Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Onboard lan.
Ik heb niet veel verstand van netwerken....
Het zit als volgt in elkaar hier thuis:
ziggo modem --> computer 1
.....................\--> computer 2
......................\--> router --> computer 3
.......................................\--> computer 4
Alles is bedraad verbonden.
Het probleem zit in computer 2. Deze zat eerst ook op de router maar zit nu dus rechtstreeks op de modem.
Als ik hem zelf instel kan ik wel een gebrekkig internet krijgen maar als ik hem op dynamisch wil zetten dan krijgt ie geen verbinding.
Ik heb in de tussentijd een pci lan kaart erin gestoken en die doet het wel meteen met een dynamisch ip.
Moet ik er nou vanuit gaan dat mijn onboard lan stuk is? Of is er nog een redding mogelijk?
Het liefst doe ik het via de onboard zodat die kaart er weer uit kan.
Ik heb via hardware.startpagina.nl/prikbord geprobeerd om erachter te komen maar dat liep al vrij snel vast.
Misschien zijn er hier mensen die er veel verstand van hebben en zin hebben om mij te helpen?
Ik heb een probleem met mijn Onboard lan.
Ik heb niet veel verstand van netwerken....
Het zit als volgt in elkaar hier thuis:
ziggo modem --> computer 1
.....................\--> computer 2
......................\--> router --> computer 3
.......................................\--> computer 4
Alles is bedraad verbonden.
Het probleem zit in computer 2. Deze zat eerst ook op de router maar zit nu dus rechtstreeks op de modem.
Als ik hem zelf instel kan ik wel een gebrekkig internet krijgen maar als ik hem op dynamisch wil zetten dan krijgt ie geen verbinding.
Ik heb in de tussentijd een pci lan kaart erin gestoken en die doet het wel meteen met een dynamisch ip.
Moet ik er nou vanuit gaan dat mijn onboard lan stuk is? Of is er nog een redding mogelijk?
Het liefst doe ik het via de onboard zodat die kaart er weer uit kan.
Ik heb via hardware.startpagina.nl/prikbord geprobeerd om erachter te komen maar dat liep al vrij snel vast.
Misschien zijn er hier mensen die er veel verstand van hebben en zin hebben om mij te helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door oskarrrrrrrrrr op 20-02-2013 21:49 ]