Toon posts:

Wifi 'beperkt' in Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe laptop (Dell Inspiron 15R) met Windows 8. Prima ding.
Ik ondervind helaas een terugkerend probleem wat draadloos internet betreft.

Wanneer ik verbinding wil maken met een draadloos netwerk, geeft hij aan wel verbonden te zijn, maar 'beperkt'. Beperkt betekent in deze zin dat ik gewoon niet het internet op kan.

Ik heb dit op meerdere wifi-aansluitingen gehad, terwijl mijn telefoon, iPad en andere laptops hier geen probleem mee hebben. Die verbinden moeiteloos. Wanneer ik de probleemoplosser er op los laat, blijkt dat mijn laptop geen geldig IP-adres terugkrijgt.

Ik lees op internet meerdere van dit soort gevallen, maar heb tot nu toe geen werkende oplossing gevonden.
Het ene moment heb ik nergens last van, het andere moment kom ik met geen mogelijkheid online.

Het gebeurt bij zowel beveiligde als onbeveiligde netwerken.

Heeft iemand hier enig idee waar dit aan ligt? De wifi-netwerken werken verder overal prima, dus het lijkt me dat het probleem bij mij ligt.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:00
Heb je al de nieuwste drivers geinstalleerd?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

ipconfig /release
ipconfig /renew

Wat voor output geeft dit?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Vermeld ook even welk merk en type draadloze netwerkkaart (in apparaatbeheer) in de laptop zit en welke draadloze router je gebruikt.

Sommige netwerkkaarten (chipset) kunnen problemen hebben met bepaalde routers. Dan kunnen we daar ook even naar kijken.

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
Ik heb het zelfde probleem trouwens.

nog geen fix gevonden maar misschien ga ik betere router kopen want mijn wifi ontvangst in mijn kamer is bagger laag. (1 streepje van de 4 wifi streepjes simpel gezegt XD)

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:52
't is misschien helemaal niks, maar heb je al even gekeken op welk kanaal je wifi werkt?
Als er in je omgeving meerdere routers op hetzelfde kanaal zitten heb ik al gemerkt dat mijn eigen laptop wifi het absoluut niet fijn vond en er met de regelmaat uitflikkerde.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je toevallig de Intel® Centrino® Advanced-N 6200 of iets dergelijks? Daar komt dit probleem (veel) vaker bij voor. Mijn Sony Vaio S13 heeft een N6235 en heeft wel eens last van dezelfde problemen gehad. Heb de nieuwste intel drivers gepakt en heb er nu een tijdje geen last meer van gehad.

Ook schijnt het uitzetten van wifi n wel eens te werken. Daarnaast kan je als je het probleem hebt even switchen naar wifi g en daarna terug naar n en dan doet hij het weer (althans bij mij).

[ Voor 24% gewijzigd door Cobiwan op 27-02-2013 16:16 ]

Pagina: 1