• maus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 14:51
Hallo,

Ik heb deze vraag al op het forum van Synology en in de IRC van phpmyadmin gegooid maar niemand daar schijnt het antwoord te hebben, vandaar dat ik het hier maar even probeer :?

Ik heb een Synology DS212+ waar eerder een 500GB Seagate baracuda in zat. Deze had last van een bekend firmware probleem waardoor de disk niet meer herkend werd. Ik moest de HDD opsturen en in de tussentijd heb ik 2 nieuwe WD red 2TB schijven gekocht en deze in een Raid 1 geïnstalleerd. Van de belangrijkste gegevens had ik wel een back-up alleen draaide er ook een joomla en wordpress site op mijn oude DS. Hier had ik nog geen back-up van gemaakt. Op mijn oude HDD die inmiddels terug is staat een map @database, kan ik deze gewoon kopïeren naar mijn huidige @database folder? Of gaat dat niet werken? Of zijn er misschien betere methodes om dit te doen?

Alvast bedankt voor de antwoorden _/-\o_

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 08:42
Euhm, je zou om te beginnen gewoon kunnen proberen om die map over te zetten en kijken of het werkt?

...

• maus
IceM schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:23:
Euhm, je zou om te beginnen gewoon kunnen proberen om die map over te zetten en kijken of het werkt?
Heb ik gedaan en dit werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met een 'phpMyAdmin'-database? Met phpMyAdmin beheer je MySQL-databases. Wil je MySQL-databases redden, dan heb je aan phpMyAdmin niet zo veel.

Weet je toevallig of het MyISAM of InnoDB tables waren? MyISAM is in de meeste gevallen makkelijk te recoveren door deze terug op hun plek te zetten.

Geef eens wat meer informatie over je setup, en wat je probeert te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus
Ja ik bedoelde inderdaad de MySQL-database redden. Het waren InnoDB tables. Ik heb na aanleiding van de post van GlowMouse nog even druk verder gegooglet en nog enkele dingen gepobeert. Echter mocht dit ook allemaal niet werken. Maar in de tijd dat ik nu heb geprobeert om de DB te redden had ik de site al weer opnieuw kunnen opbouwen. Dit heb ik inmiddels ook met succes gedaan. Het enigste wat een beetje vervelend is zijn de post van Wordpress die ik nu kwijt ben, aangezien die in de DB zaten. Ik heb via Google nog wel gezocht en geprobeert om de InooDB tabel nog uit te lezen, maar ik kreeg alleen maar error meldingen. Dus dat wordt weer overnieuw starten.

Inmiddels heb ik mijn lesje wel geleerd en worden database, web folder en ook de hele Synology DS nu regelmatig ge-back-upt.

Iedereen toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In het verleden heb ik dat wel eens gedaan met MySQL databases, gewoon even copy-paste voor back-up. :) Eerst MySQL stoppen, dan back-up maken of terugzetten e.d. en daarna MySQL weer starten, makkelijker kan niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien ben je de logfiles vergeten, zie http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/innodb-backup.html

De foutmelding bij het opstarten van MySQL zou daarop moeten wijzen.

[ Voor 26% gewijzigd door GlowMouse op 24-02-2013 22:59 ]

Pagina: 1