• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De Saturn actie is er weer :) Van 24 februari t/m 3 maart krijg je 15 euro voordeel per 100 euro. De webshop doet ook mee met de actie.

De volgende dingen zijn op foto&video gebied uitgesloten:
  • Sony: RX1, RX100, HDR-AS15, A65, A77, A99, Nex-6 en Nex-7, Nex-VG900, Nex-VG30
  • Panasonic: DMC-TZ-serie, DMC-FZ-serie, DMC-G-serie, DMC-GF-serie, HC-X900EG-K en HC-X800EG-K
  • Canon: EOS 1D, 5D, 6D, G1X, G15 en alle L-lenzen.
  • Fujifilm: Finepix X100-serie, XPRO1-serie en X-E1-serie
  • Sigma
  • JVC: GC-XA1
  • Nikon: D800 en lenzen boven de € 1300
  • Samsung: WB850, NX20, NX210, NX1000, Galaxy Camera
Voor meer informatie zie http://www.saturn.nl/mcs/shop/15-per-100.html

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 21-02-2013 13:50 ]

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07 16:33

iew

What the...?!

uitgesloten Canon: EOS 1D, 5D, 6D, G1X, G15 en alle L-lenzen.
Laat maar dan.... :'(

To do or not to do...

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 14:07
En ook enkel geldig in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 09:51

grimson

domeingrommer

http://www.saturn.nl/mcs/...,95952,391728,449198.html
Deze Speedlite 600-RT is dan wel weer in prijs 'aantrekkelijk' geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door grimson op 24-02-2013 12:32 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treces
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 16:07
Weet iemand of ze de 60D daar los verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 00:35
Er staat op Saturn we geven die korting en bijna alles en dan volgt er toch een waslijst met uitzonderingen :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155988

ErikRo schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:25:
Er staat op Saturn we geven die korting en bijna alles en dan volgt er toch een waslijst met uitzonderingen :(
ergste vind ik nog dat de prijzen van de webshop en de winkel niet hetzelfde zijn :(.... Dus als een product in de webshop er niet meer staat met een goedkopere prijs kunnen ze de prijs niet meer aanpassen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45
Anoniem: 155988 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:51:
[...]

ergste vind ik nog dat de prijzen van de webshop en de winkel niet hetzelfde zijn :(.... Dus als een product in de webshop er niet meer staat met een goedkopere prijs kunnen ze de prijs niet meer aanpassen :(
daar geven ze, net als de Mediamarkt, natuurlijk het argument dat het allemaal losse winkels zijn en niet per sé dezelfde prijzen hoeven te hanteren....

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
pricewatch: Canon EOS 600D + EF-S 18-135mm IS Zwart

Canon 600D + 18-135mm IS. Saturn: €609
Pricewatch: €706+

€15 / €100 dus vast nog wel meer. Maar deze zag ik zo staan.

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Prijzen in de webshop zijn al met aftrek van de 15/100 euro voordeel, maar blijft een goede aanbieding :)

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 06:54
In mijn geval: ik wilde de D600, die stond in de webshop op 1579 voordat de actie begon en 1354 met de actie. Wilde langs de vestiging in Groningen om er nog wat bij te kopen, toen ik maandagmiddag constateerde dat ie al was verdwenen uit de webshop. Toch naar het filiaal, daar stond in de lege vitrine nog het kaartje met D600 voor 1609. Verkoper ging kijken in systeem waar eerder die dag de D600's waren weggegaan. Dat was 1354 en voor die prijs heb ik hem daar alsnog kunnen bestellen. Moest wel aanbetalen (hele bedrag) om voor de actie in aanmerking te komen. Maar lijkt er wel op dat regulier er verschil is tussen de prijs in de winkel en de webshop. Is me inderdaad bij de MM ook wel opgevallen. Dan gewoon onderhandelen.

