Externe HD: FAT table defect?

Pagina: 1
Acties:

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Hier op de desk een ogenschijnlijk dode externe HD van een goede vriend. Van Packard Bell, 2 TB, typenummer onbekend. Wordt wel door Windows herkend en krijgt schijfletter, maar je kunt er niet op komen.

Chkdsk (/f en /r) is heeeeeel lang bezig met het herstellen van corrupte index in de FAT van voornamelijk bestanden in de recycle bin. En kapt er na een paar uur op zo'n 5% progress mee met een fatale fout in de FAT.

Iemand een suggestie deze schijf te redden zonder de data te vernielen?
Kan ik andere dingen doen om meer info over het probleem te vinden?

Verwijderd

Begin bij het begin en post de SMART data. Een schijf die opspint en wordt herkend door het OS is natuurlijk alleszins een dode schijf.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
O ja.... SMART data. Zie je, te lang geleden dat ik me hier in verdiept heb.
Dit is de export van de SMART data van DiskCheckup: https://dl.dropbox.com/u/7729522/DriveInfo.txt
Ik kan er niet zo veel mee... jullie wel?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
code:
1
2
3
 ID Description                             Status      Value       Worst       Threshold   Raw Value   TEC                 
197 Current Pending Sector Count            OK          200         200         0           317         N.A.                
198 Uncorrectable Sector Count              OK          200         200         0           167         N.A.

Dat zijn aardig wat probleemsectoren.
Nu hoeft current pending sectors geen probleem te zijn, maar het zijn er wel veel
En veel uncorrectable sector count.

Ik heb er te weinig ervaring mee om je te zeggen hoe erg het is, maar het is wel iets om naar te kijken

[ Voor 10% gewijzigd door timberleek op 25-02-2013 14:36 ]