Diamond-modem: herkent kiestoon niet

Pagina: 1
Acties:

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Topicstarter
Een vriend van mij heeft pas geleden een nieuw modem gekocht: een Diamond Supra 56i. Er is alleen een groot probleem: hij wil niet bellen.

Het installeren van het modem (Windows 98) gaat goed; het modem wordt herkend, en de drivers worden netjes geïnstalleerd. Als je via het Configuratiescherm-Modems vraagt om "Meer gegevens" dan geeft-ie die ook, het werkt dus goed.

Volgende stap. Verbinding aangemaakt in Externe Toegang. Inbelnummer ingevoerd, DNS-servers, alle crap. Kiezen voor verbinden. Modem geeft een piep, en je hoort de kiestoon piepen. Echter, ongeveer 15 seconden later zegt het modem:
Fout 680: geen kiestoon gevonden. Controleer of het modem goed is aangesloten.
Uiteraard was dat zo, dus hebben we vervolgens het modem verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat. Ook niet na format c:, of het plaatsen in een ander PCI-slot. Zelfs een ander modem werkt niet. Er zijn geen IRQ-conflicten.

Vervolgens heb ik het modem even naar mijn huis genomen, en het in mijn bak gezet. Je raadt het al: doet het perfect.

Waar kan het aan liggen bij die computer van m'n vriend. Het is dus een verse install van Windows, daar kan het dus niet aan liggen. Het ligt ook niet aan de kabel, die hebben we ook al verschillende geprobeerd. Het ligt ook niet aan de telefoonlijn in het huis; we hebben het al met een andere computer (mijn laptop) geprobeerd, en die werkt wel.

Het systeem van mijn vriend:
* P I 233 Mhz
* mobo met Via Apollo EVP3-chipset
* 64 MB
* 3 GB HDD
* Windows 98 (eerste editie)

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Heb je al geprobeerd een telefoon op die lijn aan te sluiten. Het KISS principe: Keep It Simple Stupid.
Hoor je kiestoon?

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• Richard_
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
puls of kiestoon bij modemeigenschappen staat ook goed :?

Verwijderd

Je kan via een simpel AT commando de dialtone detection ook uitzetten, maar dit moet niet nodig zijn. Check eerst met een telefoon, daarna evt. met andere modem. Misschien dat de kabel in de verkeerde connector zit?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:12
Gewoon bij properties opgeven dat ie niet op een kiestoon moet wachten ;)

Verwijderd

Zit er nog iets anders op die lijn (fax antwoord app etc ???? verwijderen die zooi)

Verder in de connector v/h modem heb je alleen de 2 binneste nodig. Is het 4 draads, kun je de PTT stekker slopen (PTT slopen ?? >:) hehe) moet alleen de 2 bovenste hebben.

Is het spul aangeloten op een centrale ??
Ook daar ff alles loskoppelen. En zo als eerder gezegt.. testen met telefoon.

Andere leuke truc: In de geavanceerde instellingen intypen +MS=11,0 OF +MS=V34,0
zet je de modulatie snelheid terug naar 33k6
(helaas)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Topicstarter
Er zitten geen andere apparaten op de lijn, op een telefoon na, die gewoon kiestoon geeft, en waar je ook gewoon mee kunt bellen.

De optie 'wachten op kiestoon' uitvinken helpt niet, hij begint dan nog steeds niet met bellen, het modem laat alleen de kiestoon horen en doet verder niks.
Op zondag 03 juni 2001 08:08 schreef Richard_ het volgende:
puls of kiestoon bij modemeigenschappen staat ook goed :?
Ja, staat ook goed, staat op 'toon'.
Op zondag 03 juni 2001 08:11 schreef GRiMLoCK het volgende:
[..]
Misschien dat de kabel in de verkeerde connector zit?
Nee, er zit maar een connector op, dus moet de goede zijn :).
Op zondag 03 juni 2001 10:44 schreef X-terior het volgende:
[..]

Verder in de connector v/h modem heb je alleen de 2 binneste nodig. Is het 4 draads, kun je de PTT stekker slopen (PTT slopen ?? >:) hehe) moet alleen de 2 bovenste hebben.
We hebben het al met drie verschillende stekkers en bijbehorende draden geprobeerd, die allemaal werken met andere modems, dus het lijkt mij dat die wel in orde zijn...
Is het spul aangeloten op een centrale ??
Ook daar ff alles loskoppelen. En zo als eerder gezegt.. testen met telefoon.
Nope, is een directe lijn naar buiten, die wel werkt met een telefoon.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
heb je soms een erg lange telefoonkabel eraan? veel modems hebben problemen met b.v. verlengkabels enzo

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb hier hetzelfde probleem met een AZT modem, hij kan geen kiestoon vinden of soms zelfs de hele modem niet, gegevens:

-modem op irq 11 ,niet gedeelte
-com 3
- kiestoon overal uit
- stekker is goed (1 aansluiting)
- win98
- P200 48mb ram, etc, moet nix uitmaken.

ik ga nu effe het kabeltje vervange.
Pagina: 1