aka pluim003

Anoniem: 94662

Vandaag heeft mijn vrouw een poging gedaan om een D600 te bemachtigen bij Saturn (in Nieuwegein). Maar wij slaan de actie over... De verkoper was erg slecht (kleinerend richting mijn vrouw dat een Nikon D600 niet bestond. Ze bedoelde vast een Canon 600D...). Na de opmerking van mijn vrouw dat de Nikon D600 toch echt bestaat en dat ie iets verderop in de vitrine stond bond de verkoper wel iets in. Maar die D600 was een oudje volgens de verkoper (hoe lang is de D600 ook al weer leverbaar...? Hoezo oudje?).
Om een lang verhaal kort te houden: de Saturn (verkoper) maakte een dusdanig slechte indruk dat we geen zin hebben om uberhaupt een poging te doen om een D600 daar te bestellen...
Jammer! Wij hopen niet dat onze ervaring maatgevend is voor de bediening en service van Saturn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ai, da's vervelend Fransosowitz. Wat een oelewapper die verkoper. Wellicht was ie er flauw van al 80000x een vraag te hebben moeten antwoorden. Maar is geen goede reclame.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 02:20
Je gaat ook niet naar de Saturn (of de Mediamarkt) voor de goede adviezen van de verkopers, je komt voor de laagste prijs. En die moet ergens vandaan komen natuurlijk!

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369769

Voor een paar honderd euro korting kan ik een vervelende verkoper negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wesco schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:24:
Je gaat ook niet naar de Saturn (of de Mediamarkt) voor de goede adviezen van de verkopers, je komt voor de laagste prijs. En die moet ergens vandaan komen natuurlijk!
Helaas is dat zo inderdaad. Maar voor goed advies kwamen wij ook helemaal niet. We kwamen feitelijk alleen voor het ophalen van een doos met camera en het afrekenen daarvan. Niks meer en niets minder. Als zelfs dat al moeilijk is...

Een vervelenden verkoper kunnen wij in bepaalde gevallen ook wel negeren. Maar in dit geval niet: we doen geen aanbetaling van ca €1350 als we geen vertrouwen hebben in een goede afloop cq levering van het produkt.
Als de camera op voorraad was hadden we hem waarschijnlijk wel mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDI6speed
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
In de webshop van de BCC was de Nikon D600 een paar dagen ook te koop voor €1354.
Zij beweren dat ze de prijzen aanpassen aan de concurrent.
Dus bij landelijke acties van Mediamarkt of Saturn, kan je ook bij BCC kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik inderdaad ook gelezen. Een paar dagen geleden heb ik echter in de webshop van BCC gekeken: maar geen enkele D600 kunnen vinden...

Edit: als ik nu kijk, zie ik ze wel aangeboden op BCC... En voor dezelfde prijs als bij Saturn! Twee weken levertijd volgens de website.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 94662 op 03-03-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 23:41

bobcom

Dedicated dabbler

Tsja ... heb ik dus meteen op gereageerd. Was te laat bij de webaanbieding van de Saturn, geen gelegenheid om winkels af te struinen, dus meteen een Nikon D600 besteld op de BCC-site voor € 1354. Levertijd 2 weken, prima - ik kan best twee weken wachten. Betaald, (geld is bij BCC), orderbevestiging ontvangen, en dan gisteren een mailtje van BCC: "sorry, bedankt voor je bestelling, maar de levertijd is onbekend, we zouden graag een alternatief aanbieden, dat kunnen we echter niet, als je nu annuleert krijg je over 10 dagen je geld terug."

Volgens mij hebben ze mij een offerte gedaan waarop ik ben ingegaan en kan ik stellen dat ze daaraan gehouden zijn - als ik ze bij wijze van spreken een reportage aanbiedt voor € 400 met twee weken levertijd kan ik ook niet zomaar zeggen dat ik dat bij nader inzien niet ga redden.
Er is geen sprake van een vergissing, integendeel, de offerte spoort met hun marketing: "wij leveren tegen dezelfde prijs als de laagste aanbieder". De Nikon D600 is overal leverbaar, alleen niet tegen de door hen genoemde prijs, als ze in zo'n geval incidenteel een verlies moeten nemen, dan zijn dat marketingkosten - soms kost een aanbieding je geld, soms levert die extra klanten op. Geen reden om een koop te ontbinden imo.

