Is deze voeding toereikend?

Pagina: 1
Acties:

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:11
Ik ben samen met een vriend van mij een HTPC aan het samenstellen. En mijn grootste zorg is de voeding.

Ik gebruik het volgende systeem :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 41,45€ 41,45
1MSI FM2-A75IA-E53€ 75,50€ 75,50
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 81,76€ 81,76
1Streacom FC8 Evo Zilver€ 145,30€ 145,30
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 81,80€ 81,80
1Sony NEC Optiarc AD-7640S Zwart€ 44,95€ 44,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 96,80€ 96,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 567,56

Kijkend bij de http://extreme.outervision.com/PSUEngine kom ik dan op een minimaal van 129 watt maar een geadviseerde 179 watt.

Het grote probleem is dan dat de voeding geleverd bij de kast van Streacom FC8 een schamele 150 watt levert. In mijn ogen kiezen we dan ook een te lage voeding. Maar is dit ook zo?

De kast is eigelijk gekozen om de volgende reden. Zilver en mooi. Dus is de voeding niet toereikend moeten we op zoek naar een andere "zilveren een mooie" Maar het blijven twijvels.... Kan ik het aan met deze voeding?

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Je zit heel snel tegen de limiet van 150W met gewone desktop cpu's.
Om hier voldoende mee te hebben kan je beter kijken naar mini-itx bordje met onboard cpu.
Deze zijn veel zuiniger en sommige zijn zelfs specifiek gemaakt voor htpc's.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 11:04

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

@thibai: we leven niet meer in het tijdperk van energievretende desktops...zolang je geen dedicated gpu gaat toevoegen is het verbruik véél lager dan 150W.

Die cpu heeft een TDP van 65W, dat is gpu en cpu samen. Verder zijn er niet echt grote verbruikers aanwezig. Zolang je geen 3 hdd's in je pc hangt die bij opspinnen eventueel teveel vermogen zouden trekken zit je veilig met die ingebouwde voeding.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:27
Even met betrekking tot de rest van je hardware configuratie zou ik wel kijken naar een goedkoper moederbord. Die gaan niet zo vaak stuk en daar zou je ongeveer 30 euro op kunnen besparen. Verder is 16GB voor een HTPC (meestal) veel te veel. Zelf heb ik een downloadserver (NAS) en HTPC ineen, welke 3 streams kan serveren plus lokaal kan afspelen met 6GB RAM.

Verder is een 128GB SSD leuk, maar je zou eventueel een 60/64GB variant kunnen overwegen, mits die goedkoper is. De opstarttijd van SSD's zijn toch wel goed (ook met minder opslag) en met die 2TB harde schijf lijk je niet direct zoveel opslag nodig te hebben.

Met dat geld zou er eventueel een wat betere processorkoeling gekocht kunnen worden, zodat het systeem toch wat stiller is.

• __R__
Dank je wel voor de reacties. We gaan hem gewoon kopen en bouwen in de huidige configuratie.

Voor wat de SSD en geheugen betreft weten we dat dit een ruime overkill is. Insteek was meer "Je kan maar beter genoeg hebben dan later spijt en geld over" . Qua prijs viel het verschil wel mee voor de koper dus daar doen we niet moeilijk over. In de kast zelf zit een heatpipe dus processorkoeling is niet nodig. We houden wel een fan reserve om eventueel de kast wat meer te koelen. Moederbord wordt aangeraden in de Best Buy van Januari dus daar houden we aan vast.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:01

Quad

Doof

Ik zie nergens dat er een 150W pico PSU met adapter bij geleverd wordt bij deze behuizing.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Qua wattage zal het wel lukken waarschijnlijk. Probleem met meegeleverde PSU's is dat de kwaliteit vaak slecht tot dramatisch is (slechte capacitoren etc.), zou persoonlijk een PSU erbij kopen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:01

Quad

Doof

Er wordt geen PSU meegeleverd met de FC8 behuizing..

En @TS, als je van plan bent deze pricewatch: Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit te halen, lekker links laten liggen gezien de problemen.

http://www.hardwarewebwin...apter-power-p-183384.html
Hier heb je een setje met de PSU + Adapter, dat moet prima kunnen werken. PicoPSU heb ik wel vaker wat van gebruikt, top spul.

[ Voor 27% gewijzigd door Quad op 21-02-2013 15:43 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• __R__
Hmm.. Idd de door Streacom geleverde voeding waren we idd van plan om te kopen. Zag zojuist in de review al wat negatiefs voorbij komen ja..... Voor dezelfde prijs dan maar de PicoPSU.

Pfew.. Net op tijd.
Pagina: 1