Max 100MB/s op een gedeelte van mijn Gigabit netwerk

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Paar jaar geleden tijdens de verbouwing van ons huis heb ik 2 Cat.6 UTP kabels naar boven getrokken.
De aan een kant heb ik zelf de aansluiting moeten maken met zo'n tang.

Nu meet ik op mijn net aangesloten Apple Airport Express een max snelheid van 100MB/s
Dat ging ik eens bekijken en ik zie dat op mijn Netgear switch alle poorten maar maximaal 100MB/s aangeven.

Er zit een camera aan (die kan wel kloppen), Mijn DS209 Nas (die heeft wel gigabit) en de Airport Express.

De Cat. 6 kabel komt van mijn andere switch beneden. Mijn AIrport Extreme beneden geeft wel gewoon 1000MB/s aan.

Alle kabels zijn Cat.5e of 6. De kabels langer dan 5 meter zijn sowieso allemaal cat.6.

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik boven wel ooit gigabit heb gehad. Nooit echt gemeten omdat ik tot voor kort nog wat andere bottlenecks in het netwerk had die ik nu allemaal vervangen heb.

Waar kan dit aan liggen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

100 MB/s is helemaal niet zo slecht over een Gigabit verbinding . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

readytoflow schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:46:
Paar jaar geleden tijdens de verbouwing van ons huis heb ik 2 Cat.6 UTP kabels naar boven getrokken.
De aan een kant heb ik zelf de aansluiting moeten maken met zo'n tang.

Nu meet ik op mijn net aangesloten Apple Airport Express een max snelheid van 100MB/s
Dat ging ik eens bekijken en ik zie dat op mijn Netgear switch alle poorten maar maximaal 100MB/s aangeven.
100MB/s is voor een Gigabit verbinding uitstekend.
De Cat. 6 kabel komt van mijn andere switch beneden. Mijn AIrport Extreme beneden geeft wel gewoon 1000MB/s aan.

Alle kabels zijn Cat.5e of 6. De kabels langer dan 5 meter zijn sowieso allemaal cat.6.

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik boven wel ooit gigabit heb gehad. Nooit echt gemeten omdat ik tot voor kort nog wat andere bottlenecks in het netwerk had die ik nu allemaal vervangen heb.

Waar kan dit aan liggen?
Wacht even... je bedoelt volgens mij dat je boven enkel 100Mbit (effectief 10MB/s) haalt?
Kan aan van alles liggen...

Hoe zijn deze kabels aangesloten? Direct of via wandcontactdozen/patchdoos? Zo ja, hoe zijn de kabels met de contacten verbonden? Netjes het (T568A) kleurenschema aangehouden?
Indien direct verbonden: Zijn je 8P8C connectoren de juiste en netjes gekrompen?
Alle 8 aders wel verbonden?

Met andere woorden: wat heb je (stapsgewijs) al gedaan om je probleem op te lossen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Een AirPort Express heeft, anders dan een AirPort Extreme, geen gigabit ethernet aansluitingen: http://www.apple.com/nl/airportexpress/specs/

Een deel van het mysterie opgelost ;) Als je je andere switch via je AirPort Express hebt aangesloten, verklaart dat nog meer.

• readytoflow
  • Niet online
Lol...dat had ik even gemist van de airport Express. Ik zal de bedrading eens omwisselen morgen. Kijken of die andere kabel ook geen gigabit snelheid doorgeeft. Het is voor mijn nas wel handig dat die een beetje goede doorvoermogelijkheden heeft.

Overigens zit de switch voor de Express, niet erachter.

[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 21-02-2013 19:47 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke Netgear Switch heb je dan precies?

https://discord.com/invite/tweakers

• readytoflow
  • Niet online
Prosafe 108 beneden en 105 boven
Pagina: 1