iPhone als mp3 speler zonder iTunes

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Graag zou ik mijn iPhone als mp3 speler gebruiken, zonder iTunes. Gewoon met de verkenner albums/mappen slepen naar een map op mijn iPhone. Kan dit? Waarschijnlijk alleen met een gejailbreaked toestel, maar hoe?

Een tweede vraag over het afspelen van de bestanden: Ik heb eigenlijk geen behoefte aan een "slimme" mp3 speler die werkt met mp3 tags. Mijn ervaring is dat dat vaak misgaat (bijvoorbeeld bij samengestelde albums, de speler denkt dan dat het 20 verschillende albums zijn met elk één nummer in plaats van één album met 20 nummers). Op mijn oude Sony mp3 speler kon ik gewoon de mappenstructuur gebruiken die alleen naar de bestandsnamen kijkt. Heerlijk! Dat wil ik ook op mijn iPhone. Zijn er apps die dat kunnen?

-----
Een (welliswaar korte) zoekactie op dit forum leverde me niks op. Ook op google kan ik geen bevredigend antwoord vinden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Je moet itunes gebruiken volgens mij.

Het handigste is gewoon je Mp3's zelf even goed te taggen. Kost even iets meer werk, maar het zorgt er wel voor dat je alles kan terugvinden via je speler op je iphone.

Bij samengestelde albums moet je de "Album Artist" goed zetten

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12
IFunbox kan je hiervoor gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503176

Volgens mij kon dat via Windows Media Player
Of het kon alleen met de iPod Shuffel

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 503176 op 24-02-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:04
Ik heb dit in het verleden wel gedaan met een iPod Touch, icm Media Monkey.
Zal met een iPhone ook wel kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij moet je, om het te laten werken, sowieso altijd itunes installeren ivm nodige drivers.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180749

*knip*

De oplossing is bijv. FileApp (https://itunes.apple.com/...s-reader/id297804694?mt=8) . (Er zijn meer vergelijkbare apps)
Via een wifi verbinding kan je via het FTP-protocol allerlei MP3's naar je iPhone uploaden, dus geen kabel nodig. Deze MP3's kan je dan op je iPhone via FileApp afspelen. De FileApp mediaplayer is vanaf je lock-scherm bedienbaar, net zoals de standaard player. Ook kan je dit via bluetooth streamen naar bijv. je carkit/auto radio. Ik gebruik deze app ook, stream via BT naar mijn carkit en bedien hem zelfs met mijn carkit.

Je kan op verschillende manieren je MP3's afspelen: als map, als arties, etc ...

iTunes is dus helemaal niet nodig ...

Overigens: je kan nu ook films/documenten uploaden, zodat je deze via je iPhone (lekker klein scherm) kan bekijken.

Iedereen's inzet wordt gewaardeerd. Je hoeft niet met zo'n toon te reageren.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 28-02-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:04
*knip*
Media monkey is geen onzin, gewoon even zoeken: http://www.mediamonkey.co...tunes-10-7-compatibility/

[ Voor 50% gewijzigd door Hoedje op 28-02-2013 11:11 ]

• tbenschop2
Bedankt voor de reacties! Ik ga eens proefdraaien met Fileapp.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 21:04

bonzz.netninja

Niente baffi

(jarig!)
*knip*

Anyhoe. Ik gebruikte altijd het oude vertrouwde winamp. Dat werkte eigenlijk wel prima.

[ Voor 58% gewijzigd door Hoedje op 28-02-2013 11:11 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 19:21
De volgende keer graag topic reports maken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 15:40
Heb hier een geweldig programma voor,
Namelijk itools.
Je kunt hierin gewoon slepen.

• tbenschop2
Een topic report = ?
En iTools kende ik ook nog niet. Ga hem uitproberen!
Pagina: 1