Sinds een paar dagen lijkt het onmogelijk om een groot MKV (+7GB) bestand op te starten zonder dat die serieus moet bufferen. Daarna speelt het wel af, maar als ik durf te fastforwarden dan lijkt het programma te crashen (heb nog niet meer dan 10 minuten geduld gehad). Bij kleine MKV's onder 1 GB bestaat het probleem niet. Avi etc gaat snel als vanouds. Vorige week werkte alles nog prima, en zover ik weet is er niets speciaals veranderd aan mijn systeem.
De bestanden staan op mijn NAS, dat gekoppeld is met een 1 gbit netwerkaansluiting. Als ik de bestanden kopieeer haal ik een snelheid van 60MB/sec, overigens bestaat het probleem ook als ik het bestand lokaal zet. Systeem is ook nauwelijks belast wanneer een video opgestart wordt.
Wat heb ik al geprobeerd :
* Nieuwste versie van MPC-HD 32bit en 64bit geinstalleerd en getest (elke keer instellingen gereset)
* VLC Player geinstalleerd, die start het bestand wel op zonder te bufferen, maar verder spoelen lukt niet zonder eindeloos veel geduld.
* shark007 codecs geinstalleerd, maar dat lijkt niets te doen
* Al heel wat zitten prutsen met instellingen in MPC-HD, maar ik heb de juiste combinatie nog niet gevonden. Overigens werkte het vroeger op de standaardinstellingen.
Specs PC :
- Windows 7 64 bit
- Intel i5-2500K, 8GB ram, Nvidia GTX 560 Ti
Iemand nog een suggestie?? Een vergelijkbare player is ook goed.
Edit :
Vanavond nog het volgende geprobeerd, helaas zonder veel succes.
* Antivirus uitgezet
* Alles wat maar met codecs te maken had verwijderd.
* CCCP player geprobeerd. Maar lijkt heel wat codecs niet te ondersteunen. Start wel gelijk op, maar wil niet fastforwarden.
* DirectX geprobeerd te updaten, maar had al de meest recente versie.
* Videokaart driver geüpdated. Geen (zichtbaar) verschil.
* XBMC geïnstalleerd. MKV start wel gelijk op, maar wil ook niet fastforwarden.
De bestanden staan op mijn NAS, dat gekoppeld is met een 1 gbit netwerkaansluiting. Als ik de bestanden kopieeer haal ik een snelheid van 60MB/sec, overigens bestaat het probleem ook als ik het bestand lokaal zet. Systeem is ook nauwelijks belast wanneer een video opgestart wordt.
Wat heb ik al geprobeerd :
* Nieuwste versie van MPC-HD 32bit en 64bit geinstalleerd en getest (elke keer instellingen gereset)
* VLC Player geinstalleerd, die start het bestand wel op zonder te bufferen, maar verder spoelen lukt niet zonder eindeloos veel geduld.
* shark007 codecs geinstalleerd, maar dat lijkt niets te doen
* Al heel wat zitten prutsen met instellingen in MPC-HD, maar ik heb de juiste combinatie nog niet gevonden. Overigens werkte het vroeger op de standaardinstellingen.
Specs PC :
- Windows 7 64 bit
- Intel i5-2500K, 8GB ram, Nvidia GTX 560 Ti
Iemand nog een suggestie?? Een vergelijkbare player is ook goed.
Edit :
Vanavond nog het volgende geprobeerd, helaas zonder veel succes.
* Antivirus uitgezet
* Alles wat maar met codecs te maken had verwijderd.
* CCCP player geprobeerd. Maar lijkt heel wat codecs niet te ondersteunen. Start wel gelijk op, maar wil niet fastforwarden.
* DirectX geprobeerd te updaten, maar had al de meest recente versie.
* Videokaart driver geüpdated. Geen (zichtbaar) verschil.
* XBMC geïnstalleerd. MKV start wel gelijk op, maar wil ook niet fastforwarden.
[ Voor 14% gewijzigd door crazyx op 20-02-2013 23:23 ]