Build The Right Thing and Build The Thing Right
Of het geheugen in je laptop past zou ik niet durven zeggen, heb daar geen ervaring mee. Wat ik je wel kan zegen is dat het voordeel van een lagere latency (zeker zo'n klein verschil) verwaarloosbaar is en zeker niet het exgra geld waard. Ze hebben het een keer ergens getest, zal kijken of ik die test kan vinden.
Ik zie nu ook een verschil in spanning tussen de 1,5V en 1,35V en lees dat mijn laptop dan deze ''low spanning'' moet ondersteunen en dat dat dan DDR3L zou moeten heten ipv DDR3
Dat prijsverschil is de winst die je er mee haalt helemaal niet waard. Geheugen op 1600MHz met een Latency van 10 is al meer dan snel genoeg.
Kan je een link geven waar staat dat je laptop enkel DDR3L zou ondersteunen?
Waarschijnlijk zullen beide voorgestelde opties werken en passen in je laptop.
Kan je een link geven waar staat dat je laptop enkel DDR3L zou ondersteunen?
Waarschijnlijk zullen beide voorgestelde opties werken en passen in je laptop.
Voor de zekerheid kun je kijken of er nog iets van een QVL beschikbaar is waarop staat welke modules getest zijn zodat je zeker weet dat het werkt.
Lagere latencies ga je amper iets van merken, in geheugenintensieve applicaties scheelt het vaak niet meer dan een enkele procent, bij normaal gebruik nog een heel stuk minder .
Lagere latencies ga je amper iets van merken, in geheugenintensieve applicaties scheelt het vaak niet meer dan een enkele procent, bij normaal gebruik nog een heel stuk minder .
Ik las dit stuk:
''Generally, lower voltage is optimal as it consumes less power and in turn, may generate less heat. However, it is important to note that the overall system must support DDR3L (1.35V low voltage) to enable the module to run at 1.35V. If the system does not support DDR3L (1.35V low voltage), the module will run at 1.5V.''
Bron:
http://forum.crucial.com/t5/Standard-DRAM-Memory-Knowledge/1-35v-1-5v-Dual-Voltage-DDR3-memory/ta-p/71731
Ik denk dat ik dan toch kies voor de Corsair met latecy 10 en 1,5V!
''Generally, lower voltage is optimal as it consumes less power and in turn, may generate less heat. However, it is important to note that the overall system must support DDR3L (1.35V low voltage) to enable the module to run at 1.35V. If the system does not support DDR3L (1.35V low voltage), the module will run at 1.5V.''
Bron:
http://forum.crucial.com/t5/Standard-DRAM-Memory-Knowledge/1-35v-1-5v-Dual-Voltage-DDR3-memory/ta-p/71731
Ik denk dat ik dan toch kies voor de Corsair met latecy 10 en 1,5V!
[ Voor 54% gewijzigd door Freek1710 op 21-02-2013 01:11 ]
Je kunt maximaal 16GB kwijt in je laptop. Alleen ligt het eraan wat je ermee doet of je ook echt iets van die 16GB gaat merken. In heel veel gevallen is 8GB meer als voldoende en voor 100 euro extra lijkt het me dan niet echt waard om te upgraden.
Zelf heb ik hier tussen de 4 en 8GB thuis draaien (in alle computers) en ik kom eigenlijk nergens ooit geheugen tekort. Sterker nog, na een hele dag werken geeft Windows nog netjes aan dat er 3GB geheugen beschikbaar is op mijn hoofdmachine. Dus denk even na of je wel 100 euro wilt uitgeven voor dat beetje geheugen.
Zelf heb ik hier tussen de 4 en 8GB thuis draaien (in alle computers) en ik kom eigenlijk nergens ooit geheugen tekort. Sterker nog, na een hele dag werken geeft Windows nog netjes aan dat er 3GB geheugen beschikbaar is op mijn hoofdmachine. Dus denk even na of je wel 100 euro wilt uitgeven voor dat beetje geheugen.
http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/1InEtVa schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:07:
Of het geheugen in je laptop past zou ik niet durven zeggen, heb daar geen ervaring mee. Wat ik je wel kan zegen is dat het voordeel van een lagere latency (zeker zo'n klein verschil) verwaarloosbaar is en zeker niet het exgra geld waard. Ze hebben het een keer ergens getest, zal kijken of ik die test kan vinden.
of
www.anandtech.com/print/4503
Gok ik. Beide gebaseerd op Sandy Bridge dus zal voor Ivy niet heel anders zijn. Verschillen zijn idd niet om over naar huis te schrijven
Zelfde vraag, ik ga een i3770 en een Q77 board kopen. Ik kan dan dus eigenlijk gewoon de goedkoopste 16 gb set kopen (2x8) zonder naar latency te kijken? Mooie boel is een hoop veranderd..
Ik ga virtuele pc's etc draaien maakt waarschijnlijk ook weinig uit?
Ik ga virtuele pc's etc draaien maakt waarschijnlijk ook weinig uit?
Pagina: 1