Falqoon's Enforcer
Inleiding
Niet iedereen kent mij hier nog, daarom zal ik eerst eventjes wat over mijzelf vertellen.Mijn naam is Kevin, 21 jaar jong en ik zit in mijn laatste jaar als applicatie ontwikkelaar op het MBO. Ik wil graag na mijn opleiding aan de slag als Frontend Webdeveloper. Al lange tijd snuffel ik rond op het casemodding forum en ik heb nu echt de smaak te pakken. Een tijdje terug heb ik weer eens een pc gebouwd, met de plannen in het achterhoofd hier iets moois van te maken. Dit wordt wel mijn eerste “echte” casemod, dus gaande weg sta ik er voor open om nuttige input te krijgen
Kleurenschema van het project
Het kleurenschema van het project zal zwart/blauw zijn, met waarschijnlijk hier en daar wat kleuren tussen het zwart en het wit in. Verlichting zal tevens blauw zijn. Het meeste probeer ik de verlichting te halen uit de verschillende blauwe led fans die erin komen, als hierdoor het gewenste resultaat nog niet word behaald komen er led strips bij.De build en het plan
De case die ik voor deze build ga gebruiken is een CM Storm Enforcer, het doel is deze wat strakker te maken, met name intern. Het leuke hier van is dat ik deze niet eerder hier op het forum ben tegen gekomen dus misschien kan ik ook een inspiratie vormen voor andere mensen met deze behuizingWat er op het lijstje staat:
- PSU cover/bodem
- Alles afwerken met ALU plaat aan de binnenkant
- Custom backplate maken voor de videokaart
- Custom sidepanel
- Voeding sleeven
- Case’s fans / cpu koeler veranderen
Hardware specs
- AMD Phenom II X4 965 BE
- Asus M5A97 R2.0
- 8gb 1333mhz Corsair Vengeance (Low Profile)
- HD 7850 royalQueen
- XFX Pro 550 watt
Sponsors
Cooler Master Benelux sponsort mij met een aantal producten waar ik hun zeer dankbaar voor ben.Meer hierover als het pakketje binnen is, ik kan niet wachten
Bedankt Cooler Master Benelux, en met name Marco.

Hoe staat het er nu bij?
Het bureau met multicolor led verlichting:

Start project
Nou, laten we maar beginnen!Even de zijpanelen eraf om vervolgens met karton even wat malletjes maken voor het plaatwerk:

Ik weet nog niet wat ik ga doen met de 5,25" drive bays, ideeën? Ook ben ik nog erg aan het brainstormen over de voorkant, waarschijnlijk laat ik hem zo, of haal ik het deurtje eruit en plamuur de gaten van het deurtje weg. Ook hier zijn ideeën meer dan welkom!
Naar de bouwmarkt! Op zoek naar aluminium, aardig gelukt. 1mm dikte, moet voldoende zijn want het heeft niets te houden, en het word nog gebogen dus daar win ik ook al wat sterkte mee. Ook gelijk even een mooi zaagje voor de decoupeerzaag gehaald om het te zagen.
Gelijk begonnen met aftekenen van de plaat voor de PSU cover

Mooi fijn aluminium zaagje

Zagen maar!

Erg tevreden over het resultaat, bijna perfect recht, na het afvijlen helemaal top!
Klemmen in de workmate om hem haaks te zetten

Mooi haaks om gezet

Uitsparing maken voor kabels en hdd bay, de hdd bay uitsparing zie je straks niets meer van, hier komt weer een soort koof overheen, later in de build hier meer over

Ook goed gelukt, perfect kunnen zagen
Aanschouw het resultaat voor de psu cover, uiteraard ongespoten nog

Foto van de hdd bay aan de achterkant, ik kan zo nog prima alles aansluiten

Dit was het voor deze keer, binnenkort (lees: a.s. vrijdag) ga ik de overige covers maken, en misschien zelfs al een deel in de primer zetten.
Ik hoop echt op leuke input van en goede (haalbare) ideeën van jullie! Ook hoop ik dat ik jullie met deze kleinere mod kan interesseren, ik moet ergens beginnen