Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Beste lezer,

Binnenkort ben ik van plan mijn smartphone door te verkopen. Normaalgesproken geen probleem zou je zeggen, maar ik werd gealarmeerd door dit bericht:

http://www.rtl.nl/compone...oude-mobiel-vernieten.xml

Mijn ervaringen met harddisk en speciale software als dban en Killdisk zijn eigenlijk prima. Is het echt onmogelijk om een smartphone softwarematig gezien als nieuw af te leveren?

Het is een Android, Samsung Galaxy en ik heb ervaringen met het flashen van ROM's.

Ik zou zelf niet weten hoe het moet dus ik zou erg geholpen zijn met jullie tips. En mogelijk hebben andere lezers hier ook iets aan wanneer ze ooit tegen dezelfde situatie aanlopen.

Bedankt alvast :*)

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:21
Hallo,

Ik denk dat je als je in je CWM bent:
- Wipe data / factory reset
- Wipe cache partition
- Wipe Dalvik Cache.

Daarna zal het meeste wel weg zijn?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:06

DarkSide

theres no place like ::1

Als je root toegang hebt zou ik inderdaad in CWM alles wipen (desnoods paar x) en daarna een schone ROM installeren waar je zelf verder niet op aanmeld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Arnoldsmit schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:45:
Daarna zal het meeste wel weg zijn?
Voor zover ik weet is wissen niet genoeg: overschrijven is nodig om recovery onmogelijk te maken.
Dus factory restore, volzetten met niet-gevoelige zooi, nogmaals factory restore.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:41
Zover ik weet hebben de meeste AV apps dit soort features.
AVG voor android bijvoorbeeld.

TheS4ndm4n#1919

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hartelijk dank voor de reactie na enkele dagen! Ik ga er zondag eens uitgebreid mee aan de slag. Ik heb inderdaad root-toegang dus ik zal het via CWM en diverse ROM's proberen. In combinatie met de standaard factory-reset.

Dat moet genoeg zijn hopelijk :) Bedankt!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-11 00:45
Als je Cyanogenmod draait (of een ROM die er ondersteuning voor heeft) kan je de encryptiefeature ook gebruiken. Duurt dan gewoon even om al je data te encrypten. Daarna doe je gewoon een factory reset. Als er dan al wat hersteld kon worden zijn het ofwel je systeembestanden (en daar is niemand iets mee) ofwel de geëncrypteerde data.
Pagina: 1