Toon posts:

Teringherrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag wil ik het geluidsnivo van mijn bak omlaag hebben. De volgende onderdelen dragen bij aan het geluid:

1) AOpen HQ45 kast (voeding zou redelijk stil moeten zijn)
2) HD-Koeler, merk onbekend
3) Coolermaster 8x8 op de voorkant voor de intake
4) Kleine fan op moederbord ASUS A7V133
5) Thermaltake Superorb op de CPU (Athlon 1.2@1.2)

Zelf heb ik het idee dat de Superorb het meeste kabaal maakt, ik vind het behoorlijk storend. Nu heb ik op http://www.silentpc-shop.nl/ een koeler gezien, die zou stil moeten zijn. Een Molex Thermal Acoustic Products, Radial FinTM. Is dit misschien een oplossing of weet iemand iets beters?

Groeten van Murof

Verwijderd

gewoon dicht purren die kast :)

Verwijderd

Ja, de superorb en de chipset cooler op het mobo zijn het probleem. Zelf heb ik dezelfde config (ook op 1200/266Mhz) en ik zit nu naar het zelfde lawaai te luisteren.

Ik vind trouwens dat de uP ondanks die teringtake toch wel erg warm wordt. (Nu 55 graden, unstressed). Hoe zit dat bij jou? :?

Verwijderd

alle orbs werken niet echt super moet ik zeggen had er veel meer van verwacht

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Stel je niet zo aan joh, je moest eens weten waar ik in slaap :P (hint: mijn ma kan er niet door slapen en die slaapt op de 1ste verdieping, ik op de 2de).

Je moet van je superorb je bovenste fan uitzetten, dat werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 23:43 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Ja, de superorb en de chipset cooler op het mobo zijn het probleem. Zelf heb ik dezelfde config (ook op 1200/266Mhz) en ik zit nu naar het zelfde lawaai te luisteren.

Ik vind trouwens dat de uP ondanks die teringtake toch wel erg warm wordt. (Nu 55 graden, unstressed). Hoe zit dat bij jou? :?
Volgens de BIOS (niet ASUSProbe) 50-54 graden unstressed (afhankelijk van kamertemperatuur) , volledig gestressed hooguit 59 graden. Volledig gestressed bedoel ik bijvoorbeeld 8 uur achter elkaar divx-encoden.
Er moet tog iets aan te doen zijn aan dat lawaai? Straks kun je met gehoorbeschermers achter je PC gaan zitten om een gehoorbeschadiging te voorkomen ;)

Groeten Muroph

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zaterdag 02 juni 2001 23:50 schreef zork het volgende:
Stel je niet zo aan joh, je moest eens weten waar ik in slaap :P (hint: mijn ma kan er niet door slapen en die slaapt op de 1ste verdieping, ik op de 2de).

Je moet van je superorb je bovenste fan uitzetten, dat werkt.
hhahaha hier precies hetzelfde, het is een oud huis met houten vloeren dus alles trilt lekker :)

39

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op zaterdag 02 juni 2001 23:54 schreef Muroph het volgende:
Volgens de BIOS (niet ASUSProbe) 50-54 graden unstressed (afhankelijk van kamertemperatuur) , volledig gestressed hooguit 59 graden. Volledig gestressed bedoel ik bijvoorbeeld 8 uur achter elkaar divx-encoden.
Probeer eens een stressproggie zoals burnP6 of zo, waarschijnlijk gaat je temp dan nog hoger.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op zaterdag 02 juni 2001 23:44 schreef sub-zero het volgende:
alle orbs werken niet echt super moet ik zeggen had er veel meer van verwacht
[off-topic]
mijn copper orb koelt anders mijn athlon 900@1000 op 40 graden stressed ( }:O )...
[/off-topic]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem
Ik ben een voor een de zaken gaan vervangen.
Eerst de Orb eraf en van SilentPC een nieuwe laag rpm koeler (overklokken nu 20 Mhz minder 880 Mhz ipv 900). Daarna heb ik m'n voeding opengeschroefd heb de koeler door een dubbelgelagerde met tempsensor vervangen. Daarna maakte m'n hardeschijf de meeste herrie. Maxtor 40 PLus 30 GB en bij tests kwam een zeer stille samsung 5400 rpm in sommige benchmarks vrij dicht bij m'n 7200 rpm maxtor. Hoppakee verkocht 10 GB meer, stiller en geld over! Snelheid verschil merk ik amper. En dat beetje laadsnelheid lever ik er graag voor in.
Nu is m'n silentpc processor koeler weer de meeste herrie maker hahaha maar het systeem hoor ik vrijwel niet meer als ik in slaap val.
Volgende stap is een wat duurdere dikkere kast die het geluid iets beter dempt.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Bouw je toch wat beton om je pc heen :) Was laatst nog op GoT van iemand die dat gedaan heeft, topic zal binnenkort wel weer terugkomen ;)

Verwijderd

Ik geniet juist van mijn fannetjes :P Zou gestressed worden als ik ze niet meer hoorde :)

Maar Superorbs maken i.i.g. veels teveeel lawaai (voor wat ze presteren)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
waterkoeling, plus z'n broodtrommel van silentpc, dan moet je wel een 5400 rpm schrijf hebben, (die zijn ziezo al een flink stuk stillen). en dan hoor je hem ook niet meer.

alleen voor de voeding zou je ff moeten kijken of je die ook watergekoelt kan maken, dat is momenteel namelijk mijn grootste ergernis, terwel er toch ech een silent-pc voeding van 200 piek inzit.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Koop een Silverado. Die hoor je echt niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 13:11 schreef thedolf het volgende:
Mijn interesse is gewekt, maar kun je iets specifieker zijn? Heb je misschien een URL ofzo...

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 13:11 schreef thedolf het volgende:
Idd en koelt net iets slechter als de Swiftech van 200 piek ;)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 13:35 schreef Muroph het volgende:

[..]

Mijn interesse is gewekt, maar kun je iets specifieker zijn? Heb je misschien een URL ofzo...
Is te koop bij Aconto

Verwijderd

Hier nog een url naar een cooler test bij Tomshardware ;)

En klik ff 1 pagina verder dan hebben ze het ook over het kabaal wat ze maken ;)

hier dus

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb dus ook een A7V133, die chipset cooler
maakte hier ook een teringlawaai :(

Toen heb ik m dus ff losgehaald en met wat synthetisch smeermiddel gesmeerd :)

Maakt nu stukken minder lawaai :)

webOS all the way!

Verwijderd

ik > wbk38 > teringherrie maar me cpu is wel 1000@1200 @ 42 graden stressed
Pagina: 1