Upgrade licentie vs stand-alone installatie

Pagina: 1
Acties:

• Ginsant
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-08 15:59
Goedemiddag,

Ik heb enkele weken geleden een nieuw systeem gekocht en in elkaar gezet, ik ben er erg blij mee en het draait als een zonnetje! Ik heb alleen een probleem met de windows 7 licentie, ik heb (blijkbaar) een licentie voor Windows 7 Upgrade. Ik heb de bijbehorende cd gebruikt om te installeren, maar nu kan ik windows niet activeren, omdat het geen ‘stand-alone’ licentie is.

Gek genoeg had ik hier op mijn voorgaande laptops nooit last van, tenminste, ik kan mij niet herinneren ooit tegen dit probleem aan te lopen. Op mijn oude laptops heb ik regelmatig ‘clean installations’ uitgevoerd terwijl ik gewoon dezelfde licentie heb gebruikt.

Nu kan ik via slim.nl, tegen een goede prijs, aan een upgrade naar Windows 8 komen, maar nu is mijn vraag: voldoet een upgrade-licentie in dit geval wel?

Ik heb ook nog een XP cd (met licentie) liggen, maar die hoort bij een oude Dell-pc, kan ik hier eventueel nog wat mee?

Kortom; wat is de goedkoopste legale manier om aan een geactiveerde windows te komen.

mvg,

Ginsant

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Wat heb je zelf al allemaal gevonden via Google etc...? Die XP cd die bij een oude Dell pc hoort mag je niet gebruiken (da's OEM waarschijnlijk), als het overigens een RETAIL versie is...tja..dan kan het wel gewoon. Officieel zul je die dus eerst moeten installeren voordat je gaat upgraden naar Windows 8 (of Windows 7).

Overigens kun je dan wel kiezen voor een clean install (dus dat er niets van XP achterblijft) maar zelf zou ik na de eventuele aanschaf van een licentie (waar vanaf je mag upgraden) gewoon even Googlen, want je kunt een Windows 8 upgrade probleemloos op een 'kale' machine installeren.

Helaas vinden we hier wel dat je zelf ook wat inzet mag tonen, dus eerst even zelf Googlen :)

• Ginsant
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-08 15:59
Ik had er zelf niet aan gedacht om te googlen op clean installen upgrade licentie. Bedankt voor je reply in ieder geval, ik ga even googlen!