Ik ben dus geneigd BCC aan de deal te houden, maar welke levertijd is nog redelijk? Ik wil graag naar de D600, maar of ik er na St. Juttemis nog zoveel foto's mee maak weet ik niet. € 1354 lijkt mij vooralsnog voor de D600 een vlijmscherpe prijs, maar om die nu in rechte te gaan afdwingen... na een half jaar procederen is'ie misschien overal wel voor die prijs te krijgen, en dan lijkt doorzetten nogal op zinloos tijdverdrijf.

Any opinions?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Piet91 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:23:
pricewatch: Canon EOS 600D + EF-S 18-135mm IS Zwart

Canon 600D + 18-135mm IS. Saturn: €609
Pricewatch: €706+

€15 / €100 dus vast nog wel meer. Maar deze zag ik zo staan.
En die heb ik dus ook gekocht.De flaskaart en andere accesoires zaten niet in de kortingsdeal. Wilde ook de Nuvi 2585TV navigatie maar die hadden ze weer niet staan en heb ik via de webshop besteld.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ai, balen Bobcom! Persoonlijk zou ik denk ik de bestelling annuleren en dus het geld terug krijgen. Levertijd onbekend kan betekenen dat je b.v. enkele maanden moet wachten op de camera terwijl je wel betaald hebt... Maar het kan ook korter of nog langer duren. Oftewel: je hebt geen idee waar je aan toe bent zolang er geen levertijd aangegeven wordt. Dat lijkt mij geen fijne gedachte. Stel dat de BCC in de tussentijd failliet gaat? Dan ben je je geld kwijt ben ik bang... Liever 250 euro o.i.d. meer betalen en de camera krijgen die je wilt, dan maanden onzekerheid met extra risico's. Maar dat is uiteraard mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Saturn heeft hem weer op de site staan tegen de oorspronkelijke prijs 1579. Dan zou ik toch denken dat ik zeer binnenkort wel een telefoontje kan verwachten dat ie voor me klaar ligt bij de lokale vestiging. Als het lang(er) duurt maar gewoon ff langs met mijn aankoop/reserveringsbon.

Net toch maar ff gebeld, maar staat nog in bestelling.

[ Voor 9% gewijzigd door DikkieDick op 06-03-2013 13:25 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
ik wil nog even mijn gal spuwen over de Saturn actie. Ik had zelf de NIKON AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR op het oog. Normaal gesproken 939, maar met de actie 804 (135 euro korting).

De dag voor de actie was de lens gewoon beschikbaar, de eerste dag van de actie niet meer. Ik heb gelijk een bericht gestuurd naar de webwinkel om te vragen of het toch mogelijk was om de lens te bestellen voor de actie prijs. Hier heb ik nooit antwoord op gehad.

Ik ben tijdens de actie nog naar de winkel geweest om te vragen of ik daar de 24-120 kon kopen. Helaas was er geen exemplaar in de winkel en vroeg ik of het mogelijk was deze te bestellen. Volgens de verkoper was de lens niet opgenomen in het standaard assortiment, dus het was niet mogelijk om de lens voor de actie prijs te bestellen.

Vandaag kijk ik weer online.. is de lens weer beschikbaar, dit maal voor 919 euro. Ik heb nogmaals een bericht gestuurd naar de saturn en wacht het antwoord af.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-07 11:42
bobcom schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:07:
Tsja ... heb ik dus meteen op gereageerd. Was te laat bij de webaanbieding van de Saturn, geen gelegenheid om winkels af te struinen, dus meteen een Nikon D600 besteld op de BCC-site voor € 1354. Levertijd 2 weken, prima - ik kan best twee weken wachten. Betaald, (geld is bij BCC), orderbevestiging ontvangen, en dan gisteren een mailtje van BCC: "sorry, bedankt voor je bestelling, maar de levertijd is onbekend, we zouden graag een alternatief aanbieden, dat kunnen we echter niet, als je nu annuleert krijg je over 10 dagen je geld terug."

