• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 12:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hoi allemaal,

Een vriend van mij is lekker bezig met zn fotografie hobbie en hij is aardig opweg met spelen met camera's, shuttertijden, lenzen en meer van dat soort dingen.
Nu is hij binnenkort jarig en wil ik hem iets geven dat bij zijn hobbie aansluit.

Ik ben opzoek naar iets wat een goede toevoeging kan zijn op zijn speelgoed.
Budget ligt onder de €100,-

Ikzelf zat te denken aan flits schermen, reflectieschermen of greenscreen.
Wat zijn verder nog dingen waar hij eigenlijk niet zonder kan.

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat heeft hij al aan apparatuur? Wat vindt hij het leukst om te fotograferen? Je kunt hem wel een flitsset geven, maar als hij vogeltjes in de natuur fotografeert zijn er natuurlijk betere dingen om hem te geven :P

Je zou ook kunnen denken aan een boek. Surf eens rond op Amazon.co.uk, zijn zat goede fotografieboeken te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Nordlys op 21-02-2013 12:47 ]

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 15:35
Cactus LV5?

http://www.flickr.com/gro...iscuss/72157632765000454/

Samengevat: Dat is een laser trigger - gebaseerd op de Cactus V5 trigger, waarmee je dus een camera of flitser rechtstreeks of indirect via Cactus v5 receiver (maar dus niet nodig) kan laten afgaan bij onderbreken of niet-meer-onderbreken van een lasertrigger.
Geweldig leuk speelgoed in het kader van table-top fotografie. Ik weet niet 100% zeker of ze al leverbaar zijn, maar dat zal op korte termijn wel zo zijn.

Hangt natuurlijk enorm af van wat hij al heeft. Daarbij ga ik ervanuit dat hij al flitser(s), lichtstatieven etc heeft. Als hij nog een niveau lager zit kan je eventueel denken aan een manual flitser en/of accessoires daarvoor, zoals een setje radiotriggers bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 21-02-2013 12:54 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een ND filtersetje kan ook.
Stealth gear maakt filters (vergelijke kwaliteit en prijs als Cokin)

1 houder, filterring voor zijn lenzen om te bevestigen en enkele filters zit je zo rond de 70 euro :)

dit dus:
http://www.cameranu.nl/nl...n-bevestiging-p/c307_1136

[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 21-02-2013 13:26 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Een 50mm 1.8 lens.
Leuk voor iedere fotograaf en rond dat budget te verkrijgen!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Hij is een beetje van alles en nogwat aan het schieten.
Buiten in de bossen, maar op dit moment wil hij high speed shots maken (die bekende, balon kapot maak shots enzo).
Zo'n laser setje is daar altijd leuk bij, die gaat bij de opties :)

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 20:58
Een goed boek, of een 50mm 1.8 zou ik zeggen. Lijkt me wel zonde om allerlei exotische dingen te kopen om een keer high speed fotografie te proberen. Dan heb je echt zo'n ding dat je dan in het weekend een keer probeert en vervolgens achter in de kast verdwijnt. (Gok ik hoor, zijn vast ook wel mensen die het super veel gebruiken)

Ook een optie als hij daar wat mee kan is een (manuele) flitser. Ik heb zelf bijvoorbeeld 3 stuks yongnuo speedlights zijn prima degelijke dingen, maar alleen geen ttl. Die kosten iets van 70 euro per stuk.

Wat je ook nog kan doen is kijken of er ergens in de buurt misschien een fotografie workshop is, is misschien ook leuk om te krijgen maar niet iets wat hij zelf snel zou doen. Bijvoorbeeld workshopje portretfotografie o.i.d.

Of een schoonmaaksetje / blaasbalgje enzo (RocketAir ;) )

ND filter zag ik voorbijkomen is ook wel leuk inderdaad.

Fatsoenlijke tas rond de honderd euro kun je ook doen.

* Kwam net in me op en misschien wel het beste idee: Adobe Lightroom, deze is ook 99 euro bij cameranu zag ik toevallig. ( http://www.cameranu.nl/nl...om-4-nl/h301_1120_247564/ ) Opzich wel een must have goede post processing software en heeft hij vast nog niet.

[ Voor 66% gewijzigd door hypz op 21-02-2013 16:40 ]

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 18:47
Voor 100 eu of minder heb je ook wel een redelijke Tripod :)
En leuk voor de heb, als je goedzoekt heb je voor $6 ook een monopod ;)

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Ik heb even rond gekeken en zie in die ND filters wel een leuk kado.
Die van Stealth Gear vind ik op internet voor €45,-
http://www.knalpunt.nl/fo...terkit-p-incl-houder.html

Is dat een leuke set? Uiteraard moet er dan nog een ring bij, maar dat kan ik hem beter zelf laten doen. ivm het aantal mm.

