Voor ons netwerk ben ik op zoek naar een goede router/NAT/firewall die ik kan installeren op een machine.
B.v. pfsense, ipcop etc.
Ons netwerk is alsvolgt:
1Gbit Uplink die nu direct naar onze switch gaat.
De uplink heeft geen DHCP server erachter en we werken met vaste IP adressen.
84.x.x.101 t/m 84.x.x.105
Wat ik wil is een router/NAT/firewall tussen de uplink en de switch.
De firewall zal als DHCP/DNS server (192.168.1.100 - 149) fungeren voor de werkstations.
De servers zullen een vast intern IP krijgen (192.168.1.50 - 52).
Dit zal met alle firewall distributies geen probleem zijn.
De firewall zelf zal extern IP adres: 84.x.x.101 krijgen.
Wat ik ook wil:
De firewall software moet ook externe IP adressen kunnen koppelen aan interne IP adressen.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat Server01 met intern IP adres 192.168.1.50 naar buiten toe het IP adres 84.x.x.102 moet krijgen.
Server02 met intern IP adres 192.168.1.51 heeft dan naar buiten toe IP adres 84.x.x.103. Etc...
Machines (zullen vooral de wekstations zijn) die geen extern IP adres toegewezen hebben gekregen moeten naar buiten met hetzelfde IP adres als de firewall: 84.x.x.101
Hieronder nog een netwerk tekening zoals ik het zou willen hebben.

Nu de vraag:
Met welke distributie (pfsense, ipcop etc) kan ik bovenstaand uitvoeren? Ik hoor goede dingen over pfsense maar kan niet vinden of alle bovenstaande punten in pfsense uit te voeren zijn.
B.v. pfsense, ipcop etc.
Ons netwerk is alsvolgt:
1Gbit Uplink die nu direct naar onze switch gaat.
De uplink heeft geen DHCP server erachter en we werken met vaste IP adressen.
84.x.x.101 t/m 84.x.x.105
Wat ik wil is een router/NAT/firewall tussen de uplink en de switch.
De firewall zal als DHCP/DNS server (192.168.1.100 - 149) fungeren voor de werkstations.
De servers zullen een vast intern IP krijgen (192.168.1.50 - 52).
Dit zal met alle firewall distributies geen probleem zijn.
De firewall zelf zal extern IP adres: 84.x.x.101 krijgen.
Wat ik ook wil:
De firewall software moet ook externe IP adressen kunnen koppelen aan interne IP adressen.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat Server01 met intern IP adres 192.168.1.50 naar buiten toe het IP adres 84.x.x.102 moet krijgen.
Server02 met intern IP adres 192.168.1.51 heeft dan naar buiten toe IP adres 84.x.x.103. Etc...
Machines (zullen vooral de wekstations zijn) die geen extern IP adres toegewezen hebben gekregen moeten naar buiten met hetzelfde IP adres als de firewall: 84.x.x.101
Hieronder nog een netwerk tekening zoals ik het zou willen hebben.

Nu de vraag:
Met welke distributie (pfsense, ipcop etc) kan ik bovenstaand uitvoeren? Ik hoor goede dingen over pfsense maar kan niet vinden of alle bovenstaande punten in pfsense uit te voeren zijn.