Volgens mij hebben ze mij een offerte gedaan waarop ik ben ingegaan en kan ik stellen dat ze daaraan gehouden zijn - als ik ze bij wijze van spreken een reportage aanbiedt voor € 400 met twee weken levertijd kan ik ook niet zomaar zeggen dat ik dat bij nader inzien niet ga redden.
Er is geen sprake van een vergissing, integendeel, de offerte spoort met hun marketing: "wij leveren tegen dezelfde prijs als de laagste aanbieder". De Nikon D600 is overal leverbaar, alleen niet tegen de door hen genoemde prijs, als ze in zo'n geval incidenteel een verlies moeten nemen, dan zijn dat marketingkosten - soms kost een aanbieding je geld, soms levert die extra klanten op. Geen reden om een koop te ontbinden imo.

Ik ben dus geneigd BCC aan de deal te houden, maar welke levertijd is nog redelijk? Ik wil graag naar de D600, maar of ik er na St. Juttemis nog zoveel foto's mee maak weet ik niet. € 1354 lijkt mij vooralsnog voor de D600 een vlijmscherpe prijs, maar om die nu in rechte te gaan afdwingen... na een half jaar procederen is'ie misschien overal wel voor die prijs te krijgen, en dan lijkt doorzetten nogal op zinloos tijdverdrijf.

Any opinions?
Ik zou niet emailen maar langs gaan bij een vestiging of rondbellen. Eerst vragen of de D600 op voorraad is en daarna zeggen, dan kom ik hem ophalen tegen de prijs op mijn orderbevestiging. Of indien op voorraad terugmailen / bellen naar de verstuurder van de email dat de D600 in de vestiging wel op voorraad is, dat ze die maar op moeten sturen.
Annuleren kan altijd nog, maar ik zou ze er echt aan houden. Je hebt al betaald en dan schepen ze je af met "levertijd onbekend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@joenes: ik heb denk ik min of meer dezelfde nare bijsmaak van de actie. Op zaterdag is de D600 nog te bestellen. Op maandag niet meer. Verkoper werkt niet mee om een D600 te leveren (zie eerdere post). Maandag, eerste dag nadat actie afgelopen is, is de D600 ineens weer op voorraad. Ik geloof niet in deze toeval. Mijn indruk is dat de actie een lokkertje is waarbij er bewust bepaalde goederen ineens heel snel uitverkocht zijn of lijken.

Dus op papier een leuke actie, maar een forse tegenvaller in de praktijk. Ik hoop dat er vele mensen het oneens met me zijn. En met andere woorden dus het produkt van hun keuze netjes voor de actieprijs ontvangen hebben binnen de actieweek of snel er na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 18:54
Anoniem: 94662 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:51:
Mijn indruk is dat de actie een lokkertje is waarbij er bewust bepaalde goederen ineens heel snel uitverkocht zijn of lijken.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens, Al kan ik wel begrijpe dat het voor u en andere nu mogelijk wel zo voelt.

Deze actie's worden altijd van te voren wordt aangekondigt en de ingangsdatum is dus van te voren bekend,
Daar spelen mensen zoals ik (afgelopen Mediamarkt actie) op in en wij zitten dus rond 23:50 in de nacht waarin de actie ingaat al klaar achter de pc om zodra de webshop weer online is met de actie prijzen de spullen te bestellen die we graag willen.

Aangezien Fotocamera's van +/- 1500 euro of meer (waar je dus goed 200,- Euro of meer op kunt besparen) dan erg in trek zijn, Zullen die binnen het eerste uur vaak al uitverkocht zijn.
En als je hem dan toch wilt hebben voor de actie prijs dan zijn er enkele mogelijkheden zoals concurenten die ook meegaan met de actieprijzen of een bezoek aan de winkel en een gesprek met een verkoper.
Maar dan moet je er wel wat voor gaan doen zoals nu blijkt want als de verkoper niet mee wil werken, Dan kun je teleurgesteld de winkel uitlopen of gewoon een andere verkoper aanspreken.

