os zijn ssd .

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20

Quad

Doof

Wacht maar eerst reactie van de TS af.. Een post met enkel dat de PC traag is kan je zoveel over gissen dat het niet leuk meer is.

Als er niet door de TS getroubleshoot wordt heb je niets aan dit topic.

Daarom mijn advies is om ook dit eens door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• robobeat
  • Laatst online: 15-01 22:21
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:53:
[...]

Omdat het al een 32 bit XP/W7 dual boot pc is met twee aparte 40GB ssd bootdisk , elk os zijn ssd .
ehm, waar is uit te halen dat het hier gaat om een dual boot systeem met elk zijn eigen SSD? de TS heeft het daar niet eens over...

Maar I agree met Quad. TS heeft nog niet reageert op zijn eigen topic, dat toch al sinds gisteren is geopend.
Pagina: 1