Glanzende bezel monitor mat maken?

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoi Tweakers,

Het is geen case-modding, maar ik dacht dat dit de beste plek was voor dit topic.
Na 2 jaar tevreden gebruik te hebben gemaakt van mijn philips 224EL monitor(ik denk deze), begin ik mij nu te storen aan het piano-lak-plastic van de bezel. Wanneer de zon op mijn computerkamertje staat zorgt dit voor storende reflecties.

De oplossingen die mij te binnen schieten zijn afplakken/schilderen of opschuren. Het nadeel is dat mijn OSD werkt met touch bediening. Ik ben bang dat wanneer ik er iets overheen doe of opschuur ik mogelijk het bedieningspaneeltje verpest en daarmee mijn monitor kan weggooien, want met zon heb ik +/- 95% helderheid nodig en snachts maar een procent of drie. Zonder een werkzaam bedieningspaneeltje kan ik dit niet veranderen.
Ik kan natuurlijk het paneeltje overslaan, maar dat is sub-optimaal :+

Ik vroeg me af of iemand hier tips voor heeft of een goede lmgtfy, want mijn eigen zoektocht leverde niets zinnigs op.

Alvast bedankt.

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07 14:49

Silence

Godlike

Is het misschien niet makkelijker om gewoon lamellen op te hangen in je computer kamer?

Inventaris - Steam

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Silencex schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:08:
Is het misschien niet makkelijker om gewoon lamellen op te hangen in je computer kamer?
Makkelijker wellicht, maar dit lost slechts de helft van het probleem op, want de spiegeling speelt eigelijk constant, maar wordt erger naarmate de lichtinval toeneemt.

Mijn volgende scherm heeft in ieder geval geen glanzende bezel, maar aangezien 2560*1440 nog te duur is atm, zal ik mijn scherm nog geruime tijd moeten gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 21-02-2013 14:33 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

gebruik 1000-2000 korrelig schuurpapier; daarmee schuur je het mat, maar maak je geen dikke krassen..........

T60P Widescreen

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 14:58

player-x

Disruptive by design

Seesar schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:51:
gebruik 1000-2000 korrelig schuurpapier; daarmee schuur je het mat, maar maak je geen dikke krassen..........
Zal zeker werken, en is waarschijnlijk de simpelste oplossing, en 800 is waarschijnlijk al fijn genoeg.

Als je geen probleem hebt met het uit elkaar schroeven van de monitor, kan je het ook bij een metaal of glasbedrijf of zo, glas stralen, geeft een hele mooie matte egale afwerking.

Edit: scotch brite op een schuurmachine zal ook prima werken, verkrijgbaar bij de meeste schilderszaken.
(het zelfde spul als op een schuursponsje zit)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HZKev18ow9IIyGYhGNHFEqNo/thumb.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door player-x op 21-02-2013 17:47 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 15:55
Kan je niet beter wat matzwart vinyl kopen en dit erop plakken?

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 10:34
Ten eerste denk ik dat de OSB-touch besturing via druksensors gaat, wat niet zal beschadigen bij het opschuren van het oppervlak. En anders schuur je toch alles behalve dat stuk waar de touchbediening zit? En inderdaad zoals eerder aangegeven, minimaal korrel 1000.
Pagina: 1