[Jailbreak] Films kopieeren van Mac naar iPad?

Pagina: 1
Acties:

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik, niet al te ingewikkeld, films kan overzetten van mijn Mac naar mn jailbreak iPad3. Ik heb XBMC draaien op mn iPad, maar geen flauw idee hoe ik dit kan bewerkstelligen.

Hoor 't graag!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Op GoT verwachten we ook wat eigen inzet. Wat heb je zelf al gevonden?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• _Bailey_
  • Niet online
Volgens mij kan ik de films die ik op mijn Mac heb staan sharen met XBMC op mn iPad. In XBMC moet je via Add Source een gedeelde map kunnen toevoegen...maar daar houd het op, er staan zoveel share mogelijkheden.
Ik kom daar dus niet uit

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44

Bluebe

Roar

je hebt het over overzetten dus je wil dus de film in zijn geheel op de Ipad zetten en niet streamen? Je kan gewoon (mits de film in een ondersteunend formaat is) de film via Itunes op je Ipad zetten en afspelen met de video App.

Ondersteunde video formaten:

H.264 video tot 1080p, 30 beelden per seconde, High Profile level 4.1 met AAC-LC audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren, MPEG-4-video tot 2,5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 beelden per seconde, Simple Profile met AAC-LC audio tot 160 Kbps per kanaal, 48 kHz, stereogeluid in .m4v-, .mp4- en .mov-bestandsstructuren, Motion JPEG (M-JPEG) tot 35 Mbps, 1280 x 720 pixels, 30 beelden per seconde, audio in μ-law, PCM-stereogeluid in .avi-bestandsstructuur

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 16:44
Bluebe; hij heeft z'n iPad gejailbreakt en gebruikt XBMC, converteren of een door iOS ondersteund formaat gebruiken is dus niet nodig.

TS: Kijk deze YouTube video eens; op deze manier maak je een AFP share aan, die je vervolgens via "Add Source" onder AFP share kunt vinden;
YouTube: Share Folder via MAC OSX How to - For XBMC on Apple TV 2#!

• _Bailey_
  • Niet online
top! dankjewel voor de YouTube video-link, virofi! Ik ga er mee aan de slag!

edit: Oke, het is me nu gelukt om de folder te sharen en alles mooi ingesteld in XBMC. Maar hoe nu films vanaf mn Mac overzetten/kopieeren naar mn iPad (XBMC)?

echt zeer bedankt voor jullie input alvast!

[ Voor 59% gewijzigd door _Bailey_ op 21-02-2013 21:50 ]

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44

Bluebe

Roar

virofi schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:38:
Bluebe; hij heeft z'n iPad gejailbreakt en gebruikt XBMC, converteren of een door iOS ondersteund formaat gebruiken is dus niet nodig.
Nee klopt, maar als de bestanden bijv. al in 1 van de ondersteunde formaten was dan zou hij ze zo via Itunes op zijn Ipad kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
heb ergens gelezen dat ik de film bestanden in mn Dropbox account kan zetten en dan openen met OPlayer HD uit de AppStore. Ga ik dat eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-07 12:28

jurma

simply connecting...

In plaats van XBMC te gebruiken, gebruik ik de volgende app (https://itunes.apple.com/...anything/id504195824?mt=8) Playable PRO. Via deze app kan je via een FTP transfer films / subtitles overzetten en dan via de app afspelen op je ipad. Werkt geweldig.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met Playable Pro kun je blijkbaar niet alles afspelen, zie comments. Ik gok dat ook in die app AC3 geluid niet werkt, XBMC speelt alles en is bovendien gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

deze heeft wel ac3 ondersteuning:

https://itunes.apple.com/...976815?mt=8&affId=2083450

ik vind zelf xmbc fijner voor afspelen vanaf de nas.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 14-03-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
thanks voor de tip! ik ga er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
Wat ik erg fijn vind werken is Air Video. Hiermee moet je wel een eigen server opzetten maar je hoeft niet 'Networking Essentials' gecertificeert te zijn om het op te zetten. Het is overigens niet gratis.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

je kan gewoon met ifile je data overzetten naar je map.

ikzelf gebruik dscloud van synlogy om films van me nas te kopieren naar me ipad, via xmbc heb ik mijn media map als video share opgegeven.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

je kan gewoon met ifile je data overzetten naar je map.

ikzelf gebruik dscloud van synlogy om films van me nas te kopieren naar me ipad, via xmbc heb ik mijn media map als video share opgegeven.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501405

Ik heb een vraagje:
-ik heb een film gedownload, toen wou ik hem overzetten naar iTunes, alleen toen stond er; iPad kan de film niet afspelen......
Weet iemand hoe ik die film toch nog kan overzetten naar iTunes? Of direct naar mijn iPad op 1 of andere manier!

Alvast bedankt voor reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
is het niet het makkelijkst om met ssh / sftp je fimpje te kopieren naar je ipad, naar een locatie waar xbmc hem kan afspelen?
Je hoeft maar één keer openSSH op je iPad te zetten, en daarna kan je via wifi je files naar je iPad overzetten

hier staat hoe http://www.iphoneheat.com...scp-cyberduck-windows-mac

Je kan natuurlijk ook een DLNA servertje op je OSX-bak installeren, dan kan je je fimpjes streamen naar je iPad of je Smart TV

[ Voor 33% gewijzigd door Witte op 27-03-2013 15:06 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501405

Dat gaat een probleempje worden, mijn ipad is niet gejailbreakt.....
Kan het ook zonder jailbreak?

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 501405 op 27-03-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
XBMC kan je alleen maar op een gejailbreakte iPad installeren, net als iFile en openSSH (afaik). Ik zou zeggen, meerwaarde voor je iPad, omdat je dan ineens een fatsoenlijke mediaspeler hebt en geen iTunes-troep.
XBMC werkt echt ideaal, vooral als je je films (DVD / HD) eerst even in een .mkv-container opslaat. Wil je ondertitel? Geen probleem, download even de .srt-file en browse er even naar toe.

[ Voor 72% gewijzigd door Witte op 27-03-2013 15:58 ]

Houdoe

Pagina: 1