Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213660

Topicstarter
Over een aantal maanden hoop ik mijn eigen huis te hebben en wil graag upgraden. Op het moment heb ik de volgende componenten:
Onkyo 508
Jamo S606 fronts
BA25 rear
Klipsch speaker als center, die van mn klipsch hd 1000 is overgebleven
Klipsch subwoofer van dezelfde klipsch set.

Voor een upgrade heb ik op het moment 1000e over. De componenten die ik wil upgraden zijn:
Receiver
Center
Subwoofer

Welk component zou het meest directe invloed hebben op mijn speakerset? Zelf denk ik een nieuwe subwoofer of receiver. De centerspeaker vind ik wat minder interessant nog.

Als receiver zit ik te denken aan een marantz 7005/7005 of denon 2313/3313. Als subwoofer denk ik aan een BK en SVS subwoofer.

Graag jullie advies, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Jamo S60 cen als center, altijd een goed idee om een center speaker uit dezelfde serie als je fronts te hebben.

Subwoofer: een SVS PB-1000 of de BK XXLS400, kwestie van smaak (en de SVS is €65,- goedkoper)

En voor de receiver heb je dan nog ongeveer €400,- over voor de receiver. Ik vond Onkyo erg lekler voor films, Denon en Marantz zijn ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Jamo weg en Boston A250/360 als fronts en center een A225C. (A250 + center in belgië heb je voor 550,-)

Hou je nog 450 euro over http://hificorner.nl/aanbiedingen/rx-v771-zwart.html

Had ik tenminste in jou geval gedaan maar goed :-) Vind Boston erg lekker klinken persoonlijk.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Probleem is dat hij dan nog geen subwoofer heeft... Vind je daarnaast de combinatoe van Yamaha en BA niet wat te fel? Wat ik had gehoord was dat de BA 250 best helder was en van de yamaha's weetik dat ze dat zijn.

Topicstarter
Thnx voor de info so far. De speakers die ik nu heb, muv de center en sub, blijven lekker staan. Ik hoef niet alle componenten ineens te vervangen, maar meer stap voor stap. Dus mijn vraag is meer wat kan ik het beste als eerste vervangen wat het meeste impact heeft op de geluidskwaliteit, een nieuwe sub of nieuwe receiver? Voor een sub heb ik 600e over en voor een receiver 800-1000e. Die center kost me de kop niet, dus die kan er wel bij:p

• InEtVa
Ah ok, dat was niet helemaal duidelijk... Ik zou persoonlijk voor de subwoofer gaan. En de center dan dus uit dezelfde serie als je fronts

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
Een receiver van 800-1000 lijkt me nogal overkill in vergelijking met de rest van je set.
Volgens mij ga je daar ook al een deftig ding voor terugvinden @400-500 euro.

Voor subs kan je es zien voor SVS of BK.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
chime schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:03:
Een receiver van 800-1000 lijkt me nogal overkill in vergelijking met de rest van je set.
Volgens mij ga je daar ook al een deftig ding voor terugvinden @400-500 euro.

Voor subs kan je es zien voor SVS of BK.
Hier sluit ik me bij aan. Een receiver van € 800- € 1.000 in combinatie met deze speakers is volgens mij overkill en staat niet echt in verhouding. Het zijn maar richtlijnen - en die zijn er natuurlijk vele verschillende - maar wat je vaak ziet is dat je een receiver moet kopen die qua prijs gelijk is aan één zuilspeaker.

Ik zou de center kopen die uit dezelfde serie komt als je fronts. Verder zou je inderdaad een sub kunnen nemen van SVS of BK zoals je zelf al genoemd hebt.

De receiver die je hebt staan is volgens mij nog recent genoeg en voorzien van alle benodigde aansluitingen, codecs, etc. En als je deze toch echt zo nodig wil upgraden moet je hier echt niet zo veel geld in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Dan zal ik eens gaan neuzen voor een center speaker en bk subwoofer:)
Pagina: 1