Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mediaan en effectief

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Goed dat er zo uitgebreid is getest hoe groot het verschil tussen mediaan en gemiddelde zou zijn! Klein puntje though:

Onder mediaan staat altijd de effectieve score. Volgens mij is dit gelijk aan de mediaan en zou deze dus weg kunnen.

Een andere mogelijkheid is om de mediaan niet af te ronden en de uiteindelijke waarde dan wel. De mediaan kan nameijk ook een .5 getal worden. Deze worden in jullie implementatie van de mediaan als afgerond, waardoor die altijd gelijk is aan de effectieve waarde.

Klein puntje, maar ik dacht "laat ik het toch maar even onder de aandacht brengen", als er niks mee wordt gedaan is het ook niet erg maar dan is het ten minste een keer benoemd;)

EDIT: Ik zie dat er een reactie is met één -1 vote en verder niks en die staat toch op 0. Is er dan nog een andere manier van rekenen?

[ Voor 8% gewijzigd door thefal op 21-02-2013 15:57 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

EDIT: Ik zie dat er een reactie is met één -1 vote en verder niks en die staat toch op 0. Is er dan nog een andere manier van rekenen?
Niet alle moderatiestatussen hebben het recht om iets gelijk op -1 te zetten, gezien -1 nogal negatief is. Als een moderator net pas begint blijven deze reacties op 0 steken.

☻/
/▌
/ \

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hetzelfde geldt overigens voor de +3, deze score wordt alleen effectief als die bevestigd wordt door een 'ervaren' moderator.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18

crisp

Devver

Pixelated

-1 en +3 kan inderdaad pas effectief worden als er expert-moderaties zijn gedaan. Puntje mbt de .5-mediaan heb ik al nav [bug][fp] Berekening mediaan en effectieve score intern gefixed :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.