Gebruik momenteel nog een Dell XPS M1530 die weldra de gezegende leeftijd van 5 jaar gaat bereiken. Heb hem 2 jaar geleden een upgrade gegeven met een SSD, maar begin toch tegen de beperkingen van de CPU (Core2Duo), de hoeveelheid geheugen (4GB) en de grafische kaart (GT8600M) te lopen.
Kan iemand aan de hand van onderstaand lijst een goede aanbeveling doen?
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
~ €1500.00 incl. BTW
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Mobiliteit is niet zo belangrijk, maar gezien ik hem toch af en toe meeneem mag het maximum 15" zijn. Accuduur en gewicht zijn minder belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Harde eisen:
Kan iemand aan de hand van onderstaand lijst een goede aanbeveling doen?
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Algemeen (Office, internet)
- Coding
- Virtuele machines
- Gaming
~ €1500.00 incl. BTW
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Mobiliteit is niet zo belangrijk, maar gezien ik hem toch af en toe meeneem mag het maximum 15" zijn. Accuduur en gewicht zijn minder belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Harde eisen:
- 15" / Full HD
- Intel Core i7
- Mogelijkheid tot plaatsing van 2x SSD (eventueel ten koste van optical drive)
- 4 geheugenslots (mogelijkheid tot 32GB RAM (om wat ruimte te hebben voor de VM's)
- Videokaart: Nvidia GTX650 of beter (liever GTX675 indien mogelijk)
- Degelijke constructie / duurzame materialen (genre XPS)
- BTO X•BOOK 15CL46-GTX675 i7 QUAD: Valt binnen budget en voldoet aan alle eisen. Maar heb mijn twijfels over de degelijkheid, heb nog nooit een BTO in mijn handen gehad.
- Dell XPS 15 l521x: Voor zover ik kon vinden kan deze maximaal 16GB RAM bevatten. Ook de grafische kaart is net te min, maar daar zou ik nog mee kunnen leven.
- Origin EON15-S Pro: Kende ik voordien niet, maar ben het op mijn zoektocht tegengekomen. Lijkt verder aan alle eisen te voldoen en kan volledig aangepast worden. Iemand ervaring wat betreft betrouwbaarheid en degelijkheid?
- ...