Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Chamilo / WAMP] Database & disk quota limiet?

Pagina: 1
Acties:

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wij hebben een Elektronische leeromgeving draaien op Chamilo. Werkt best allemaal ok. Maar de individuele diskquota van users kan ik blijkbaar niet boven de 2147483647 (bytes?) zetten.

Na wat google werk kom ik er telkens bij dat dit een limiet is van sql.
Alle file size upload settings staat op 300mb. Max memory staat op 512mb,... Alles best wel hoog (in php.ini).

Als je gaat kijken bij een user in de userlist, kan je bij disk quota een ander quota ingeven. Klik je op save krijg je te zien dat het allemaal wel gelukt is (user Saved!), maar als je weer naar de quota gaat kijken staat er weer 2147483647.
Lager kan, hoger niet.

In de phpmyadmin kan je in de table user_user de diskquota rechtstreeks gaan aanpassen (not done, maar bij wijze van test) en dan krijg je de melding 'out of range'.
Het type van dat bepaalde veld is echter niet ingevuld...

Iemand een pointer waar ik nog zoeken moet?
De support van Chamilo is trouwens beroerd...

//Edit
Voor ik de vraag krijg waarom een user zoveel space nodig heeft :-): het betreft een conservatorium waar er een cursus is in de elektronische leeromgeving waar ze audio recordings bewaren.

[ Voor 9% gewijzigd door hanzer op 21-02-2013 14:32 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

2147483647byte is 2GB - 1byte. Bij een 'gewone' 32b integer kan je tellen van afgerond -2GB tot +2GB (2^32 / 2). Ik denk dat zonder codeaanpassingen je niet verder gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2013 16:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hanzer
  • Niet online
Ik ga morgen een report doen bij chamilo.
Lijkt me straf dat ik de eerste zou zijn met dit prob :)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Welke versie van sql draai je en op welk platform?
De express versies van ms sql server hebben inderdaad een limiet van 2GB, de betaalde versie heeft dat niet (de licenties zijn overigens erg duur)

• hanzer
  • Niet online
Ik draai wamp (versie ontglipt me) op een 64 bit server 2008.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
SQL in de titel suggereert nogal MSSQL. Al geeft gebruik van phpmyadmin wel een hint natuurlijk :+ Ik edit de titel een beetje (was: Sql & disk quota limiet?)

Staan de "fysieke" files op filesysteem of in de database? Als in de DB: weinig verstand van MySQL en al helemaal niet van Chamilo. Maar kijk even naar de large_files_support variabele (die op on zou moeten staan?).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hanzer
  • Niet online
Ik kan de files (bv *.mp3) niet vinden in de map WAMP dus ze zullen in de DB staan.
Ik kijk straks even die large_file_support na. Thx!
Pagina: 1