advies/voorkeur/ervaring muizen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 501486

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik zit te twijfelen tussen de http://tweakers.net/price...orsair-vengeance-m60.html en de http://tweakers.net/pricewatch/318832/cm-storm-recon.html.

Mijn budget is zoals je kan zien ongeveer 40 tot 60 euro.
Ik speel games zoals bf3 en crysis 2/3.
wat is jullie voorkeur/advies/ervaring?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De M60 heb ik wel eens eventjes mee gewerkt. Ik vind het ding veel te kort. De Storm Recon lijkt niet veel langer. Destijds had ik zelf een XAI Laser van SteelSeries, dat ding was echt geweldig (tot hij stuk ging), nu de Sensei gekregen als vervanger. Die zijn een stuk langer, waardoor je er fatsoenlijk je hand op kan leggen. Een korte muis vind ik 3 keer niets, en ik zou uitkijken naar iets dat langer is.

Topicstarter
Ik heb best wel kleine handen en ik had de Recon al in het echt geprobeerd. Die was wat aan de korte kant maar dat ging nog wel voor mij.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Ik vond de M60 ook veel te kort. Storm Recon heb ik nooit in mn handen gehad, de Sentinel Advance 2 wel, op zich wel een lekkere muis. Hoe houd je je muis vast? Clawgrip, palmgrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clawgrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Hmmm heb zelf een pawgrip, dus heb verder geen ervaring met clawgrip muizen. De Logitech G9X die ik zelf nu heb is voor beiden wel geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Ga voor een Logitech Mx518, gebruik deze muis nu al 5 jaar. Super goed spul :)

45,- euro voor een muis die in mijn opinie ontzettend lang meegaat.

http://shop.cyes.nl/nl/logitech-mx518-muis.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Lochitech G500 is een heerlijke muis, maar dat is zo iets subjectiefs.

http://www.logitech.com/n...-gaming-mouse-g500?crid=7

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een keuze gemaakt en ik neem de Corsair Vengeance M60. Maar ik las op de site van Corsair dat er ook een M65 is. In Nederland verkopen ze die vrijwel niet. Maar het kan toch de moeite waard zijn. Het enige verschil is dat de M65 8200 DPI heeft en de M60 5700.

Is dat heel veel verschil of maakt dat niks uit?

hij is trouwens 10 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 19:02
Anoniem: 501486 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:10:
Ik heb een keuze gemaakt en ik neem de Corsair Vengeance M60. Maar ik las op de site van Corsair dat er ook een M65 is. In Nederland verkopen ze die vrijwel niet. Maar het kan toch de moeite waard zijn. Het enige verschil is dat de M65 8200 DPI heeft en de M60 5700.

Is dat heel veel verschil of maakt dat niks uit?

hij is trouwens 10 euro duurder.
Het verschil is dat als je de M60 op die stand (5700 dpi) een centimeter beweegt, je cursor één keer van je scherm vliegt en als je de M65 op 8200 dpi een centimeter beweegt, de cursor twee keer van je scherm vliegt. (Op je bureablad tenminste, in een FPS game heb je er misschien wel wat aan.) Het verschil zit in de maximale gevoeligheid, maar die zul je waarschijnlijk nauwelijks of niet gebruiken. (Ik heb mijn M90 rond de 2400 staan en dat is soms al net even te gevoelig. Als andere mensen mijn muis gebruiken weten ze niet wat ze meemaken zo gevoelig.)
Er zit dus wel een verschil tussen de twee, maar naar mijn mening is het niet zinvol om de M65 te nemen, niet voor die meerprijs in ieder geval. De M60 lijkt mij een uitstekende keuze! ;)
(Of anders misschien een M90? Daar ben ik erg tevreden over.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dan ga ik voor de gewone M60 natuurlijk.
De M90 heeft naar mijn mening te veel knoppen. Ik gebruik dagelijks alleen 2 extra knoppen om vooruit te gaan en terug. En straks die dpi knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een muis is echt iets subjectief. Ik vind persoonlijk de MX518 echt super, en deze is goed voor mensen met zowel een clawgrip als pawgrip zoals al eerder gezegd. Makkelijkste is natuurlijk gewoon naar de media markt of saturn gaan en ze eens te gaan betasten :9

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 13:28
g400 (mits de goeie versie, de oude hebben accelleratie)
razer deathadder
steelseries kana
zowie AM of FK

Deze hebben de beste sensor ZONDER accelleratie.

dpi crap moet je niet op letten, 600/800 is de ideale hoeveelheid wat bij allemaal wel in te stellen is.
belangrijker is de pollsnelheid van 1000Hz.
Pagina: 1