Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eigen Font family op de website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb een font family gemaakt voor een bedrijf, nu vragen hun of ze het ook in een bestand aangeleverd kunnen krijgen zodat ze hem op de website kunnen gaan gebruiken. maar heb je niet gewoon de ttf file daarvoor nodig?
iemand een id?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De webbrowsers die op het moment gebruikt worden ondersteunen een paar bestandstypen voor webfonts, en deze zijn allemaal verschillend. Om het op veel plekken goed te laten werken moet je dus je TTF omzetten naar een anatal andere formaten en dan deze via CSS inladen voor de juiste browsers. Zoals NMe al aangaf zijn er dus gratis online services die dat voor je doen. Je upload een TFF-bestand en krijgt dan een ZIP terug met daarin het lettertype in alle verschillende formaten inclusief de CSS die je nodig hebt om het te gebruiken om je website.

Als je dus die ZIP opstuurt naar het bedrijf zouden ze daar genoeg aan moeten hebben, maar de persoon die de website voor ze bouwt/beheert zou dat ook gewoon zelf moeten kunnen met een TTF-bestand.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
ok ok Dankje! ik heb hier veel aan. ik ga het doorsturen.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
En anders het trucje bij Google Webfonts afkijken. Dat werkt ook altijd in bijna alle browsers.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

How can we live without it...

Handig te weten: de te genereren fonts moeten wel rechtenvrij zijn.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De topicstarter gaf aan de fonts zelf gemaakt te hebben, dus dat zit vast wel snor. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

klaaz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:31:
[...]

How can we live without it...

Handig te weten: de te genereren fonts moeten wel rechtenvrij zijn.
Mijn ervaringen met het automatisch omzetten, bijvoorbeeld via FontSquirrel, zijn niet altijd even top. Met name de EOT wil nog wel eens dichtlopen bij wat complexere fonts.

Als het even kan bij een klant gaat de voorkeur wel uit naar een met de hand (na)bewerkt webfont. Bijvoorbeeld LucasFonts levert handbewerkte webfonts en erg goede service. Bovendien is hun prijsstelling interessant met slechts een eenmalig licentie-bedrag, ipv jaarlijkse kosten. En het zijn fonts van een Nederlandse ontwerper, wat vanuit designperspectief vaak een leuk verkoopargument is. (nee geen reclame, ben gewoon erg te spreken over ze :P)

De kans dat je de licentie hebt om het via Font Squirrel om te zetten is overigens vrij klein. Als je de licentie hebt, dan heb je de fonts waarschijnlijk ook al als zodanig aangeleverd gekregen. Als er geen licentie nodig is (vrij font), dan wordt deze waarschijnlijk ook in eot/woff geleverd.

Meestal gebruiken we het dan ook meer als test-platform tijdens development, tot de werkelijke fonts aangeleverd worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 05-03-2013 10:03 ]

Pagina: 1