Zoals sommigen van jullie misschien weten heb ik enige tijd geleden bij Alternate een pc samengesteld en daar heb ik Windows 7 op laten installeren. Ik heb voor het eerst in m'n leven nu zelf een pc met daarop Windows en ik moet zeggen dat Windows 7 eigenlijk best wel fijn werkt. Alle hardware werd zonder problemen direct herkent en wanneer nodig werden drivers geinstalleerd zonder dat ik ook maar iets hoefde te doen. Laatst een nieuwe printer/scanner gekocht. Bij het aansluiten kwam er meteen een schermpje in beeld dat er naar drivers werd gezocht en toen ze waren gevonden werden ze gelijk geinstalleerd. Daarna werd de firmware van de printer geupdate om af te sluiten met de installatie van Epson scan. Het systeem boot ook snel en sluit snel af en alles draait tot nu toe stabiel. Ik rip ook regelmatig een bluray of dvd en de ripping en encoding software voor Windows is veel beter dan wat voor Linux verkrijgbaar is. Dat is wat mij betreft een dikke plus voor Windows. Ik heb ook nog geen last gehad van virussen. Ik gebruik voor de dagelijkse dingen mijn normale gebruikers account want dat is tenslotte de eerste lijn van verdediging (en voor de dagelijkse dingen meer dan voldoende) en daarnaast gebuik ik AVG free dat 2x per week op de achtergrond het hel zootje scant. Zo blijft alles volgens mij wel veilig. Ik boot tegenwoordig vaker Windows dan Debian want er is gewoon niks mis mee.
Ook nog ff en vraag. Windows updates beginnen allemaal met de letters kb. Weet iemand waar kb voor staat?
Ook nog ff en vraag. Windows updates beginnen allemaal met de letters kb. Weet iemand waar kb voor staat?