Eigenlijk is mijn enigste tip, Pak dan de verkoper die uitstraald dat ie niet op de afdeling thuishoort en begin niet bij ik wil dat dure object dat julllie niet meer op voorraad hebben bestellen met de actie korting maar werk je er langzaam naar toe in een gesprek dat voor bijde partijen prettig verloopt.
Vergeet namelijk niet dat verkopers ook gewoon mensen zijn die er net als elk ander normaal mens niet van houden als iemand naar ze toe komt en gelijk verlangt(eisen) dat zij wel even iets voor ze gaan bestellen want hij/zij heeft immers recht op die mooie actiekorting.

Wat betreft het BCC verhaal, Voor diegene die daar besteld hebben, De BCC heeft er zelf voor gekozen het product voor die prijs in de webshop te gooien en dat zij daar zelf achteraf gezeik mee krijgen bij hun leverancier is hun probleem, Als je een rechtbijstandverzekering hebt en je wilt dat de BCC gewoon gaat leveren laat de BCC dat dan even weten. Zal hun standpunt van niet leverbaar waarschijnlijk vrij vlot veranderen in hij komt zo snel mogenlijk.
Want volgens mij hebben ze aan de hand van hun eigen voorwaarden geen poot om op te staan, En proberen ze er nu onderuit te komen door net zo lang niet te leveren tot de mensen hun geld terug vragen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@sato
Ik snap dat ik meer kans had gehad als ik om 23:59 voor de computer had gezeten, maar dat neemt niet weg dat de online klantenservice (niet reagerend) erg belabberd is.

Het gesprek met de verkoper is in mijn geval heel rustig verlopen. Ik heb verteld waarnaar ik op zoek was en toen mij werd medegedeeld dat het objectief niet op voorraad was heb ik gevraagd of deze misschien besteld zou kunnen worden.. niet meer dan normaal lijkt me. De verkoper waar ik mee sprak ging inderdaad over de fotografie afdeling en ik verwacht dan ook dat hij mij verder kan helpen als ik op zoek ben naar een objectief. De tactiek dat er een andere verkoper aangesproken zou moeten worden die er minder van af weet en vervolgens langzaam naar een punt toewerken vind ik ronduit belachelijk; het zijn verkopers en ik ben op zoek naar een product. De verkoper (de naam zegt het al) zal in mijn optiek juist moeite moeten doen om een product te verkopen, niet andersom.

Ik snap het punt van het product vervolgens bij de concurrentie halen wel, maar het gaat mij in dit geval puur om de slechte service van Saturn. Ik kan me ook niet voorstellen dat Saturn graag klanten naar de concurrent ziet gaan.

Als Saturn de duurdere producten liever niet verkoopt met hoge kortingen, laat ze dan in eerste instantie niet meedoen aan de actie. Dat voorkomt een hoop teleurgestelde klanten en slechte pers.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons (c.q.) mijn vrouw is het niet gegaan in de trant van "hee verkoper, waar is die D600?". Nee, mijn vrouw vroeg waar ze de D600 kon vinden. Als het eerste is wat de verkoper dan zegt "die bestaat niet", kun je toch niet zeggen dat het aan onze aanpak lag. Nee, de verkoper heeft zich bijzonder klant onvriendelijke opgesteld. En was absoluut niet behulpzaam. Als je als klant dan een andere verkoper moet gaan opzoeken in de winkel die wel normaal wil/kan communiceren is er toch echt wat mis. Als klant moet je er vanuit kunnen gaan dat een verkoper je helpt. Uiteraard mits je zelf ook op een fatsoenlijke manier communiceert.

Daarnast kan ik niet geloven dat de D600 toevallig weer op voorraad is direct na aflopen van de actieweek. Terwijl hij vrijwel de hele actieperiode uitverkocht was. En vlak voor de actieperiode ook op voorraad was.

Het is niet dat de Saturn de enige winkel is die (vermoedelijk) dit soort praktijken er op na houdt. Ik ken het ook wel van andere winkels waar b.v. alle verzorgingsprodukten van merk X twee halen, 1 betalen is. Als je vrijwel direct aan het begin van de actieperiode in de winkel komt, is er een sterk uitgedund assortiment aanwezig. Heb ik al een paar keer gehad bij een bepaalde drogist... In dat soort toeval geloof ik niet...
Pagina: 1