• hypz
Voor dat geld verwacht ik al niet al te veel van een enkel ND filter, vraag me af wat de kwaliteit van een hele set is voor 45 euro :s

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Ik had er even specifiek op gegoogled. Vanwege de aanwijzing van Nomad.
Nomad schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:25:
Een ND filtersetje kan ook.
Stealth gear maakt filters (vergelijke kwaliteit en prijs als Cokin)
Hoe/wat/waar moet ik op letten dan?
Ik heb er zelf niet zo heel veel ervaring mee.
Voor mij is "Stealth Gear ND Filter" al een redelijk specifieke zoekterm.

[ Voor 32% gewijzigd door Armageddon_2k op 21-02-2013 21:57 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hangt er een beetje vanaf welk systeem je vriend heeft en welke lenzen al in bezit zijn:

- 50mm f1.8
- Sigma 19mm of 30mm voor de Sony Nex of de m4/3 versies, alle 4 105 euro p.s. incl verzending

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
ToFast schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:57:
Hangt er een beetje vanaf welk systeem je vriend heeft en welke lenzen al in bezit zijn:

- 50mm f1.8
- Sigma 19mm of 30mm voor de Sony Nex of de m4/3 versies, alle 4 105 euro p.s. incl verzending
Geen idee, ik zal je zeggen dat ik niet eens weet wat voor Camera hij heeft/krijgt.
Ik weet dat hij op dit moment een wat ouder (2e hands) model heeft, en binnenkort een nieuwere Canon gaat aanschaffen. Maar ook het type weet ik niet.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan maak je het je zelf (en ons) wel heel lastig om iets uit te zoeken, kun je niet beter iets geven in de vorm van triggers of dingen voor een studiotje als papier rollen (voor achtergrond) oid?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Armageddon_2k schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:00:
[...]
Geen idee, ik zal je zeggen dat ik niet eens weet wat voor Camera hij heeft/krijgt.
Ik weet dat hij op dit moment een wat ouder (2e hands) model heeft, en binnenkort een nieuwere Canon gaat aanschaffen. Maar ook het type weet ik niet.
Dan vallen de sigma's al af. Waarschijnlijk heeft hij dan ook wel wat lenzen en zeker een 50mm f1.8 of beter.

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Ik begrijp dat ik het jullie moeilijk maak met de schaarse info.

Maar ik ben eigenlijk wel Fan van het ND filter verhaal.
Na wat google werk heb ik een beetje een beeld wat je er mee kan, en denk ik dat het een leuke toevoeging zal zijn op zn camera.

Maar dat komplete setje wat ik op bijvoorbeel knalpunt tegen kom. Hoe is dat setje anders dan los filters kopen? Aangezien dat zelfs hetzelfde merk is.
Waaraan kan je dan zien dat het 'anders' is. En vooral waar moet ik op letten als ik zo'n setje koop.

[ Voor 5% gewijzigd door Armageddon_2k op 21-02-2013 22:06 ]

• hypz
Ik zeg nogmaals geef hem Adobe Lightroom 4, kost 100 euro, en wat voor camera hij ook heeft / koopt / krijgt (mits het raw schiet) heeft hij er super veel aan.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-07 03:48
Of gewoon een kado bon van CameraNU.nl of een lokaal aanwezige zaak, Kan hij mooi zelf iets uitzoeken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Adobe Lightroom zoals Hypz zegt lijkt me het perfecte cadeau ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik ben op zoek naar een soort tafelblad… voor aan je statief.
Nu kwam ik deze tegen: http://gotripad.com

http://www.cameranu.nl/nl...tr549/h7124_30374_260854/

Maar de prijs hiervan (70e) is mij iets te zout. Iemand enig idee of hier n Chinese / kloon versie van is?

(geen idee of dit het juiste topic hiervoor is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-07 22:16
Als hij veel onderweg is; de Sun Sniper Steal....heerlijke strap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 21:08
Aangezien aangeven is dat de persoon in kwestie binnenkort een Canon wil kopen zou ik geen lightroom kado doen.
DPP wat je gratis bij je Canon dSLR krijgt heeft de meeste functies al die in lightroom zitten. Ik gebruik het nog steeds met veel plezier.

Voor iemand met een Nikon is het wel een goed idee.
Pagina: 1