Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Homeserver (WHS) 2011 & Back up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een HP Datavault x510 met daarop Windows Homeserver (WHS) 2011 draaien.
De laatste tijd geeft hij aan dat er van de client (mijn desktop pc) geen back-up gemaakt kan worden, omdat de schijf vol is. Dit kan helemaal niet, want ik heb nog ruim 1,6 TB over.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is er ergens een logbestand die je moet legen bijvoorbeeld?

Ik ben benieuwd.

Groeten
Nandozi

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand? Kent niemand dit probleem?

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:54
Misschien dat er iets met de partities niet goed gaat? Dat hij daardoor de backup niet weg kan schrijven?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:32
Hoe is het met de bron schijf?

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Hoeveel harde schijven heb je? Want als je er 2 of meer hebt misschien slaat ie het op de verkeerde plek op.

• jeroen3
Als de bron schijf niet genoeg plek heeft kan hij geen ruimte reserveren voor de schaduwkopie.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Heb je al een keer de betreffende client-pc verwijderd via het dashboard, vervolgens de WHS client verwijderd vanaf je client-pc en daarna herinstalleerd? Was bij mij de oplossing.

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 18:41
Dit heb ik gehad met Windows 2008 R2, ook nog zo'n 1,2TB ruimte over. Was iets mis gegaan met mijn raid. Geformatteerd en het werkte weer..

Heb je raid een raid configuratie?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties en sorry voor mijn late reactie. Ik kreeg geen meldingen dat er gereageerd was...
Ik heb 1 schijf van 2TB en die bestaat uit 2 partities C en D. Ik heb geen raid configuratie. Jeroen 3, wat bedoel je precies met de bron schijf?
Rookie, herinstalleren is mijn laatste optie. Dat zal waarschijnlijk wel helpen.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Bedoel je met her-installeren om je client-pc te herinstalleren? Ik bedoel namelijk alleen het verwijderen en opnieuw installeren van de WHS-client op je client-pc en het verwijderen van je client-pc uit het Dashboard.

Dat is echt zo gepiept, try it :)

• jeroen3
Windows Backup werkt met schaduwkopieën. Daarmee kan je gewoon door blijven werken.
Er moet echter wel genoeg ruimte zijn om de bewerkingen op de bestanden op te slaan.
Ik heb gemerkt dat als je bronschijf (client in jouw geval) minstens 40% vrije ruimte moet hebben. Anders geeft hij een fout, "schaduwkopie is mislukt". 0xONBEGRIJPELIJK. Typisch Windows dus.

Misschien even het onderzoeken waard.

Ik heb echter geen ervaring met Windows Home Server, misschien dat het daar anders zit. Maar ik verwacht dat ze dezelfde brakke software hebben gerecycled. (In Windows 8 hebben ze het niet eens hernoemd)

Verwijderd

Topicstarter
@Rookie no. 1 Ik dacht dat je bedoelde de server opnieuw te installeren. Vandaar. Ik had idd de software op de client pc al eens een keer geherinstalleerd, maar dat heeft helaas niets geholpen. Het probleem zit bij de server.
@jeroen3 Hmmm, dat is inderdaad een goeie. Ik ga 's ff kijken. Je hoort het van mij.

Verwijderd

Topicstarter
@ jeroen3.
Dat is het geweest! :-) Bedankt voor je reactie. Ik had nl. mijn HDD verdeeld in 3 partities en die hadden allemaal nog voldoende lege ruimte over vond ik, maar mijn server vond dat blijkbaar niet. Ik heb daarom van de 3 partities 2 gemaakt en de backup gaat weer als de brandweer! Nogmaals bedankt. Ik was er zelf nooit achtergekomen.
Groeten,
Nandozi
Pagina: 1