Windows 7 start extreem traag op

Pagina: 1
Acties:

• veysie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 17:25
Hallo

Ik heb hier een pc van een vriend van me. Deze starte eerst totaal niet meer op.
Na beetje snuisteren in de Bios kreeg ik deze terug in werking in veilige modus. Daar heb ik eens schijfopruiming gedaan en dan een chkdsk uitgevoerd.
Daarna starte de pc weer op maar ik moest half uur tot een uur wachten tot gij aan het bureaublad was. Heb hem daar al eens gescand met Malwarebytes en de virussen eraf gehaald maar het probleem blijft. Heb ook al eens een ubuntu cd'tje ingestoken om eens een memorycheck te doen maar dit ziet er goed uit.

Aan wat zou dit kunnen liggen. of hoe zou ik dit kunnen oplossen.

groeten
veysie

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 13:44
Lijkt op beschadigde sectoren op de harddisk. Kun je met HD Tune mooi in beeld brengen: link.

• veysie
Dank u.. als deze eindelijk opgestart is probeer ik dit programmatje eens..

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21

ResuCigam

BOFH

veysie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:33:
Heb hem daar al eens gescand met Malwarebytes en de virussen eraf gehaald maar het probleem blijft.

Aan wat zou dit kunnen liggen. of hoe zou ik dit kunnen oplossen.
Misschien eens een verse Windows installatie proberen.

We do what we must because we can.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 18:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Controleer of al je satakabels goed vastzitten, gaf bij mij ooit reden aan mijn pc dat hij 5 minuten over deed om voorbij bootscreen te komen.

• HenkDePoema
veysie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:39:
Dank u.. als deze eindelijk opgestart is probeer ik dit programmatje eens..
Mijn reactie was wel heel kort. Je hebt in het programma het tabje Error scan nodig, vervolgens klik je op Start. Quick Scan niet aanvinken!
Als het resultaat er ongeveer zo uitziet, dan kun je vast een nieuwe hdd uitzoeken :| :
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtune.com/errorscan_failed.png

Hier een veel nauwkeuriger beschrijving van zogeheten bad sectors door CiPHER in een ander topic. Een nieuwe hdd uitzoeken is van toepassing als je hdd (bijna) geen reserve blocks meer heeft om de beschadigde sectoren te vervangen.

[ Voor 24% gewijzigd door HenkDePoema op 21-02-2013 15:13 ]

• veysie
de scan zegt 0,0 % damaged blocks.
Ik zie rechts in het hoekje bovenaan wel 1 rood blokje maar voor de rest is alles groen.

Dus dit zal het niet zijn zeker.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Dat zou ik toch niet te snel zeggen. Het is in ieder geval een indicatie dat de schijf niet optimaal meer is. Eén 'blokje' staat overigens niet per se voor 1 sectorblok. Het is maar een indeling die HD Tune maakt. Bij een grote schijf staat zo'n blokje dus voor een groter blok van sectoren. In sommige gevallen kan 1 'rood blokje' Windows ervan weerhouden om uberhaupt nog op te starten, zonder dat chkdsk daar iets aan kan veranderen.

Heb je trouwens de suggestie van Joindry hierboven nog geprobeerd? Ik heb wel eens meegemaakt dat door het omdraaien van de sata-kabel (!) alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Als je nog een ongebruikte kabel hebt liggen is dat natuurlijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2022

skn

Is de PC in veilige modus wel gewoon 'snel'? Zoja, check is de profiel grootte voor de gein en maak is een nieuw Wndows accountje aan kijken of dat uitmaakt, zo niet dan zou ik inderdaad zeggen dat bepaalde clusters in de HDD misschien beschadigt zijn. Tevens kan je bij cmd > msconfig onnodige rotzooi uitschakelen bij tabblad 'opstarten'.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veysie
heb de suggestie van joindry ook eens geprobeerd maar dit helpt jammer genoeg niet..

Straks nog eens de suggestie van skn proberen.. (msconfig was al eens gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veysie
Het lag dus idd aan de harde schijf.. na nieuwe installatie windows nog hetzelfde probleem.
Nu met andere harde schijf is het probleem opgelost.

dank u wel voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Geen dank! Mooi dat het uiteindelijk gelukt is.
Ik heb talloze schijven getest met programmaatjes als HD Tune en opvallend vaak zijn de sectoren die worden aangesproken bij het opstarten van Windows beschadigd. In jouw geval dus ook. Je zou haast een verband tussen beide vermoeden.
Pagina: 1