Juiste kabel voor externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:05

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Voor mijn MacBook pro komt er binnenkort een 24" monitor bij, met een resolutie van 1920x1200 px. Ik wil hier de hoogste kwaliteit op hebben, dus ik zal een mini-displayport - DVI female op aansluiten, en dan een Duallink-DVI male naar het scherm. Echter alle kabels die ik kan vinden (bijvoorbeeld http://www.kabelmaxx.nl/h...l-link-aansluitkabel.html ) gaan maar tot 1080p. Dit is toch een resolutie van 1920x1080 en niet 1200? Verder kan ik geen kabel vinden die die resolutie aankan. Hoe zit dit?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Staat daar ergens dat ie maar tot 1080p kan? Hoe dan ook, je kunt het ook zonder adapter aansluiten: pricewatch: ICIDU DisplayPort naar DVI-D Kabel, 1.8m

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:55
Duallink-DVI is voldoende om een monitor van 2560x1600 (30" Cinema display bijvoorbeeld) te voeden met beeld. Zal dus wel goedkomen ;)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

World Citizen

FreeReef.nl

Exact. HD is een commerciële nietszeggende term... Mensen kopen echter een HD tv, dus willen een HD kabel...

In ons geval kijken we naar resoluties en wat Merethil zegt... don't worry.. die kabels kunnen veel hogere resoluties aan.

FreeReef.nl

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Een dual-link kabel is nutteloos als je een passieve miniDP-DVI adapter gebruikt, die ondersteunen alleen single-link. Wil je echt dual-link DVI gebruiken dan zul je ook een actieve miniDP-DVI adapter moeten gebruiken. Nodig is het echter niet, single-link DVI heeft over het algemeen geen probleem met 1920x1200.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:05

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. De door mij genoemde kabel geeft geen problemen dus.
@Zer0 Is dan de apple adapter (http://store.apple.com/nl...naar-dvi-adapter?fnode=51) wel bruikbaar? Is het overkill?

Levert het nog hogere kwaliteit op als ik 'm aansluit via HDMI (met bijhorende adapters vanuit miniDP)? of is de enige toevoeging hiervan het geluid (wat al via externe speakers gaat)?

EDIT: Ik heb hier thuis nog een HDMI kabel liggen. Volstaat het als ik een http://hdmi-adapters.nl/mini-displayport-to-hdmi-adaper.php adapter er tussen zet en thats it? :-)

[ Voor 23% gewijzigd door Sjoerdfoto op 21-02-2013 12:42 ]

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dat is een passieve adapter, dus single-link, maar die gaat gewoon werken op 1920x1200 met een single-link kabel. Met een dual-link kabel zal het ook werken, maar er zal geen verschil in kwaliteit zijn.

Wat betreft hdmi, met dergelijke goedkope adapters heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen op hogere resoluties.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1