Crashes / zwart scherm bij specifieke games

Pagina: 1
Acties:

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:53

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ik zit nu al zo lang met die probleem en wil het nu graag oplossen ivm het uitspelen van FC3

Tijdens het spelen van Farcry 3 loopt het scherm vast, ik kan niks anders doen dan de computer resetten. Vervolgens kijk ik bij event manager en staat er geen probleem weergegeven. Het rare is dat ik soms on afgebroken 2/3 uur kan spelen zonder problemen. Op vrij hoge settings.

Dan een iets ander verhaal: BF3, hier soms ook momenten dat ik lang kan spelen maar vaak vliegt hij er na 20/30 minuten al wel uit .. alleen de type crash is anders. Het scherm knippert 1 a 2 keer, vervolgens loopt het scherm vast. Nu kan ik wél via alt tab terug naar Windows. Hier krijg ik de ( vrij bekende ) melding "display driver has stopped responding and has recovered".

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe PSU aangeschaft omdat ik via een stress test dacht de oorzaak gevonden te hebben. Bij de video stresstest vloog hij er namelijk elke keer uit . Dit deed hij met een nieuwe PSU niet meer , vandaar.

Het geheugen heb ik ook al uitgebreid getest met memtest , dit is ook in orde.
Uiteraard heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd & ook oudere drivers geprobeerd , dit mocht allemaal niet baten.

Nu kun je natuurlijk stellen dat de grafische kaart defect is , het rare is alleen dat ik deze kaart tijdelijk ook in mijn oude systeem heb gebruikt .. en daar deed hij het zonder deze vreemde crashes.

Ik weet het niet meer, misschien dat jullie ideeën hebben?

Specs:

Windows 8 x64
Amd Phenom II 970
8 GB RAM
HD6950 2 GB Dirt edition

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Welke voeding zit er nu in?
Wat zijn de temperaturen als je hem benched?

Het klinkt voor mij als een te warme GPU namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 21-02-2013 14:07 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Er zit nu een Coolermaster M2 620Watt PSU in.
De temperatuur van de kaart gaat niet boven de 63 graden bij een PSU test in OCCT.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Quad

Quad

Doof

Wat zegt HW monitor (http://www.cpuid.com/soft...tor/versions-history.html) als je ingame bent? (je kan loggen tot hij crasht)

Ook ben ik wel benieuwd naar de smart status van je HDD, aangezien je freezes krijgt is dat ook mogelijk. Kan je daar een printscreen maken van HD Tune? (tabje health)

Eventueel ook printscreen van HW Monitor.

PVOutput☀️

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
HDD Tune:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/35b8e4p.jpg

Wat heb je nodig uit HWmonitor? of niet het logbestand maar gewoon de grafische weergave?

[ Voor 139% gewijzigd door dreameater op 21-02-2013 14:36 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Quad

Quad

Doof

Doe maar screenshots ipv text.. ;)
Dit is niet leesbaar/duidelijk.

Je kan het uploaden naar tinypic.com

HD Tune geeft een error aan, ansich niet zo heel erg, maar het heeft nu een waarde van 45. Als je bijvoorbeeld eens BF3 gaat spelen, en je krijgt een crash wil je dan nogmaals naar de waarde kijken in de health tab? Of het gelijk is gebleven of hoger? Want je zou dan wel eens kunnen kijken of de sata kabel wel goed vast zit of dat je hem even moet vervangen.. Kan verklaren.
Melding gaat overigens niet meer weg, alleen in de gaten houden of het niet hoger loopt.

Edit: Grafische weergave zoals dit is voldoende:

Afbeeldingslocatie: http://www.beyourownit.com/blog/wp-content/uploads/2010/05/hwmonitor.jpg

Dus HW monitor starten -> ff gamen -> temps bekijken en screenshot.

[ Voor 83% gewijzigd door Quad op 21-02-2013 14:41 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Tijdje niet geweest hier, toch het een en ander getest.. Ik heb nu sinds zondag één reepje ram eruit en het lijkt stabiel te zijn nu..
Straks als ik wat meer tijd heb ga ik nog één keer wisselen van reepje en kijken of de crashes dan terug komen. Wél vreemd want ik heb memtest echt gruwelijk lang aan gehad.. 2 dagen ofzo

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

http://www.memtest.org/

Minimaal 8u per DIMM draaien ;) ('s nachts bijv).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Ik heb beide dimms gelijk getest.. maar wél 48 uur ( geen grapje)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58

D4NG3R

kiwi

:)

Mogelijk zit het probleem dan bij de Memory controller (Welke op je CPU zit). Dat deze onder hogere cpu stress (temperaturen) er uit knikkerd. Dit ga je natuurlijk niet merken bij Memtests...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Topicstarter
Dus het zou kunnen dat m'n cpu rare dingen gaat doen met 8 GB RAM, terwijl hij het met 4 GB wel goed doet?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:56

Fordox

00101010

een leuke manier om het te testen is LinX met memory op all.
je ziet in task manager je memory eerst vol lopen, en dan de cpu volledig belasten. als hij op het moment van vollopen tot het moment dat de cpu even draait, is het een memory probleem.

of probeer eens prime95 met large fft's (memory intensief).

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1