Toon posts:

computer boot niet meer na gpu-wissel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers, hoop dat jullie me kunnen helpen want zelf kom er niet meer uit :(. omdat de fan van mijn ouwe trouwe ati radeon 4850 begon te klinken als een roestige bladblazer besloten maar eens te investeren in een nieuwe videokaart. met het oog op een nieuwe pc later dit jaar is het een xfx 7870 dual dissipation geworden. vanmiddag in mijn pc geschroefd, ik doe mijn pc vol verwachtimg aan en het enige wat gebeurt is dat er wat fans gaan draaien, hd's proberen op te spinnen maar verder niks , nakkes nada. enfin, kaart even gereseat, pci-ekabels nog ff extra aandrukken maar nog steeds niks. dus denk ik, ik schroef ff mn 4850 trug maar die doet nu hetzelfde, ook fans die gaan draaien, hd's die achter elkaar op proberen te spinnen en geen beeld. enige manier om de pc dan nog helemaal uit te krijgen is via de knop op de voeding. en nu houdt mijn tweakerkennis eingenlijk wel op. ik heb wel veel moeite moeten doen om die 7870 erin en eruit te krijgen langs alle kabels (kabelmanagement is niet mijn sterkste punt) maar voor zover ik kan zien zit alles er nog goed in. dus, wat zou ik nog kunnen proberen? heb helaax geen reserveonderdelen om te testen. alvast bedankt voor de suggesties!

volledige specs:
intel c2d 8500 @ 3,6 ghz
asus p5q pro moederbord
4 gb ddr2 kingston valueram
asus 4850/xfx 7870 dual dissipation
voeding: 600 w coolermaster silent pro (2008)
antec p182 kast
1 of ander pci-geluidskaartje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 15:59 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

BIOS reset toegepast? Probeer dat eens.

Voor de rest moet je bij troubleshooten zoveel mogelijk onderdelen eruit halen, dus pci kaarten eruit, HDD en optical er af en minimaal op geheugen. Dus compleet basis.

En dan proberen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 18:14
wilde gok maar moet je kaart misschien ook apart voeding krijgen? (handleiding gelezen?)

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

probeer eens de bios batterij eruit te halen en er weer in te doen

Jsunnyreports

Verwijderd

Topicstarter
@quad: ik kom niet eens tot de bios, je andere suggesties ga ik wel ff proberen. @ zwiep: pciekabel zit erin. @ thalantis: weet niet wat het helpt maar kan geen kwaad om eens te proberen. dank voor de snelle rescties, ga weer ff puzzelen.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door thalantis op 22-02-2013 23:15 ]

Jsunnyreports

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

^^ sowieso.. :'(

@TS, BIOS batter eruit halen op het moederbord en de PC aan doen doet een reset. Kan zijn dat je ook een jumper op het moederbord heb zitten.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
heb jullie suggesties opgevolgd, bios gereset en verder alleen videokaart, gehueugen en processor erin. hij doet nu uberhaupt niks meer, de fans spinnen ook nit meer op. die zitten trouwens rechtstreeks aan de voeding. het lijkt dan heel even of de fans willen gaan maar dan stopt ie toch overal mee. zou het kunnen dat mn voeding naar zn grootje is?

mijn excuses voor mijn vreselijke nederlands in dit topic trouwens, zit dit noodgedwongen te typen op mn tablet maar da's toch ook niet alles.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 17:08 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Geheugen verwisseld? Dus alle dimmetjes eruit en dan een voor een proberen. Er hangt verder ook niets aan de voeding nu? Anders toch ergens even leentjebuur spelen en een degelijke voeding testen.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
heb het ook met beide dimmetjes gedaan maar ook al geen sjoege. zal dan toch ff langs een pc-winkel moeten rijden vrees ik.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

et lijkt dan heel even of de fans willen gaan maar dan stopt ie toch overal mee. zou het kunnen dat mn voeding naar zn grootje is?
Klinkt heel erg als kortsluiting.

Check alles goed of er niet ergens perongeluk een schroefje naar beneden is gevallen of wat dan ook.

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-02 04:02
Heb je nog wat kabels los gehaald en opnieuw terug geplaatst?
Ik heb eens een USB kabel verkeerd om geplaatst op het moederboard en dan doet de pc ook niks.
Na het goed plaatsen deed die het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Bintzak op 21-02-2013 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nog niet aan toegekomen om mn pc weg te brengen. gisterochtend nog ff aan het klooien geweest en opeens deed hij het! geen idee wat ik heb gedaan maar ik was al blij genoeg. toen ging ik mijn twee extra hd's even aan sluiten (die had ik ff uit de kast gehaald namelijk met het oog op wegbrengen naar een pc-winkel). ben toen erg aan het priegelen geweest om langs alle kabels de satakabels in mijn mobo te prikken en heb ook wat kabels aan de kant moeten drukken om erbij te komen. je raadt het al: sindsdien geen teken van leven meer. voorzichtige conclusie mijnerzijds: ergens in de kabelboom zit een draadbreuk oid waardoor hij het misschien soms wel, maar meestal niet goed doet. kan dit uberhaupt? in dat geval zou het mt een nieuwe voeding relatif makkelijk op te lossen zijn. kortsluiting lijkt me eigenlijk ook niet want dan had ie ht ook dat even gisteren kunnen doen. ben ook geen schroefjes kwijtgraakt oid. Wat denken jullie?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Alles uitbouwen, moederbord op een doos leggen en alleen het noodzakelijke aansluiten om op te starten. De PC proberen te booten dmv een schroevendraaier en die te verbinden met pwr connectors op het frontpanel @ moederbord.

nggyu nglyd

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-02 17:32

Patjeee

Ik woon in Boston MA

8)7 ik had dus precies hetzelfde toen ik een nieuwe videokaart had. Technologie hé
Pagina: 1