Aankoop advies home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 488415

Topicstarter
Een goede morgen iedereen,

Ik ben voornemens thuis alles nieuw (tv, home cinema set) te kopen, (in een ander topic al heel erg goed geholpen m.b.t. de tv.

TV. Panasonic Viera TX-P42ST50 of de Panasonic Viera TX-P50ST50 zal het gaan worden.

Dan zit ik met een rest vraag, hoe pak ik het aan m.b.t. een home cinema set.
Koop ik leuk voor 500/600 euro een set compleet of zouden jullie mij aanraden losse componenten te halen (waarschijnlijk het laatste)

Ik dacht voor optie 1 aan het volgende, als jullie nog andere opties hiervoor hebben schiet maar raak:
Yamaha BDX-610
Onkyo HT-S3505
Als ik voor optie 2 zou gaan dacht ik aan het volgende
Reciever
Onkyo TX-NR414 prijs 249
Speakers
Boston Acoustics A26 (zijn deze voor zowel front als rear??) prijs 99 ps.x4??= 396
Center speakers
BOSTON ACOUSTICS BAA225C ZW prijs 140
Bassbox
BOSTON ACOUSTICS ASW 250 prijs 199

Vooraf gezegd, ik ga de setjes luisteren en zo mijn smaak eruit halen.
Ik zou daarom ook graag van jullie horen optie 1 en optie 2
Bij optie 2 als ik losse componenten haal, wat haal ik als eerst en hoe bouw ik het uit ---reciever-center speaker, of reciever frontboxen.

Ps, ik wil het voornamelijk voor film (3d etc) gaming en muziek luisteren wij via upc radio op de tv)

Ik hoor het graag,

voor nu alvast erg bedankt
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 488415 op 21-02-2013 10:06 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Absoluut gaan voor optie 2, zelf een setje samenstellen. Kun je veel betere resulataten mee behalen qua geluid en je kan in de toekomst naar wens uitbreiden of upgraden.

De genoemde Onkyo TX-NR414 biedt ontzettend veel mogelijkheden voor zijn geld en is dus een mooie instapreceiver. De Boston Acoustics heb ik zelf nooit gehoord maar hier op het forum komen regelmatig positieve verhalen naar voren over deze speakers. Zeker als je de prijs bekijkt.

Het beste advies is zoals je zelf al aangeeft om ergens te gaan luisteren. Ga naar een HiFi zaak en niet naar de Mediamarkt of iets dergelijks. Qua receiver zou je met een Onkyo, Yamaha, Marantz of Denon altijd goed moeten zitten. Beluister deze in combinatie met een setje speakers binnen je budget en je kan best wel iets leuks in huis halen.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:54
Vergeet ook niet te kijken naar andere speakers in die prijsklasse, waaronder de Dali Zensor 1, Q-Acoustics 2020i en de Wharfdale 10.0 speakers :). Succes met het maken van je keuze!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 488415

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties.

ik ga dus voor optie 2.
Hoe pak ik het nu aan, mijn budget is niet zo groot dat ik alles in 1x kan halen.
Kunnen jullie mij aangeven hoe ik de spullen in welke volgorde zou moeten aanschaffen?

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je zal in ieder geval een receiver nodig hebben en natuurlijk 2 speakers. Dat is het minimale om mee te starten.

Je zou de opstartkosten nog kunnen beperken door bijvoorbeeld eerst de rears te kopen; die zijn doorgaans een maatje kleiner en goedkoper. Deze kun je dan in de eerste periode als fronts inzetten.

Wanneer je weer wat gespaard hebt, koop je 2 mooie zuilspeakers en verhuizen de rears naar hun definitieve plek, achterin. Later kun je er dan nog een center bij kopen en eventueel als slot nog een sub als je daar behoefte aan hebt.

Op deze wijze kun je de uitgaven op zich over een behoorlijk tijd verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 22:20
In oktober ben ik ook begonnen met het samenstellen van een home cinema set.
Ivm financien heb ik toen besloten om deze in stappen op te bouwen.
Heb na het nodige speurwerk op internet en daarna het eea te hebben beluisterd (toch echt het belangrijkste) een keuze gemaakt.

Heb twee Boston A26 speakers aangeschaft icm de Denon AVR 1713

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR 1713€ 354,-€ 354,-
2Boston Acoustics A 26 Kersen (Bruin)€ 149,-€ 298,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,-

In eerste instantie ging mijn keuze uit naar een onkyo versterker ivm de prijs, maar na beide versterkers te hebben getest in de winkel was ik na 0,0001 seconde al overtuigd.
Het laag viel ontzettend tegen icm de onkyo. Misschien toch even iets om te beluisteren voordat je het eea aanschaft.
Wat betreft de speakers kan ik alleen maar zeggen dat het een goede keuze is! Ben er zeer over te spreken!
Pagina: 1