• Steve04
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-08 07:48
Voor een project maak ik een interactieve robot gebaseerd op de Romo.

Een greep uit de mogelijke interacties:
  • Lachen als iemand zwaait;
  • Verschillende emoties;
  • Geeuwen als het energieniveau van de batterij kritisch komt;
  • Interactie op temperatuur: koud rilling, warm zweetdruppel;
  • ...
Ik ben nu opzoek naar een programma waar ik het gezicht en de verscheidene gezichtsuitdrukkingen kan in ontwerpen. Welk foto/beeld verwerkingsprogramma is hiervoor geschikt ? Ik ben voornamelijk opzoek naar freeware vermelding van andere mag ook.

Alvast bedankt,

Steve

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Universiteit -> Surfspot -> Adobe CS kost extreem weinig vergeleken met de reguliere prijs.

Zo niet dan kan je denk ik het beste met Gimp aan de gang of eventueel inkscape als je vectoren wilt gebruiken ipv raster.

Wil je fotorealistisch of geanimeerd? Ik denk dat er voldoende fotografen (hier alleen al) aanwezig zijn die best een model naar keuze willen huren om zo gratis / goedkoop al het eindmateriaal aan te leveren.

• Steve04
Ik ga software van adobe gebruiken deze kan ik via een dergelijk kanaal als Surfspot goedkoop verkrijgen.

Ik had gedacht om te werken op basis van een emoticon, deze eerst ontwerpen en daarna verscheidene emoties rond bouwen. De bedoeling is dat het gezicht vanuit een neutrale toestand naar bv. lachend gaat, geanimeerd dus. Het teken gaat nog lukken maar hoe ik animatie inbouw dat wordt nog even zoeken.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Steve04 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:42:
Ik ga software van adobe gebruiken deze kan ik via een dergelijk kanaal als Surfspot goedkoop verkrijgen.

Ik had gedacht om te werken op basis van een emoticon, deze eerst ontwerpen en daarna verscheidene emoties rond bouwen. De bedoeling is dat het gezicht vanuit een neutrale toestand naar bv. lachend gaat, geanimeerd dus. Het teken gaat nog lukken maar hoe ik animatie inbouw dat wordt nog even zoeken.
Aha, als je toch een Adobe pakket hebt, zou je het op twee manieren kunnen doen:
- Fireworks - frame voor frame gifs maken. Dit is handig als je weinig resources over hebt voor de "animatie" en de resolutie toch vast staat.
- Flash - flexibeler animaties maken, maar het resulterende bestand is wat zwaarder om af te spelen, is een stuk beter schaalbaar.

Emoticons zijn ondertussen al jaaaaren gemaakt / verkocht / gebruikt, grote kans dat je elders al een setje kan vinden dat je zo kan gebruiken / bewerken.

• Steve04
Bedankt voor uw reactie, dat helpt mij al heel wat verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve04 op 21-02-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve04
Ik heb reeds een basis gezicht ontwikkeld in Adobe Illustrator. Hiervoor heb ik eerst wat tutorials gevolgd om wat ervaring op te doen met Adobe Illustrator en daarna mijn eigen ontwerp gemaakt. Nu moeten de verschillende animaties ontworpen worden. Mits ik geen ervaring heb met Adobe Flash Professional ben ik op zoek naar een goede tutorial, E-book,... waarmee ik de basis aspecten kan aanleren.

Mocht het mij uiteindelijk niet lukken om de animaties te bouwen dan zal ik opzoek moeten gaan naar iemand die dit voor mij wil doen. Het project is namelijk gebonden aan een strenge deadline.

Mvg Steve
Pagina: 1