Ik ga volgende maand voor een tijdje naar China en wil daar op mijn hotel kamer (is geen wifi) bedraad internetten want die aansluiting zit er wel. Is er een mogelijkheid om een LAN kabel in de telefoon te stoppen ?
Kijk eens hier:Anoniem: 329584 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:55:
Ik ga volgende maand voor een tijdje naar China en wil daar op mijn hotel kamer (is geen wifi) bedraad internetten want die aansluiting zit er wel. Is er een mogelijkheid om een LAN kabel in de telefoon te stoppen ?
Earth Dragon: Goedkope mini draadloze router
Zoiets zou moeten werken.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de kabel direct in je telefoon te stoppen.
Wat ik meestal doe als ik naar een hotel ga waar wel bedraad maar geen wifi is, dan neem ik mijn eigen wifi-router mee. Dit werkt prima, en kan je ook nog eens een leuk praatje maken met de buren of ze wifi nodig hebben.
De optie hierboven is misschien wel interessant ja, omdat je natuurlijk zo weinig mogelijk onnodig spul mee wil nemen.
Wat ik meestal doe als ik naar een hotel ga waar wel bedraad maar geen wifi is, dan neem ik mijn eigen wifi-router mee. Dit werkt prima, en kan je ook nog eens een leuk praatje maken met de buren of ze wifi nodig hebben.
De optie hierboven is misschien wel interessant ja, omdat je natuurlijk zo weinig mogelijk onnodig spul mee wil nemen.
Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/
Dit is misschien wel interessant inderdaad! Maar moet ik daar in het hotel dan niet op de modem inloggen om de router te configureren of gaat dit automatisch? En dan zal hij ongetwijfeld onbeveiligd zijn?
Heb je ook meer informatie over die mini routers?
De router kun je gewoon thuis al instellen (zaken als beveiliging enzo) en dan in je hotel inpluggen. Dat zou gewoon moeten werken. Hierbij ga ik er wel vanuit dat je bij het inpluggen van de kabel niet eerst nog een wachtwoord in moet vullen voordat internet werkt. als dat wel het geval is wordt het wat lastiger. Maar dit is meestal niet geval bij gebruik van de draad, wel bij WiFiAnoniem: 329584 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:46:
Dit is misschien wel interessant inderdaad! Maar moet ik daar in het hotel dan niet op de modem inloggen om de router te configureren of gaat dit automatisch? En dan zal hij ongetwijfeld onbeveiligd zijn?
Die ziet er nog best wel groot uit.Mother_lepard schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:36:
[...]
Kijk eens hier:
Earth Dragon: Goedkope mini draadloze router
Zoiets zou moeten werken.
Ik heb zelf de Asus WL-330N. Eenmaal instellen en je kan altijd van een kabel naar WiFi.
Pagina: 1